Wat vind jij de fijnste race body (1:10 - 190/200mm)

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Erikderaaf, 14 jun 2004.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik rijd zelf met een corvette c5-r van tamiya en een dodge viper gts

    de corvette is ideaal voor scherpe snelle bochten dit mede ook door zijn kleine bumper spoilers

    daarentegen gaat de dodge viper als een kanon op het rechte stuk maar verliest druk in de bochten op de voorwielen


    [​IMG]
     
  2. xraycer

    xraycer Guest

    Ik heb gehad:
    Ferrari 360 modena
    Mazda 6
    Bmw M5
    Dodge Viper
    Toyota Supra
    Alfa Romeo 156

    Mijn fijnste body vond ik toch de Mazda 6 :D

    Weer iemand trouwens wat naast een Mazda6 een goede body is voor een 1:18?
     
  3. MeX101

    MeX101 Guest

    haha dat is me wat
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2008
  4. Frans Heinsbroek

    Frans Heinsbroek

    Lid geworden:
    12 jan 2005
    Berichten:
    1.133
    Locatie:
    Schiedam
    Bodies is een verhaal apart. Het hangt ook van de afstelling van de auto en je rijstijl af welke het best gaat.

    Bodies kun je testen door met een std afstelling te rijden en alleen de body te wisselen. Hierdoor kun je de verschillende karakteristieken bemerken. Het kiezen van een bepaalde body is dan ook erg persoonlijk.
    Er zijn heel veel bodies. De meest gebruikte zijn de protoform bodies als de Mazda 6, Stratus 1 en 2 ( 3 nog niet leverbaar ? ) Tamiya B4, Yokomo Stratus. Ik gebruik een body vaak voor de fijn tuning van mijn auto. Meestal rij ik een basis set-up. Die is voor de brandstofbanen waar we op rijden vaak hetzelfde. Voor de kleinere electro banen gebruik ik een paar kleine aanpassingen.

    Op kleine banen gebruik ik veel de Mazda 6. Als de achterkant net iets te los is, gaat de Stratus 1 erop. Met deze body is de auto bijna altijd lekker neutraal. De stratus 2 rij ik op de grote banen als Mach en Baanbrekers. Met deze body heb je toch iets meer top-speed. ( dat verschil zit hem grotendeels in de achterspoiler )

    De Yokomo stratus heeft iets meer stuur als de Protoform Stratus 1, maar gaat nog steeds redelijk neutraal.

    Voor komend seizoen liggen een nieuwe B4 van Tamiya, Yokomo Stratus, Protoform Mazda 6, Stratus 2 en Nemesis klaar.
     
  5. MetalSpeedy

    MetalSpeedy Guest

    nemesis en honda accord vind ik de beste kappen die ik tot nu toe heb gehad
     
  6. Stefan Jansen

    Stefan Jansen

    Lid geworden:
    9 jan 2004
    Berichten:
    18
    Locatie:
    Almere
    - Protoform - Mazda 6
    [​IMG]
    - Protoform - Stratus 1.0
    [​IMG]
    - Protoform - Stratus 2.0
    [​IMG]
    - Protoform - Stratus 3.0
    [​IMG]
    - Protoform - Nemesis
    [​IMG]
    - Tamiya - Subaru B4 Racing - Kan ik ff geen foto van vinden !! Maar vandaag met dank aan Banjer heb ik hem :D:D:D
    [​IMG]

    GReetzzzz ... Stefan ... :D[/img]
     
  7. Banjer

    Banjer Guest

    Tamiya Subaru Legacy B4 (53727)
    [​IMG]
     
  8. Ik heb de mazda 6 en de 3.0 ik vind de mazda gewoon weg beter waarom weet ik niet
     
  9. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    rijd nu met de subaru b4, wel beter dan de modena.

    binnenkort de stratus 3 uitproberen, ben benieuwd.
     
  10. Ja waar kan je die Subaru B4 kopen ????
     
  11. Jelle

    Jelle Guest

    bij iedere tamiyadealer???
     
  12. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    Inderdaad, ligt die er niet dan kunnen ze hem zeker bestellen!
     
  13. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k rij nu met 'n protoform 2.1 (200mm) en das opzich een erg fijne body... wel neutraal... 'k heb ook met de mazda 6 gereden en die heeft iets meer stuur geloof ik, maar is dus ook gelijk wat meer tricky in de achterkant.. aangezien m'n auto redelijk veel stuur heeft en achter dus altijd wat meer los is kan 'k dat dus niet altijd gebruiken.. anders ben 'k de auto telkens kwijt :)
     
  14. ik rij met:
    protoform stratus 3.0
    hpi bmw 3 series
    tamiya CLK DTM 02'
    en ik vind de protoform erg veel grip hebben, maar de hpi gaat de verf niet snel af, en heeft minder grip en rijd lekkerder in de bochten, en die tamiya? tj das niks voor mij..
     
  15. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    mag ik mezelf hardop afvragen hoe een body met minder grip lekkerder in de bochten rijdt??
     
  16. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    een auto die veel grip heeft zal ook wat zenuwachtiger zijn.. iets wat je misschien in de bocht niet wil, omdat elk stuurtikje te merken is.. en je dus snelheid verliest....

    het glijden van een auto is zeker niet verkeerd, sterker nog, redelijk normaal zelfs... kijk ook maar eens goed naar bijvoorbeeld de V8-supercars... die glijden soms alle kanten op :)
     
  17. ik geef je helemaal gelijk :p:p:p
     
  18. 425cc

    425cc Guest

    tamiya probeert gewoon mooie, realistische modellen uit te brengen, kan je niet vergelijken :)
     
  19. alle body's zijn goed omdat je afgeleid zijn van 1:1 modellen
    maar in die race body's mazda, stratus 1,2 en 3 zeggen wel die is beter maar zoveel verschil zie ik niet in de mazda en stratus 3 en het verschil tussen de stratus 2 en 3 is echt minimaal uiterlijk en rijgedrag
     

Deel Deze Pagina