Bodies is een verhaal apart. Het hangt ook van de afstelling van de auto en je rijstijl af welke het best gaat.
Bodies kun je testen door met een std afstelling te rijden en alleen de body te wisselen. Hierdoor kun je de verschillende karakteristieken bemerken. Het kiezen van een bepaalde body is dan ook erg persoonlijk.
Er zijn heel veel bodies. De meest gebruikte zijn de protoform bodies als de Mazda 6, Stratus 1 en 2 ( 3 nog niet leverbaar ? ) Tamiya B4, Yokomo Stratus. Ik gebruik een body vaak voor de fijn tuning van mijn auto. Meestal rij ik een basis set-up. Die is voor de brandstofbanen waar we op rijden vaak hetzelfde. Voor de kleinere electro banen gebruik ik een paar kleine aanpassingen.
Op kleine banen gebruik ik veel de Mazda 6. Als de achterkant net iets te los is, gaat de Stratus 1 erop. Met deze body is de auto bijna altijd lekker neutraal. De stratus 2 rij ik op de grote banen als Mach en Baanbrekers. Met deze body heb je toch iets meer top-speed. ( dat verschil zit hem grotendeels in de achterspoiler )
De Yokomo stratus heeft iets meer stuur als de Protoform Stratus 1, maar gaat nog steeds redelijk neutraal.
Voor komend seizoen liggen een nieuwe B4 van Tamiya, Yokomo Stratus, Protoform Mazda 6, Stratus 2 en Nemesis klaar.