Wat was jouw crashschade?

Dat is inderdaad jammer Bart. Achteruit vliegen is inderdaad een behoorlijke uitdaging. Succes met opbouwen en dan rustig verder oefenen.
 
Flybarless probleempjes ?
Dat is zwaar stressen als je niet weet waardoor je crashed,
gelukkig vlieg ik met flybar (flybarlessless) en kan ik de flybarless unit van het twijfel lijstje afhalen.

Molen je kan ook gewoon niet reageren !!

Mmmm...

Hij heeft toch wel een punt hoor: de vervelendste crashs vind ik toch altijd díé klappers waarvan ik niet weet waar het door komt....

En dan is het inderdaad prettig als er bepaalde zaken zijn die je al uit kunt sluiten.

Groet, Bert
 
klopt is het vervelendste wat er is, crashen om onverklaarbare redenen. Alleen als je zo anti FBL bent en dan elke keer weer de FBL aangrijpen en de schuld te geven is heeeel erg kort door de bocht ;-)
 
Dank U Bert, en David : iemand moet het zeggen.
Niet dat het nog wat uitmaakt, er zijn amper nog normale heli`s.

Als er goed geld verdiend word, word er vaak niet gekeken naar risico`s en veiligheid.
Linke boel dat flybarless, als er nu weer een dode valt, is het wel duidelijk mag ik hopen ?
 
weet niet wat er duidelijk moet zijn ;-)

2003 houston FB heli, 2005 Korea FB heli, 2008 Brasil FB heli (en misschien nog meer) en met verschuiven zoals je zelf zegt naar FBL (en daarbij ook het op het randje vliegen bijv hogere HS dan blade fabrikanten opgeven als veilig) zijn de laatste inderdaad met FBL. Dus link ????????? gebaseerd op ???????
 
Zullen we deze discussie maar niet aangaan? Fb is alleen nog maar voor de f3c groep, of voor de oudere heli's..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ongeacht setup, in verkeerde handen is alles onveilig.
3d heren willen de grenzen nog wel eens verkeerd in het achterhoofd houden, en dan krijg je zowieso brokken. en op een gegeven moment komen de gewonden vanzelf.

ligt meer aan de bestuurder dan aan de techniek..
Stel je veiligheidsmarges reeel.. niet te dicht bij vliegen. gaat het mis, niet twijfelen om hem de grond in te duwen.
schade is te repareren. lichaamsdelen niet.

En flybar komt nog best wel voor hoor ;-)
in de club hebben we een heel aantal van deze heli's rondvliegen.
sommige zweren erbij.. anderen niet.
mening. persoonlijk. mag ieder voor zich weten.
zolang het voorgaande maar in het achterhoofd zit.
 
Zullen we deze discussie maar niet aangaan? Fb is alleen nog maar voor de f3c groep, of voor de oudere heli's..

Ja... helaas...

En dat zou niet zo moeten zijn.

Waar is de flybar gebleven voor diegenen die er nog steeds de voorkeur aan geven?

(niet alleen de flybar hoor: probeer maar eens een "niet-smartphone" te kopen, of een auto die niet heel irritant begint te jengelen dat je je gordel moet omdoen...)

Iedereen moet lekker vliegen wat ie wil, maar ik zou graag de keuze houden, zelfs al is het tegen meerprijs, om een heli met flybar te kunnen kopen....

Ik wil ook graag analoge servo's kunnen blijven kopen, zodat ik niet als ontvangervoeding een halve lastrafo in die heli hoef te hangen....

Het feit dat de fabrikanten die rommel min of meer door je strot persen door na marktonderzoek (oh... 60% wil graag een FBL... dus...) één product volkomen te schrappen, in plaats van te zeggen "hey... 40% wil nog een Flybar, OK, houden we er in maar tegen meerprijs", dat gedrag van fabrikanten, dat stoort me wel een beetje...

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu kun je natuurlijk nog wel een mooie flybar align 700 kopen. Deze is er nog steeds..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja crash schade ... Wat ik nu toch weer heb.. Gelukkig staat hij veilig aan de grond door geslaagde Autorotatie

25f85ba57a80f1b0f33dad8ed9a682c6.jpg

e41e9b60ab4c699aacf9d171ca282bde.jpg

e40be847002cd8d2fe7d1a05925fe54f.jpg


Hoe kan dit nu weer? .. Snap d'r niks van
 
huh .. motor as gebroken?

ja.. Tijdens een rustige vlucht..niets geks..1990rpm.. Rustig circuitjes omdat het al begon te schemeren.. Motorpower viel weg (ook niet zo vreemd) .. Kreeg hem netjes aan de grond... Wel raar want vorige crash kwam door gebroken tailshaft ... Ik snap dr niks van
 
wauw, dat zou je toch niet snel verwachten.. zeker niet van zo'n motor.
Goed dat je 'm nog netjes aan de grond kreeg, maar wellicht even met je leverancier contact opnemen betreffende de as gezien de materiaal faillure ?
 
ja heb gerd van minicopter net gemaild en heb al reactie terug dat hij het met xnova gaat bespreken... Wel netjes dat hij zo snel reageert
 
wow ...

gelukkig goed reageert man,
vreemde dingen?
...en je hebt wel een conter-bearing in gebruik?

Groet
Uwe

(altijd schrikken, als je in het crash-draadje bekennte namen ziet, Ruud)
 
Ouch! Dat is wel het laatste waarvan je verwacht dat het breekt.

Ben benieuwd wat het vervolg van xnova gaat zijn, dit mag niet zomaar gebeuren in mijn ogen.
 
Waarschijnlijk is het trillingen in combinatie met de counterbearing die niet geheel inlijn stond met m'n motor.
Morgen gaat hij op de post dan word er zonder zeuren onder garantie een nieuwe as in me motor gezet door Gerd.
 
Back
Top