Helaas was voor mij vanmiddag ook einde oefening met me blade 450x, 4 weken geleden gekocht van een kennis.
Zat nog splinter nieuw in de doos, heeft ie ooit gekocht in een opwelling in het voorjaar.
Hij vindt met heli's vliegen toch maar niks en richt zich meer op quadcopters.
Ben nu jaartje aan de gang met deze hobby, na tijd rond gevlogen te hebben met een mcpx v2 en een walkera v120ds02s heb ik de blade 450x over gekocht voor een schappelijke prijs.
Heb nog wel even getwijfeld, vroeg me af of ik er al aan toe was voor 450 size.
Door een stomme fout van mezelf was de pret zo voorbij, ik was nose in aan het hoveren 2m hoog en 10m van me af, geef dus een beetje elevator, maar hij komt toch iets gevaarlijk dicht bij de grond en nog is te dicht naar me toe.
Dus in een paniek reactie geef ik nog meer elevator, met het gevolg dat ie nog meer naar voren helt en het resultaat was een prachtige crash, de modder vloog in de rond.

Zat ook nog eens idle up mode, kon ook pas de throttle hold om gooien toen ie op de grond lag, man o man hier is echt niet op te reageren.
Door de vele regen van de afgelopen weken was het weiland vrij drassig, ik hoop dat de elektronica niks heeft geleden.
Er zat wat water op de esc maar op de fbl unit ar7200bx gelukkig niet, dus dat zag er goed uit.
Thuis gekomen gelijk met lucht alles schoon/droog geblazen.
De schade tot nu toe die ik zo kan bekijken is een landings skit, gestripte main gear, main blades grips krom en al wat er in zit denk ik en een kapotte canopy.
En natuurlijk een fikse deuk in me zelf vertrouwen.
Sta de er van te kijken dat de servo's nog oke zijn, want die schijnen nog al brak te zijn van een blade 450x.
Als ik ze met de hand zachtjes beweeg lopen alle 4 de servo's nog goed, dus ik denk geen tandwieltjes kapot van binnen.
Hoop niet dat main shaft krom is en de kop, dit alles heeft wel een fikse op donder gekregen natuurlijk.
We gaan alles maar is goed nakijken of er nog verborgen gebreken naar voren komen.
Vraag me af hoe nou zo'n main gear gestript kan zijn, is dit een gevolg van te laat throttle hold er op of gaat dit altijd als eerste kapot.
Wat wordt er zoal gecontroleerd, alleen de onderdelen die kapot zijn of gooien jullie heel dat ding uit elkaar.