Watervlieg splash-in Oss 28 april?????

Welke dag willen jullie, een zaterdag of zondag?

• liever op een zondag

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    408
Heb wel het balletje aan het watervlieg-rollen gekregen, maar nog niet aangemeld :oops: dom dom dom.

Bij deze dus met stip op plaats 25 :wink: , tot zaterdag :D .

Krijgen we dus dit:

01 Calmato - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
02 Super Decathlon 1:4 - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
03 Beaver - Richard en Thomas Branderhorst (kanaal 64)
04 Omgebouwde Cessna Agwagon - Richard en Thomas Branderhorst (hoop ik dattie tzt klaar is) (kanaal 74)
05 Li`l Poke - Hannesie
06 Sopwith Pup - Hannesie
07 Funtana S40 - Johan / Plotterwelt (Elektro en Maiden) (kanaal 78 )
08 Grumman Albatross (kanaal 56) en misschien Sunny op drijvers (64)- Jetpropdlx/eric
09 Big Lift en misschien een Cessna Birddog Elektro - Alex Söntgerath (kanaal 68 )
10 Super Snoopy - Fred van den Berg (62)
11 Big lift - Pieter Visser (kanaal 66)
12 Starduster- Alexander Derks (kanaal 76)
13 Super Decathlon (1.50 m) - Klaas (kanaal pll-synthersizer)
14 twinstar II 1.42 m (kanaal 64)
15 Robbe Cardinal - Arjan Harmans (kanaal 67)
16 Deperdussin - Hannesie (K73 en k74)
17 Taxi III - Guus (k64)
18 Minimag - Guus (k66)
19 Canadair - Sietse &Kees (k78 en k64)
20 HQ Airglider - Sietse & Kees (k78 en k64)
21 Seamaster - Toon Stouthart (k71)
22 Minimax - Rosé Boogaers (k76)
23 Taxi - Erik / Helerik (k77)
24 Wingo - Erik / Helerik (k77)
25 Wave vliegboot - Ton (k80)

Ton

lol

Ik heb net een extra regelaar helemaal vol gespoten met smeltlijm. eens kijken of ie dan een beetje tegen water kan.. (moet eigenlijk eerst testen of hij het uberhaubt dan nog doet...).

de Airglider heeft zijn drijvertjes in ieder geval. misschien bij die ook nog iets van een spatschermpje maken ofzo...
oh jeetje, tijd tekort. Komt er een apart baantje voor testvluchten? hahaha

oei, moet ook nog tipdrijvertjes maken voor de Canadair...

Mijn Sikorsky S-38 is helaas nog niet klaar, maar ...
mijn indoor Yak 54 heeft nu drijvers!!!!

DSC_4598-700.jpg

Gewicht met drijvers (inclusief accu van 25 gram): 250 gram

Dit was een van mijn eerste oefeningen met styropor snijden. niet alles even recht, maar dat deert niet.
Eerst de tunnel, dan boven en onder voor het juiste bovenaanzicht.
Daarna de boegvorm met step en oplopend laatste deel voor het juiste zijaanzicht.
Tenslotte de kielvorm met behulp van een hoog en een laag zij sjabloon.

Morgen nog electronica waterdicht maken, eventueel even drijftest en...
(woon tenslotte aan een grote plas :) )

Ik kom dus ook, liefst kanaal 60 (maar heb synthesizer zender en kan eventueel uitwijken )

01 Calmato - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
02 Super Decathlon 1:4 - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
03 Beaver - Richard en Thomas Branderhorst (kanaal 64)
04 Omgebouwde Cessna Agwagon - Richard en Thomas Branderhorst (hoop ik dattie tzt klaar is) (kanaal 74)
05 Li`l Poke - Hannesie
06 Sopwith Pup - Hannesie
07 Funtana S40 - Johan / Plotterwelt (Elektro en Maiden) (kanaal 78 )
08 Grumman Albatross (kanaal 56) en misschien Sunny op drijvers (64)- Jetpropdlx/eric
09 Big Lift en misschien een Cessna Birddog Elektro - Alex Söntgerath (kanaal 68 )
10 Super Snoopy - Fred van den Berg (62)
11 Big lift - Pieter Visser (kanaal 66)
12 Starduster- Alexander Derks (kanaal 76)
13 Super Decathlon (1.50 m) - Klaas (kanaal pll-synthersizer)
14 twinstar II 1.42 m (kanaal 64)
15 Robbe Cardinal - Arjan Harmans (kanaal 67)
16 Deperdussin - Hannesie (K73 en k74)
17 Taxi III - Guus (k64)
18 Minimag - Guus (k66)
19 Canadair - Sietse &Kees (k78 en k64)
20 HQ Airglider - Sietse & Kees (k78 en k64)
21 Seamaster - Toon Stouthart (k71)
22 Minimax - Rosé Boogaers (k76)
23 Taxi - Erik / Helerik (k77)
24 Wingo - Erik / Helerik (k77)
25 Wave vliegboot - Ton (k80)
26 Indoor Yak 54 - Toine (k60)

had geen auto, kees kon ook niet en moet nog veeeeeeeeeeel bouwen :).

Ben nog in 2 dagen een complete DLG in elkaar aan het zetten voor het 1e NK F3K Zondag in Weert. Oss is dus eigenlijk een tussenstop :D.

DLG krijgt al best wat vorm. Moet nu dus nog alleen eigenlijk de regelaar van de Canadair vervangen en tipdrijvertjes maken voor zaterdag.

Zo, ik hang weer aan het net... Nog veel te doen vandaag, motor boot ophalen, nieuwe bumper monteren, alles opladen/klaarmaken.

Mooooiee lijst jongens, het wordt druk! Ik hoop dat alles goed gaat, als we elkaar goed in de gaten houden moet dat lukken. (Goh, had ik nou maar een tientje entréé gevraagd... :D :D :D )

Heb toestemming om te parkeren bij de duikclub (moet dus ook nog bordjes maken...) dus dat gaat lukken, er kunnen best veel auto's terecht, als we niet te ruim parkeren. Verzoek om niet met spinnende wielen te arriveren en te vertrekken...verder absoluut geen rotzooi achterlaten, dan is het ééns en nooit weer! Tanken svp met overlooptank. Géén herriebakken svp!!!!!!

Ik verwacht toch de nodige badgasten, dus baseleg dicht bij je houden, zodat we het tegenoverliggende strand niet overvliegen.... We vliegen dus vanaf dat puntje wat het water insteekt...

Idd, briefing rond 10u30 en diegenen die later komen moeten zelf om een briefing vragen.

Verder, bij voorbaar excuus als er soms wat geïmproviseerd moet worden, het is ook de eerste keer dat ik zoiets organiseer (behalve de wedstrijden vroegah dan)
Nou ja, organiseer, het is meer coordineer en faciliteer...uiteraard doet iedereen mee op eigen verantwoordelijkheid!!!!

Helemaal top jongens, Richard alvast bedankt voor je inzet.

Ik heb zoals ik al zei een overzichtsfoto van de plas met folie.
Hierop kunnen we met een stift aangeven waar we wel en niet mogen komen, hoe we de cicuits willen hebben en waar we ongeveer de kisten zien landen (redelijk dichtbij dan kunnen wij mooie foto`s en films maken).
Hierop kunnen we dus ook aangeven waar er NIET gevlogen mag worden.

Als we dit bij het frequentiebord plaatsen dan kan iedereen het zien, zal ook de BosModelAir windzak meenemen (beetje site promoten mag toch wel he :lol: ).

Dat we op de punt staan is heel mooi, met de te verwachten windrichting houdt volgens mij ook in dat we in principe helemaal niet in de buurt hoeven te komen van het tegenover liggende strand.

We zullen zien, maar een top dag gaat het zeker worden :yes:

Indien windstil kan ik mijn piccolo ook even uitlaten, maar of dat goed gaat? :wink:

Toine, heb je ook drijvers voor mijn shock? Zal anders vanavond nog even wat styro hakken.

Kanaal 65,66,of 73

Om bodemvervuiling te voorkomen en dus milieuproblemen (lees de eerste en laatste keer van zo`n meeting) wordt het altijd zeer op prijs gesteld om de brandstof die men tijdens het vullen van de tank vaak zo uit de drukslang van de uitlaat laat lopen op te vangen in je voorraadtank, zodat er geen brandstof op de grond komt.

Verder wordt het op prijs gesteld om niet met "herriebakken" te komen vliegen om de buurt te ontlasten, zodat zij geen geluidshinder ondervinden en mogelijk zelfs een klacht indienen of een eventueel vervolg tegen kunnen werken.

Dus graag voldoende gedempte motoren.

Het is zelfs zo dat er een geluidsmeter aanwezig zal zijn en dat met een snelle meting op 3 meter je niet boven de 94 dB uit mag komen.
Kom je dat wel dan zal je niet mogen vliegen.

Ook mag er niet met meer dan 3 brandstofmodellen tegelijk gevlogen worden, houdt dat ook even in de gaten.
Tevens mag er niet boven het bos en strand gevlogen worden!!!!!!!!!!

oh nee, niek komt ook.. gelukkig kom ik wat later, dan issie vast al weer uit de lucht ;).

Dat duikbootje ben je zo kwijt op die grote plas :) lol haha

Ger Kovacs komt ook moest hem wel overhalen met 1 vluchtje van onze kisten maar dat maakt niet uit :D

Back