Wat zijn jouw pc specs?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door sven311, 4 okt 2011.

  1. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Ik moet zeggen dat ze zichzelf te hoog inschatten en daardoor teveel in hun bol halen.

    Maar ik heb ook ervaring met de telefoons, Samsung S2/3 en verschillende Blackberry's, en kort door de bocht was er voor de iPhone het meeste te downloaden en met minste gezeik.
    Heb verschillende Andriod telefoons gezien die na het downloaden van een app vol met reclames zat, terwijl het bij een Apple dan slechts in het appje zelf voorkomt.
    Over Blackberry zal ik mijn mond niet eens open trekken want dat is de slechtste smartphone ooit.

    En op de Apple pc's zit geen dictatuur, ik kan er alles op installeren wat ik wil.
    Op de iPad/iPod/iPhone wel, maar dit is naar mijn mening wel goed ivm. de veiligheid voor gegevens.

    Daarnaast valt het mee met overstappen meen ik, komt vooral omdat de mensen die al jaren met Apple werken dus alle snel toetsen kennen die bij Windows anders zitten.

    En ja, een Apple kost in verhouding veel meer, maar dat heeft meerdere redenen, namelijk:
    Pc kast, zoals Apple ze maakt worden ze vrijwel nergens gemaakt, serieus, mijn Lian-Li kast van toentertijd 350 euro kwam niet in de buurt van gemakkelijkheid.
    Bij mijn PowerMac was het een puzzel, klipje los en de fans kwamen los, ander klipje en je had je hardeschijf in de handen etc.
    Terug zetten was geen probleem, paste zoals het moest en bedoeld was.
    Het bouwen van een Windows pc is gemakkelijk, pc kastje hier, wordt allemaal geperst en alles uit blik materiaal.
    Daar komt Apple aan, geanodiseerd aluminium, welke gefreesd is, plastiek voelt erg degelijk aan.
    Eerste Mac kost daardoor veel meer, en de volgelingen erna, een kostenplaatje dat merken die Windows pc's bouwen heel vaak niet hebben, en zodra dit wel is ligt het prijskaartje ook veel hoger.

    Schermen zijn nog steeds erg goed, tuurlijk is er altijd baas boven baas.
    Maar ik ben best onder de indruk van de iMac schermen, het is dat ik toen mijn Windows pc niet kreeg verkocht anders had ik een iMac gekocht.
     
  2. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Deze discussie kun je heel maar dan ook HEEL lang gaan voeren. :D

    Het heeft allebei zijn voor en nadelen. Ik denk als je alles optelt en gaat vergelijken je gelijk uitkomt. Je moet gewoon kopen wat het beste bij jou gebruik past. Wat je absoluut niet moet vergeten is dat de software die apple gebruikt geen open source is en dus ALLEEN op hun eigen apparaten werkt. Het gigantische voordeel daarvan is dat je de software dus optimaal kunt laten samenwerken met je hardware en dat dus pure snelheidswinst is.


    Voor de rest denk dat apple het wel meer moet hebben van hun telecommunicatie, als van hun computers.
     
  3. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    Nou nou, wat een discussie :) Gelukkig blijft het netjes.. dat is elders wel eens anders...

    Ik vind het super fijn dat Apple "alles" voor me bepaald. Jullie bedoelen daar waarschijnlijk mee dat Apple dingen goedkeurt of afkeurt. Of dat ze dingen niet gebruiken die de "standaard" worden genoemd, en controles uitvoert op software enz enz enz...

    Wederom, Prive/thuis..: Heer-lijk !

    Elke app die ik download, elke functie die geadverteerd is, elk product wat ik van Apple koop... werkt vlekkeloos en past in het geheel. Ik heb 1 aanbieder die mij bied

    -Desktop
    -Laptop
    -Tabled
    -GSM
    -Mp3 speler
    -Media Center
    -Router
    -Cloud
    -Software winkel
    -Muziekwinkel
    -Aperture, FinalCut enz
    -Mailprovider
    -1 helpdesk
    -en nog wat

    En dat word allemaal gecombineerd in iCloud, zonder dat ik IETS hoef te
    "configureren, tunen, instellen, updaten, opnieuw opstarten, de juiste versie zoeken, Hardware eisen checken, 8 helpdesks hebben, enz enz.. "

    Daar lever ik graag enkele andere dingen voor in.

    Toevallig draaien al mijn dingen op OSX, en heb ik voor 1 of 2 dingen een alternatief gevonden. Het komt echt 1 keer per week voor dat ik Windows thuis draai, maar dat is dan omdat ik in de IT zit, en thuis wel eens werk..

    Maar het klopt wel.. Mijn vader is auto monteur, en sluit de auto's aan op de PC.. Die software is niet voor OSX beschikbaar. Hij heeft dan in zijn garage ook een aparte Windows PC. Maar voor al zijn prive dingen: Apple.

    Als ik om mij heen kijk dan kan 90% van de mensen prive vooruit met de software die OSX ondersteund.. Die 10% zijn uitzonderingen die daadwerkelijk iets creëren op een PC.... Maar 90% consumeert enkel, en dan komen ze niets te kort aan OSX.

    Prijs daargelaten, maar ik zou willen dat mijn complete omgeving aan vrienden en familie overstapt. Want: De mensen die ik ken met OSX bellen serieus nooit met een probleem. De mensen die ik ken met Windows bellen minimaal 1x per maand. Kun je hoog en laag springen... maar een doodnormaal mens heeft simpelweg niet de kennis een Windows PC te beheren.

    Daarom is de discussie ook zo moeilijk. Meestal discussier je met iemand uit de 10% die zijn computer WEL echt gebruikt.... En die heeft dan gelijk als hij voor zichzelf spreekt. Maar zeker niet voor 90% van de andere gebruikers.

    Simpel: Ik hoef niet het nieuwst, beste, snelste en uitgebreidste. Ik wil dat het werkt. Altijd. Overal. en zonder daar iets voor te hoeven doen. ---->privé<---
     
  4. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    De doodnormale mens word met de jaren dommer, lijkt het wel.

    Je hoeft geen computer expert te zijn om een goede virusscanner the installeren.
     
  5. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Je wilt toch niet beweren dat Windows open source is?
    Ik gebruik het open source tekenpakket Inkscape op de Mac, en dat werkt perfect. Ook OpenOffice draait op de Mac.
    Dus als open source pakketten niet op de Mac draaien ligt dat niet aan Apple maar aan de ontwikkelaars van die pakketten.

    Ik vermoed dat je weinig ervaring met Mac's hebt in de privé sfeer. Ik heb nu een iMac waarop ik zowel OS X van Apple als Windows 7 van Microsoft kan draaien, en dat laatste doe ik alleen als het echt niet anders kan, en dat is gelukkig maar zelden:D.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  6. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik meen in dit hele verhaal een stuk "wishfulll thinking" te bespeuren, Alwin.

    Groet,

    Ad
     
  7. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Idd, daar ben ik het wel mee eens. Ik zit nog steeds te kijken wat daar nou toch achter zit :D.


    Apple verkoopt per Jaar 37.4 millioen Iphone,s en ook nog eens 19.5 millioen iPads. De Macs gaan een heel stuk minder met maar 4 millioen per jaar.

    Ok, je hebt gelijk een computer doe je wat langer mee gemiddeld, maar als je dat even zou vergelijken zou je tot de conclusie moeten komen dat er veel meer communicatieve producten worden verkocht dan computers.
     
  8. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Het is natuurlijk geschiedenis voor jullie, maar Apple is begonnen als computer leverancier in de tijd dat er nog geen mobieltjes waren.

    Dat ze een gouden greep in die markt hebben gedaan is mooi, maar gelukkig zijn ze bij de ontwikkeling van de computers ook niet stil blijven staan. Vanaf het begin (ik werk met Mac's sinds '86, met computers sinds '67) is Windows een niet al te beste kloon van het grafische Mac OS (dat er al was toen de halve wereld nog naar de DOS prompt zat te staren, en zat te verzinnen: wat is het commando ook al weer voor.............).
    En veel meer is het nog steeds niet. Die inhaalrace hebben ze nooit weten te winnen.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  9. nspierbundel

    nspierbundel

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    1.234
    Voor mij nooit meer apple.
    Kocht 4 jaar terug voor 399euro de 32gb ipod touch 1st gen
    Heb er 2 jaar (na betaling voor de updates) van kunnen genieten. Het nieuwe os is niet ondersteund, maar wel verplicht voor de apps.
    Slecht beleid van apple. Apparaat zelf mankeerd niets, maar is useless. Ow ja dan moet je nu een creditcard koppelen om je eigen muziek te kunnen uploaden.
    Nee mij naai je maar 1 keer apple
     
  10. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    1 maal tevreden klant en 1 maal ontevreden :D.

    Ja zoals ik al zij, het is maar net van welke ''religie'' je aanhanger bent.
     
  11. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Waarbij je geen appelen:)D) met peren moet vergelijken. Ik heb het over pc's, niet over veredelde MP3 spelers.
    Over andere producten dan computers heb ik totaal geen mening, omdat ik er geen ervaring met al die andere snufjes heb.

    Maar het idee (van Alwin) dat Apple van de wereld verdwijnt omdat ze overhoop liggen met Adobe is volgens mij onzin. Ik gebruik met volle tevredenheid Adobe software en heb nooit iets daarvan gemerkt. De onenigheid gaat trouwens over Adobe Flash technologie voor Apple iOS apparatuur, en heeft niets met Mac OS te maken. Alle Adobe software is voor zowel Apple als Mac OS te krijgen, alleen de marketing strategie van Adobe is veranderd. Je koopt de software niet meer, maar je huurt ze.

    Ik zit nog te kijken of ik daarin meega. Eerst kreeg ik nog 80% onderwijskorting bij Adobe, maar met de nieuwe cloud versie nog krap 70% en moet ik voor het gehele pakket 20 € per maand gaan betalen. Ik twijfel nog of ik het dat waard vind, ik denk van niet.
     
  12. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

    We kunnen ook nog altijd onze was wassen aan een rivier met een wasrek en wat zeep maar we gebruiken ook de wasmachine die meer kost.

    Aangezien Apple meer kost maar ook meer samenwerkt tussen programma's en services, zie ik Apple meer als makkelijk dan Windows waar je veel zelf moet instellen en dus als moeilijk maar is wel goedkoper.

    Zelfde doe je ook, liever makkelijk dan moeilijk, ipv. argumenteren(blijkbaar moeilijk) lig je gewoon te blaten(lekker makkelijk).
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Tegen Mac zelf niks. meer tegen het grote deel aan de gebruikers ervan die me in willen trechteren dat apple het enigst goede is wat je kunt kopen. :lol: (ken ik een paar van. is fantastisch om die lui een beetje lopen te stangen, haha. )

    Maargoed. heb zelf geen mac. Weet niet of het nog steeds zo is, maar de support voor spelletjes was altijd vrij slecht. (maar een handvol draaide er op. ) en voor m'n werk moet ik werken met Siemens Step7 etc, welke alleen onder windows enigsinds fatsoenlijk draait.


    Over de iPad.. Apple is erg goed met marketing, dat moet ik ze nalaten. En ook hun machines zien er erg goed uit.

    Wat ik wel grappig vind:
    [​IMG]
    Een plaatje zegt meer als 100 woorden. :p (of het klopt weet ik echter niet. maar 't zou me niets verbazen. )
     
  14. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    @Tim, absoluut waar dat er een aantal Mac gebruikers zijn die dat denken.
    Kijk maar eens naar de filmpje sop het net van de opening van een mac store ergens op de wereldbol. Lijkt wel een sekte als je dat ziet.

    Ikzelf gebruik ook gewoon een windoos flaptop maar mijn vrouw gebruikt voor haar werk (grafisch vormgever) een Mac en dat spul is qua design erg mooi, de bouw van het systeem is geweldig in onderhoud. Alles zit er gewoon ingeklikt en is door iedereen uit elkaar te halen zonder al teveel poespas..
    Ik zit soms wel eens een beetje te klooien op haar computer en dan valt me op dat als je er een beetje aan gewend bent dat het toch wel een gebruiksvriendelijk systeem is.
    Maar toch, een windhoos flaptop werkt gewoon lekker omdat je daar zo aan gewend bent..
     
  15. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein

    helaas ad heb zelf in de printer business gezeten dus ook te maken gehad met de grafische markt en apple heeft het paar jaar terug toch echt te bont gemaakt waardoor adobe letterlijk de imac heeft laten stikken in hun eigen sh*t.

    In die periode ben ik er dan ook regelmatig mee geconfronteerd dat zelfs scholen die lesgeven in grafisch ontwerp over gingen naar pc's met windows omdat adobe daar beter ondersteund wordt.

    Adobe-producten werken niet goed op Mac OS X Lion - Techzine - ICT Nieuws - Software - De community voor ICT liefhebbers en professionals
     
  16. World Citizen

    World Citizen

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    886
    EN dat is nou net het probleem... Er word maar wat geroepen. Als men nou gewoon luistert naar Apple zelf ipv de fanboys.

    Tim Cook zelf, en Steve Jobs zelf hebben in een publiekelijk interview beide zelf gezegd dat Apple de tabled NIET heeft uitgevonden, maar eerder Microsoft. Ze vinden allebei alleen dat ze de eerste bruikbare Tabled hebben gemaakt... En aan de cijfers te zien klopt dat ook wel.
     
  17. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    apple is een hype... hypes gaan en komen.. en nu mr jobs er niet meer is geef ik apple geen rijke toekomst meer. ze hebben al paar jaar geen verniewende dingen meer op de markt gebracht.

    en de eerst werkende tablet?? nee de eerste hype gecreerd om zo;n ding.
    apple klaagt iedereen aan om plagiaat terwijl ze zelf leven van plagiaat...
     
  18. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Sinds 1983/84 een hype, Alwin. Wel een lange hoor, een 30 jarige hype. Dat moet dan toch wel iets heel speciaals hebben.:D

    Wat ik een zwaktebod vind is om iets steeds maar af te zeiken, zonder aan te geven op welke punten Windows nou zo veel beter is.

    Ik doe/deed ook lang niet alles op Apples. Als ik pure rekenkracht nodig had (wat meestal het geval was) ging ik vroeger naar supercomputers en later naar krachtige Unix workstations, dan kwam de Apples op alle fronten (geheugen, snelheid etc) tekort of waren er gewoonweg nog niet.

    Maar voor gewoon thuisgebruik, een genot om mee te werken:p.

    Groet,

    Ad
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Precies, en dat is meteen wat me niet aanstaat aan apple. de 'fanboys'.

    Apple spul werkt, maar 't is niet het een en alles. en dat Apple een Hype is, mwoa, daarvoor is het al te lang gaande. echter, zou je Windows dan ook een Hype meoten noemen? Volgens mij word daarvan namelijk net zoveel verkocht. ;)

    sterker nog,ik denk dat in nederland nog steeds meer mensen een pc op windows gebruiken dan op MasOS of hoe dat tegenwoordig ook moge heten.

    Ik kan er in ieder geval niet mee zitten. Voor mij is de keus gemaakt ivm werk, die software krijg je onder apple gewoon niet aan de praat. op m'n pc thuis heb ik net 2~3 maandjes Windows 8 staan, dat bevalt me tot nu toe ook prima.
     
  20. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Het softwareprobleem is soms inderdaad een legitieme overweging. Ik heb dat zelf met DelftShip, een soort CAD pakket voor schepen met een gratis instap versie.
    Maar sinds Apple Intel processoren gebruikt kan je Windows ook gewoon op iMac's draaien. Niet als een software emulator (is er ook), maar gewoon een reguliere Windows installatie. Het werkt dan perfect, met als enige nadeel dat je moet herstarten als je van Apple OS naar Windows of vice versa wilt.

    Groet,

    Ad
     

Deel Deze Pagina