.
Miss Louisiana voorzien van weathering, alle weathering met drie verschillende Vallejo washes gedaan.
Voor de Wedell had ik een nieuwe versie "Arcylic Wash" van Vallejo gebruikt, die was een stuk dikker dan m`n andere Vellejo washes.
De wash breng ik altijd vrij ruim aan en dan is het een kwesie van wegpoetsen waar het teveel zit.
Dat ging met mijn andere oudere Vallejo washes altijd prima,...
Maar de nieuwe dikkere acrylic versie hechte zich op de decals in tegenstelling tot de dunnere washes!
Die dikkere wash kon je er nog amper afpoetsen nadat het vrij ruim was opgebracht...
Van de folie en pinked tape kon ik het wel eenvoudig afpoetsen, maar dan bleef er alleen een vuile decal over
Dat betekende dat de overall weathering dus zo dik aangezet moest worden dat het klopte met de inmiddels vuile decals.
Steeds wat bijkwasten, even laten drogen en weer bijpoetsen.
Resultaat is een zwaarder geweatherde kist dan ik in eerste instantie van plan was.
Ik ben er toch tevreden mee, zoals ik vaker heb geschreven hou ik wel van een smerige kist.
Maar kan me goed voorstellen dat anderen het wellicht wat veel vinden.
Het is in ieder geval wel schaal correct zoals ik in een eerdere post in dit verslag liet zien.
De originele Wedell is op sommige foto`s nog veel smeriger dan mijn Wedell uiteindelijk geworden is.
De washes goed laten drogen en toen alles klaar maken voor de 2K lak.
Afplakken, nog eenmaal een kleefdoekje erover, ophangen aan ijzerdraad en de bus activeren en goed schudden.
Het was heerlijk weer vanmorgen om het buiten in m`n rommelschuur te doen:
De elastieken verspanning op de vleugel en landingsgestel moest ook afgeplakt worden.
Tape leek me geen goede oplossing want dan kan het elastiek beschadigd worden bij het verwijderen daarvan.
Ik heb rietjes gebruikt, deze in de lengte opengesneden en over de elastieken geschoven:
Ik heb twee bussen van 400ml SprayMax semiglans/mat transparante 2K lak gebruikt voor de Wedell:
Zojuist begon het hier hard te regenen en inmiddels ligt de Wedell weer op de bouwkamer.
Nu alles goed laten uitharden en verder met de inbouw van de uitlaat, tankje, ontvanger, accu, etc.
Groeten, Ramses
.