Beste mensen, ik heb hier een watt-meter van Multiplex en die wil niet...
Het is een heel verhaal dat begon eind augustus......
Toen kocht ik die wattmeter bij de plaatselijke modelbouwboer en thuisgekomen heb ik er de nodige goudstekkers aangesoldeerd.
Ik heb mijne spacescooter gepakt en dat ding tussen de accu en regelaar gezet.
Mooi, er komen allerlei getallen..... alleen, de stroom vond ik wel heel laag.
Dus multimeter (op 20A) ertussen gezet en die gaf 2 tot 3 maal meer stroom aan.. De spanning die het apparaat aangaf leek te kloppen.
OK, watt-meter terug gedaan naar de winkel.
Gisteren, dus vijf weken later, kreeg ik dan een nieuw exemplaar van Multiplex.
Weer goudstekkers aangesoldeerd en op een vliegtuig aangesloten..en jawel hoor..wéér de stroom die veel te weinig aangeeft.... :?
Nu zou ik graag weten of er nog mensen zijn die dit apparaat gekocht hebben en of het bij hen wel werkt..
Ik zie niet wat ik fout kan gedaan hebben. De accu zit op de ingang en de regelaar op de uitgang.
Of zou het kunnen dat door die stekkers te solderen de warmte door de kabeltjes naar de print getransporteerd word en daardoor electronische componenten beschadigd worden??
(Ik soldeer met een regelbaar soldeerstation van velleman....)
Of iemand nog suggesties :roll:
Ik wil hier helemaal niet de firma Multiplex in een slecht daglicht stellen want ik heb nog nooit problemen gehad met hun produkten maar tweemaal na elkaar een defekt apparaat lijkt mij toch vreemd.....
Zou ik dan toch iets over het hoofd zien ??
Het is een heel verhaal dat begon eind augustus......
Toen kocht ik die wattmeter bij de plaatselijke modelbouwboer en thuisgekomen heb ik er de nodige goudstekkers aangesoldeerd.
Ik heb mijne spacescooter gepakt en dat ding tussen de accu en regelaar gezet.
Mooi, er komen allerlei getallen..... alleen, de stroom vond ik wel heel laag.
Dus multimeter (op 20A) ertussen gezet en die gaf 2 tot 3 maal meer stroom aan.. De spanning die het apparaat aangaf leek te kloppen.
OK, watt-meter terug gedaan naar de winkel.
Gisteren, dus vijf weken later, kreeg ik dan een nieuw exemplaar van Multiplex.
Weer goudstekkers aangesoldeerd en op een vliegtuig aangesloten..en jawel hoor..wéér de stroom die veel te weinig aangeeft.... :?
Nu zou ik graag weten of er nog mensen zijn die dit apparaat gekocht hebben en of het bij hen wel werkt..
Ik zie niet wat ik fout kan gedaan hebben. De accu zit op de ingang en de regelaar op de uitgang.
Of zou het kunnen dat door die stekkers te solderen de warmte door de kabeltjes naar de print getransporteerd word en daardoor electronische componenten beschadigd worden??
(Ik soldeer met een regelbaar soldeerstation van velleman....)
Of iemand nog suggesties :roll:
Ik wil hier helemaal niet de firma Multiplex in een slecht daglicht stellen want ik heb nog nooit problemen gehad met hun produkten maar tweemaal na elkaar een defekt apparaat lijkt mij toch vreemd.....
Zou ik dan toch iets over het hoofd zien ??