Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 17 april 2010

hm, de Corby Starlet is 1:4 en Ton heeft beloofd drijvers ervoor te tekenen... wat gaat zo'n setje ongeveer kosten? Ik zie 9,49 dollar, maar dat lijkt voor een enkel waterrudder te zijn.

Juist dat dichtbij vliegen vind ik zeer irritant als je als piloot op de pits staat te vliegen en er een polaris direkt voor je neus langs komt op 3-4 meter bijvoorbeeld .

Dat klopt, toen ik met mijn Polaris bezig was kwam een andere herhaaldelijk serieus dicht langs gescheerd. Dat geeft direct een schrikreactie omdat je je ogen op je eigen kist moet houden. Die van mij heeft voornamelijk de "hoge airshow" gedaan :)...

Wel een paar kleine onbedoelde incidentjes met landen, dat ik het strandje op schoot (buiten de piloten opstelplaats hoor). Maar gezien de andere schades met ook grote kisten, hoef ik me niet te schamen want hij is weer in 1 stuk thuis gekomen ;). Ja een aanvaring met minieme schade aan vleugel, maar dat was niet mijn schuld, want ik lag stil :D...

Ik moest inderdaad wennen aan de komvorm van het strand met landen. Ik ben redelijk gewend om de landing vanaf redelijke afstand en recht in te zetten, en zo langzaam een vloeiende daling te maken. Maar dat ging dus net wel / net niet. Je moest hem net iets over de ballen-lijn inzetten.

Maar geen klacht verder. Op die manier leer je weer wat creatiever te zijn.

Nogmaals dank aan de organisatie!

Ik zie 9,49 dollar, maar dat lijkt voor een enkel waterrudder te zijn.
Yep, da`s voor 1 waterroer.

Je hebt aan 1 ook wel genoeg, dus zeg het maar.

En jij Pieter, wil jij er 2 op je nieuwe drijvers?

Je moest hem net iets over de ballen-lijn inzetten.
Tssssssss ;-)

Ongelooflijk dat jullie zo`n moeite hebben met zo`n klein elektro geval om dan nog achter de ballenlijn te blijven :lol:

• Nog een paar plaatjes
full

full

water,water,water.............. pappaaaaaa ik moet plassen
full

Pap zie jij hem nog??? nee jongen stuur maar gewoon door:rolleyes:
full

we doen net of er niets gebeurt is zoon, kijk maar gewoon naar beneden:roll:

full

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tssssssss ;-)
Ongelooflijk dat jullie zo`n moeite hebben met zo`n klein elektro geval om dan nog achter de ballenlijn te blijven :lol:

:mrgreen:

Hier een videootje vanaf mijn "elektro geval". Toch een nette approach? Maar wel iets over het lijntje ;)...

Denk dat het komt omdat de elektro schuimpjes een stuk kleiner zijn, en die landt je dan vanzelf dichter bij de kant (voor het zicht).

Laatst bewerkt door een moderator:
hm, laat nog maar even zitten. k heb het gevoel dat het een meerjarenplan gaat worden met de Corby en drijvers.

Jitze,

Niks meerjarenplan:mrgreen: voor de volgende meeting staat mijn Corby op drijvers:rolleyes:.

Dus doorgaan met de Corby half volgende maand heb ik een tekening klaar van de drijvers en kunnen we bouwen.

Ton

Uit het nieuwe september draadje krijg ik de indruk dat er te weinig inschrijfgeld binnen gekomen is doordat er mensen, die zich opgegeven hadden, niet konden komen en ook niet betaalden, "broek stoppen en garen toegeven" kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Is dat nu de reden om het inschrijfgeld met een factor 1,5 te verhogen? Een idee om hier een rekeningnummer te vermelden, zodat dit alsnog glad gemaakt kan worden?

Laatst bewerkt:
Is dat nu de reden om het inschrijfgeld met een factor 1,5 te verhogen? Een idee om hier een rekeningnummer te vermelden, zodat dit alsnog glad gemaakt kan worden?
Dat is wel 1 van de redenen.
Verder zijn er bij deze meeting niet alle onkosten meegerekend.

Met de huidige verhoging zullen alle onkosten gedekt kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Tjonge het ziet er allemaal wel heeeel erg leuk uit in Zeumeren.

Binnenkort gaat mijn eerste schuimpje de lucht in en dan denk ik dat het volgende toestel toch echt een watervliegtuig moet gaan worden.

September zal denk ik wel te vroeg zijn maar volgend jaar dan maar?

Maarten

hoezo zal september te vroeg zijn? Je hebt de hele zomer om te oefenen!!!

@Ton: daar hou ik je aan. De vleugel van de Corby schiet inmiddels ook lekker op, dus met een paar weken kan hij in de lak staan.

Back