Wat schrijf je aan de reparatiedienst?

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Corrien, 11 dec 2005.

  1. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Ik hoop dat hij het wil blijven doen!
    Anders zou het een groot gemis zijn!
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nee hoor, Bertus er is geen moeten bij. Het is alleen, dat ik geen zin heb om met hobbyen te stoppen als ik 65 ben. Daarnaast heb ik ook nog een zoon, die het nodige op elektronica gebied kan (MBO elektronica, momenteel HBO technische bedrijfskunde).
    Even wat geschiedschrijving: mijn bedrijfje is door mijn voorganger opgericht op 1 feb. 1966 en door mij overgenomen op 1 feb. 1986. Als het even gaat, wil ik op z'n minst op 1 feb. 2016 het 50-jarige bestaan vieren.
     
  3. GP64

    GP64

    Lid geworden:
    6 mei 2004
    Berichten:
    207
    Locatie:
    Koudekerke
    Komen we met zijn allen naar Maasland voor een feestje :banana:;)
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Die datum staat alvast in de agenda. Neemt op die datum Corrien Junior ook het directeursschap over?
     
  5. hans materman

    hans materman

    Lid geworden:
    12 sep 2005
    Berichten:
    691
    Locatie:
    utrecht
    En dan is er 2 jaar doodse stilte !
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat is niet helemaal waar. In de eerste plaats heeft Corrien (Jan) een paar maanden geleden zijn 65 ste verjaardag gevierd. En dat is niet niks...

    Verder wachten we tot het 1 februari 2016 is om het 50 jarig bestaan van de servicedienst groots te gaan vieren.
     
  7. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Jan kom je hier ook nog tegen hoor. Discreet op de achtergrond als hij zich niet laveloos zit te bezatten in ons cafe of burgemeester speelt van die molshoop:D
     
  8. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    @Stevo: Grrrrrrrrrrrr.......... Ga je schamen op de puinhopen van je frietkot.:agrue:
     
  9. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    de kans is heel groot dat 01 februari 2016 op een maandag gaat vallen,....

    laten we het weekend ervoor alvast vrijhouden voor een RC-meeting/feestje
     
  10. longhenk

    longhenk

    Lid geworden:
    5 nov 2006
    Berichten:
    189
    Locatie:
    dordrecht
    maandje terug nog bij hem langs moge komen
    als je mij vraagt zal hij nog menig bij staan
    geen garanium te bekennen daar (gelukkig)
    heeft mij in iedergeval heel mooi geholpen
    ook ik ken het service leven en dan waardeer je het denk ik meer dan een ander
    voor vele is het vanzelf sprekend
    ik ben heel bij met hem
    gr henk
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    En dat moet dan zeker plaatsvinden in mijn werkplaatsje :confused:? Ik zie daar al enkele tientallen feestvierders binnen staan :neutral:!

    Dat doet me denken aan een voorval, dat de Robbe vertegenwoordiger mij een jaar of 10 geleden wist te vertellen:

    een klant staat bij een winkelier en komt bij hem mopperen, dat hij bij zijn vorige winkelier (die er inmiddels mee was gestopt) twee ontvangers had ingeleverd en dat die nooit terug waren gekomen. Daar moesten ze blijkbaar nog steeds aan beginnen. Maar ja, hij had ook gehoord, dat het bij de servicedienst een zooitje was geweest, dat het helemaal op zijn rug had gelegen en dat ze hadden moeten reorganiseren, waarbij ze van vijftien man terug waren gegaan naar eentje.

    Als je je dan realiseert, dat mijn werkplaatsje welgeteld 15 m² groot is en dat het voor één man al krap bemeten is, kun je je voorstellen dat we er heel wat lol om hebben gehad dat daar volgens deze klant liefst vijftien man had gewerkt. Blijkbaar hadden we daarbij dan op elkaars nek moeten zitten, ook nog in ploegendienst moeten werken en wat we dan de hele dag hadden moeten doen is natuurlijk al helemaal een raadsel. Zo veel personeel hebben de twee grootste Duitse servicediensten (die van Robbe en Graupner) nog niet eens. Overigens had zijn vorige winkelier blijkbaar niet eens de moeite genomen de ontvangers voor zijn klant op te sturen, want die heb ik hier nooit gezien.
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Waar blijft het laatste proza?
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Tja, dan kun je twee conclusies trekken Jan:
    a) je moet gaan lijnen en behoorlijk ook
    b) je moet je " atelier" eens grondig opruimen

    Roel
    (Die zich net realiseert dat hij nog een FC16 moet opsturen voor een onderhoudsbeurt...)
     
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Vandaar dat "atelier" is geschreven in plaats van "schuurtje" :D
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Tja, daar moet de geachte cliëntele voor zorgen. De laatste jaren zie ik geen grappige briefjes meer (of mijn gevoel voor humor moet me in de steek laten).

    Roel, in mijn elektronica lab (op de deur staat "werkplaats") staan twee werktafels van 200 x 60 cm, een ladenkast van ook zo'n 2 meter, twee stalen archiefkasten, een draaimolen-kast-met-allemaal-laatjes en een schuifwandsysteem over de volle breedte. Daarnaast zitten er nogal wat planken aan de muur omdat ik ooit stapels binnenkomende reparaties verwachtte. Vervolgens staat er ook nog een grote prullenbak, een bureaustoel en een uit een erfenis verkregen krukje, dat gebruikt wordt om zenders op te plaatsen, die via de pc worden geserviced.

    Zoals je ziet is het hier dus best wel vol en is het zelfs voor een eenmans werkplaatsje tamelijk krap bemeten. Niet, dat ik me daarover beklaag, want ik ben er in- en in-gelukkig mee.
     
  16. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    neeej man, tuurlijk niet, enkele zullen buiten staan te vliegen,varen en rijden
    (www.feesttentenverhuur.com)
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Nou Jan, dan blijft er dus maar een optie over:
    Annuleer al je geplande bezoeken aan de Wok-Inn.
    Geen Tipi-saus meer, vanaf nu alleen maar rauwe bladgroente en als ontbijt een crackertje zonder Philadelphia...
    Ik heb medelijden met je, dat dan weer wel natuurlijk.
     
  18. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Of gewoon de werkplaats annex electronica-lab naar de Wok Inn verplaatsen natuurlijk. Dan is de catering voor het feestje ook meteen geregeld.
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zojuist belt een oude, vertrouwde klant hoe hij zijn snelheidsregelaar moet programmeren. Ik vertel, dat je eerst alles moet aansluiten en de gasknuppel op de zender nog niet moet bewegen. Tot zover is alles duidelijk.

    Vervolgens zeg ik, dat je op het knopje op de regelaar moet drukken en dat ingedrukt moet houden.

    Daarop krijg ik als antwoord "o jeetje Jan, dat is mij veel te ingewikkeld hoor"......
     
  20. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Wellicht stond het ding in de fik ?
     

Deel Deze Pagina