Watervlieg splash-in Oss 28 april?????

Welke dag willen jullie, een zaterdag of zondag?

• liever op een zondag

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    408
Ok.wordt voor gezorgt.Zal de bordjes op een paaltje vast schroeven zodat die stevig in de grond geslagen kan worden op een overzichtelijke plek.Heb trouwens vanavond ook nog even lekker kunnen watervliegen in het slootje voor het huis.Ging uitstekend gezien er bijna tot geen wind stond.Hoop dat het op die dag net zo is want dan kan je lekker mooie lange doorstarts op het water maken zonder dat je kist omvalt door een windvlaag.

Ik moet voor deze keer het watervliegen afzeggen :(

Door de operatie en de noch volgende bestraling ga ik voor mijn veiligheid en die van anderen voorlopig niet vliegen.

Is wel de bedoeling dat ik kom kijken (en koffie slurfen) :lol:

Wachten we dus op de volgende meeting.

Mvg Johan

of je zender bij iemand aan de kabel hangen en je zou toch kunnen vliegen............
wel jammer als je het vliegen moet missen.......

ach op het terras zitten kan ook....... biertje of fris erbij en lekker in de zon zitten kijken naar al die gekken die hopen dat ze niet hoeven te gaan zwemmen........
:P

Hai Allemaal.

Ik hoor zaterdag of ik de 28ste vrij krijg of niet, als het goed is.
Dus dan weet ik ook of ik s'ochtends al kan komen of pas tegen de avond...

Ik wil wel komen met mijn Canadair (moet nog tipdrijvertjes maken). Die heeft nog geen water gezien, maar vanaf gras start ie al prima :).
Ben nu ook een ander dingetje met drijvers aan het maken op basis van een HQ Airglider.

Kees is ook met allerlei drijverdingetjes bezig en samen hebben we wel zin om het water daar in Oss ff onveilig te maken ;).

Moeten wij ons nog ergens officieel inschrijven? Is er inschrijfgeld ofzo? Of kunnen we gewoon langs hoppen?

Geen inschrijfgeld :banana:
Aanmelden is niet verplicht maar wel leuk, zodat iedereen weet wie we kunnen tegen komen :D

Onze Calmato is gister even voorzien van de Saito 65 ipv de Saito 56 dus vermogen te over.
Morgen hoop ik alsnog mijn Super Decathlon goed lopend te krijgen zodat die ook veilig mee kan.

mooi :).

Ik dus met de Canadair:
img0362wo2.jpg

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=54510&start=15

en ben nu ff aan het klooien om snel nog wat "watervliegends" te hebben. Ook leuk voor de indoor in delft. Had nog een Airglidertje liggen. 2 drijvertjes van mijn shocky die nu echt ter zielen is en hoppa :D. toch leuk. moet werken zou je denken...

hpim0089wm1.jpg

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=751155#751155

Ik heb Kanaal 78, Kees zit op 64.

maar het ligt er dus nog ff aan of ik vrij krijg...

Nog maar eens een overzichtje gemaakt om de tijd te doden...het duurt wel lang voor het de 28e is vind ik :D

01 Calmato - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
02 Super Decathlon 1:4 - Berto & Onno / BosModelAir (kanaal 62)
03 Beaver - Richard en Thomas Branderhorst (kanaal 64)
04 Omgebouwde Cessna Agwagon - Richard en Thomas Branderhorst (hoop ik dattie tzt klaar is) (kanaal 74)
05 Li`l Poke - Hannesie
06 Sopwith Pup - Hannesie
07 Funtana S40 - Johan / Plotterwelt (Elektro en Maiden) (kanaal 78 )
08 Grumman Albatross (kanaal 56) en misschien Sunny op drijvers (64)- Jetpropdlx/eric
09 Big Lift en misschien een Cessna Birddog Elektro - Alex Söntgerath (kanaal 68 )
10 Super Snoopy - Fred van den Berg (62)
11 Big lift - Pieter Visser (kanaal 66)
12 Starduster- Alexander Derks (kanaal 76)
13 Super Decathlon (1.50 m) - Klaas (kanaal pll-synthersizer)
14 twinstar II 1.42 m kanaal 64
15 Robbe Cardinal - Arjan Harmans kanaal 67
16 Deperdussin - Hannesie K73 en k74
17 Taxi III - Guus k64
18 Minimag - Guus k66
19 Canadair - Sietse &Kees k78 en k64
20 HQ Airglider - Sietse & Kees k78 en k64

onder voorbehoud:
onbekend - Fons Planelover_CrZaY_Murdock k76
opknap Charter - Danny

eeej waarom sta ik er niet bij op dat lijstje :lol: ? of moet je dan aangemeld staan onder 100% kans op komen?

de kans dat ik kom is 100% maar ofdat mijn piper cub dan ook af is, is een kans van zo'n 65% :? ......

groet philip

Nou...de bedoeling was dat je jezelf op het lijstje zet :D
Aangezien een aantal mensen dat vergaten heb ik ze er weer aangeplakt. Ik heb de mensen die wel komen maar niet gaan vliegen er af gelaten...en jij was denk ik een twijfelgeval of ik heb je gewoon over het hoofd gezien :oops:

04 Omgebouwde Cessna Agwagon - Richard en Thomas Branderhorst (hoop ik dattie tzt klaar is) (kanaal 74)
05 Li`l Poke - Hannesie
08 Grumman Albatross (kanaal 56) en misschien Sunny op drijvers (64)- Jetpropdlx/eric
09 Big Lift en misschien een Cessna Birddog Elektro - Alex Söntgerath (kanaal 68 )
17 Taxi III - Guus k64
18 Minimag - Guus k66

onder voorbehoud:
opknap Charter - Danny
Piper Cub - Philip Leenman

Zo beter denk ik :D

haha ja indd... bedankt hoor en fijn weekend verderzz.. :D

philip

mhh, ff de canadair op het water getest, alleen nog zonder tipdrijvers... Schepte wel wat water, maar deed het prima. met wat snelheid had ik zo de vleugels recht.

Jammergenoeg kapte 1 regelaar na een wat hardere landing er mee. Rook ook een raar luchtje... Das wel jammer...
Nu moet ik dus ff kijken hoe ik dat ga oplossen. Heb niet 123 een andere regelaar liggen, misschien dus 2 motoren op 1 regelaar. die regelaar dan ook gelijk IN de boot inbouwen ipv op de vleugel...
Maarja, dan kan ik dus niet sturen (alleen rol)...
twijfel, twijfel, twijfel

Voordat nog meer mensen gaan denken dat ik de administratie verzorg; ik verveelde me en heb het lijstje weer compleet gemaakt. Heb echter niks met de organisatie te maken.
Je hoeft je volgens mij niet echt aan te melden maar het mag wel. Je hoeft zeker mij geen mailtjes en zo te sturen want ik ben een toevallige voorbijganger, meer niet. :D :D
Maar Toon, voor jou maak ik een uitzondering :roll: :roll:

05 Li`l Poke - Hannesie
17 Taxi III - Guus k64
18 Minimag - Guus k66
21 Seamaster - Toon Stouthart k71

onder voorbehoud:
opknap Charter - Danny
Piper Cub - Philip Leenman

Enkele ontwikkelingen:

Even naar de Geffense Plas geweest vanmorgen.

Ben bezig met de duikclub te regelen dat we van hun parkeerplaats gebruik mogen maken, hoor ik van de week, scheelt een stuk lopen.

Ga nog met de beheerder praten ivm het mooie weer. Dit trekt natuurlijk de afgelopen 2 weekeinden veel meer mensen als een normaal voorjaar. De drukte mag natuurlijk geen gevaar gaan opleveren. Evt moet ik snel een andere locatie regelen,.....zucht, hoop van niet

Motor van me rubberboot uitgetest, liep warm na 5 minuten en sloeg af, ligt alweer bij de botenman, deze week klaar.

Rij ik daarna achteruit weg bij de Geffense plas, pik ik een paaltje mee met mijn bumper.

G%$#$$##%non$%^^&&&&ju :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

IMG_3084.jpg

Jeetje dat is zijn een paar tegenvallers voor je.Het motortje kreeg zeker geen koelwater.Ik denk dat het impellertje versleten is.Wat de schade aan je auto betreft vindt ik veel erger.Wat de bezoekers betreft zou ik niet erg ongerust zijn als het wat drukker is door het mooie weer(mensen komen toch wel op de vliegende kistjes af om te kijken wat er allemaal te doen is).Ik denk dat er een bepaalt vlieggebied moet gehanteerd worden en daar niet van afgeweken moet worden.Wordt dat wel gedaan dan een waarschuwing geven en als het nog een keer gebeurt dan mag die persoon of personen in kwestie niet meer vliegen.Ook niet meer als een paar vliegtuigen tegelijkertijd in de lucht.Zenderbewaking instellen met kanaalknijpers en de zenders in bewaring geven bij mensen die voor de zenderbewaking zorgen.Als je wil vliegen moet je daar je zender ophalen en kan er door de zenderbewaking gekeken worden of het veilig is.Hierdoor kunnen er maar een maximaal aantal vliegtuigen in de lucht zijn.Het klinkt zeer scheidsrechterig maar ik heb bij de AFC Gorinchem daar goede ervaringen mee tijdens het wedstrijd en demonstratievliegen dat ik toen der tijd deed(zo'n 22 jaar geleden)

Hallo,

Ik kom denk ook op zaterdag te komen als ik mijn Minimax klaar krijg, ik ben benieuwd of dit
lukt met dit type vliegtuig. :P :P

05 Li`l Poke - Hannesie
17 Taxi III - Guus k64
18 Minimag - Guus k66
21 Seamaster - Toon Stouthart k71
22 Minimax Rosé Boogaers k76

Zo, nog even wat laatste nieuws.

In principe gaat alles door, weersverwachting is goed. Mogelijk wordt het druk met badgasten (maar die zwemmen niet..te koud...) dus vliegen we niet zover van de mensen af. Jongens, in Godsnaam, zorg dat je spullen in orde zijn en het liefst dat je model is ingevlogen.
IEDEREEN goed opletten dat je niet vergeet de knijper te pakken, en ALLEEN hier komen als je verzekerd bent!

Mogelijk kunnen we gebruik maken van een andere ingang, als dat zo is, dan plaatsen we zaterdag bordjes.
De ingang van de Geffense Plas bevindt zich aan de weg van Oss naar Geffen, nét buiten de bebouwde kom. Ga vanaf de Heihoek singel, bij de rotonde de weg "het woud" genaamd in. Deze weg heet even later Heesterseweg. De ingang van de Geffense plas is links na een paar 100m. Mocht de andere ingang in gebruik zijn, dan nog een klein stukje doorrijden richting Geffen en daarna links.
Jullie kunnen me deze week en zaterdag vanaf een uur of 0800 zaterdag bellen op 0646156195 bij last minute vragen.
Ik ben een paar dagen offline qua internet, maar "Fred" kan evt wat vragen beantwoorden in dit draadje.

Heb vandaag de Floatwagon (zo heb ik hem maar nu genoemd...) heerlijk ingevlogen, schitterend kistje.
Ging prima, zie plaatjes en Fred plaatst er ook nog wat op een site.
Nog wt tips:

Neem voldoende doeken mee om je model te drogen.
Ik heb vandaag vanwege het mooie weer op blote voeten gelopen, dus laarzen is makkeijk, maar niet persé nodig

Om geen gez##ik met de milieu aktivisten te krijgen, de brandstofvliegers gaarne tanken met een overloop tank aan de ontluchting.

De Floatwagon bleek ook het inmiddels door mij al een paar keer vermelde gedrag te hebben, dat als je het gas dichttrekt, de neus niet zakt, maar hij langzamer gaat vliegen, je moet duwen om hem naar beneden te krijgen. Dit is onnatuurlijk en heb ik de tweede vlucht weggemixt met wat DOWN elevator bij gas dicht (totaal iets van 7%) Maar de waardes moet je natuurlijk zelf uitvogelen voor je model.
Ook is rechts richtingsroer bijmixen(5-10%) met volgas een aanrader.

Verder, je model is zwaarder met de drijvers, dus mogelijk meer snelheid nodig op final.

Binnen is alles droog gebleven, maar een klein gaatje in éen van de drijvers resulteerde toch in een 100cc water in de drijver!

Nou, geniet van de plaatjes en straks ook die van Fredje.

IMG_3094.JPG

IMG_3107.JPG

IMG_3121.JPG

IMG_3126.JPG

IMG_3130.JPG

Toppie Richard (zowel voor jouw kist als voor de meeting) :thumbsup:

Hebben we zaterdag ochtend nog een briefing oid en zo ja hoelaat?

Ik zal eens kijken of ik 1 deze dagen toch nog even m`n Super Decathlon kan invliegen...........

ik kom denk ik wel kijken maar vliegen weet ik nog lang niet zeker...

drijvers zijn nog steeds niet af namelijk...
achja, vrijdag heb ik vrij dus misschien dat ik ze dan af kan bouwen. invliegen zal helaas niet meer lukken...

moet alleen nog wat bespanning voor mijn drijvers hebben... ik heb nog wel kleinere stukken bespanning maar dan word het toestel een lappenpop :lol:

Back