Wat zijn jouw pc specs?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door sven311, 4 okt 2011.

  1. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Onzin, meeste die je tegenwoordig in VR6jes ziet rijden zijn sjonnies, betekend nu dat ik Volkswagen niet meer moet liefhebben omdat er een paar sukkels in rijden?
    Nu weet ik dat jij ook een VR6 rijdt en die zover ik weet helemaal standaard is, dan 'lijdt' jij eronder omdat jij niet zo bent.

    Kijk eens voor de grap hoe snel de gemiddelde internet hier in Nederland is, 8,6mbit is gemiddeld.
    In een tijd waar 120mbit al te krijgen valt, wat ik hiermee wil zeggen is dat Nederland qua computers best wel traag gaat.
    Vele vinden hun Pentium 4 of Core 2 Duo ruim voldoende en hebben geen nood aan een snellere pc, of een duurdere pc want de meeste willen niet teveel geld investeren.
    Zo komt het dat er minder Apple PC's voor komen, mensen kunnen of willen niet upgraden, of het nou naar Windows of Apple is.

    En zoals Ad al vermeldt, Windows valt gewoon op de Intel generatie te draaien en dus ook alle Windows programma's.
     
  2. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Moet je voor de lol ook eens kijken naar wat de gemiddelde Nederlander met zijn computer doet. Beetje internetten, beetje mailen, beetje patiencen. Daarvoor heb je nu niet bepaald een high-end bakbeest nodig. Het niveau van de gemiddelde computergebruiker is niet zo hoog, dus dan is het wel makkelijk als je niet zoveel hoeft na te denken als je achter de computer zit.
    Ik sprak laatst nog iemand die informaticalessen geeft op HBO-niveau. Hij werd er helemaal gek van dat het merendeel van zijn leerlingen niet eens meer weet hoe ze een beetje georganiseerde mappenstructuur moeten opbouwen. Moderne gadgets schijnen dat tegenwoordig allemaal automatisch te doen (zou het niet weten, ik gebruik dat soort dingen bijna niet)
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2013
  3. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Ik ook niet, daarom is mijn computer een redelijk getrouwe reflectie van mijn werkkamer:confused:.
     
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Niet helemaal standaard, op een aantal punten beduidend verbeterd. (6-bak, inlaat voor meer koppel onderom, dat soort spul.)

    iig zijn de sjonnies die zo'n ding rijden wel iets dat me tegen staat. (over het algemeen Golfjes gelukkig, de Corrado's beginnen toch te duur te worden in onderdelen om ze netjes te houden, dus die worden al massal gesloopt. ) Ik zie vaak genoeg dat ik scheef aangekeken word, puur door de auto die ik heb, alsof dat automatisch de maatstaaf is voor asiciaal rijden. :roll:

    Ik zeg niet dat het genoeg is om een hekel aan VW's in het algemeen te krijgen, maar ik vind het wel een minpunt. (al is het iets waar het bedrijf zelf niets aan kan doen. )


    Ik heb zelf iig een Ipod touch, welke tot nu toe tadeloos werkt. (al moet ik toegeven dat die de afgelopen 2 jaar geen update oid heeft gehad. Ik heb er toen die nieuw was m'n hele audiotheek op geploft, en sinds dien alleen nog maar opgeladen en gebruikt. en als ik zo lees wat inmiddels de aanpassingen/vereisten zijn om dat te doen, is toch ook alweer minder leuk. Ik bedoel, een creditcard toe moeten voegen om je eigen muziek op je eigen ipod te kunnen zetten? gekker moet het toch niet worden..

    hetzelfde dilemma heb ik ook met wat ik lees over de nieuwe xbox die uit gaat komen. wat ik tot nu toe heb begrepen zou de camera en microfoon continue verbonden moeten zijn, en dat zie ik eigenlijk helemaal niet zitten. Als ik een spelletje speel op de xbox is dat laat 'savonds een keer een uurtje oid. dan wil ik niet voor de tv staan te huppelen of zo, dus al die troep wil ik helemaal niet verbinden.
    als ze dat er niet uit halen, gaat die xbox er niet van komen. Ik vind dat als ik iets koop, ik ook het recht heb om het zo te gebruiken als ik wil. (muziek op een ipod zetten, of spelletjes offline kunnen spelen zonder internet verbinding. )
     
  5. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Modificaties dus die er wel wat toe doen, ipv. lelijke lexus lichten, heldere koplampen, en andere sjonnie spullen.
    Maar precies, hetzelfde doe je wel eigenlijk want sommige bij jou doen, Apple erop aankijken door een bepaalde groep die het ook gebruiken.
    Maar een min punt is het zeker, maar ieder merk heeft zo zijn rotte appels helaas.

    Ik heb geen eens een creditcard maar zover ik weet kan ik gewoon muziek erop zetten, maar dat is ook al weer een paar maanden terug dat ik dat heb gedaan.

    De Xbox One zit op het moment onder hevig vuur, DRM is al van de baan(spellen verkopen/uitlenen), constant aan de internetkabel is al van de baan, denk dat het volgende wat je aanhaalt ook wel zal verdwijnen(of die indruk willen wekken).
    Denk dat Microsoft zich heel diep in de vingers heeft gesneden, nu vooral Sony hun console goedkoper gaat verkopen en meer naar de (hardcore) gamers is gericht door de Eye niet op de voorgrond te drukken.
     
  6. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    kan de foto iets onduidelijker.
     
  8. dennis.w

    dennis.w

    Lid geworden:
    26 aug 2008
    Berichten:
    828
    Locatie:
    ijsselmuiden OV
    [​IMG]
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Helemaal goed.. :) :)


    Heb je ook een specs list erbij.. Aan een foto zie ik niet wat erin zit. :)
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    VoilĂ 
     
  11. MeX101

    MeX101 Guest

    My new gaming rig

    [​IMG]
     
  12. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Afgelopen dagen bezig geweest met de Mini-Mac, oorspronkelijk een 1.42ghz maar na wat werk draait ie op 1.58ghz en niks ingeleverd op stabiliteit.
    Verwacht ik dat ik op zijn minst hem kan door pushen naar de 1.66ghz, maar hopelijk door tot de 1.87ghz :cool:
    Ook de videokaart(je) mee overclockt met zo'n 7% winst, oorspronkelijk 249,75mhz voor de core en 190,13mhz voor het geheugen, is nu 267,75mhz voor de core en 203,63mhz voor het geheugen.
    Al laat ik het veilig houden en laat ik hem op 5% overclock draaien.

    Al met al, zo'n oude Mini-Mac laat zich nog al te best overclocken, en de CPU clock heeft best veel uitgemaakt, met deze methode van overclocken gaat het geheugen ook sneller meewerken.

    Misschien stiekem uitkijken naar een SSD, huidige schijf is een 4200rpm met ongeveer 15.000uur op zich.
     

Deel Deze Pagina