.
Dank voor de leuke reacties
Heel even wachten nog, eerst nog een update, dan steek ik haar weer geheel in elkaar:
.
Begonnen met het maken van de verspanning van de vleugels.
Aan de onderzijde zit flink wat verspanning, maar dat kan allemaal permanent bevestigt worden.
De verspanning van de bovenzijde (4x) moet demontabel zijn van de romp en blijft vast aan de vleugel.
Eerste aanzet voor de vleugel verspanning aan de bovenzijde:
Er zitten niet heel veel details op de Wedell Williams wat eigenlijk ook logisch is, alles wat erop zit is weerstand en gewicht.
Wel drie navigatie lichten, een op de romp en twee op de vleugel (op de bovenkant van de vleugeltippen):
Van balsa een plugje gemaakt en die 3x in een stukje transparant plastic geduwd.
Na het uitknippen liggen er drie navigatielicht glaasjes:
Op de vleugeltips zijn de twee glaasjes deels voorzien van een witte afdekking.
Dit heb ik met witte isolatietape gemaakt, eerst wat dunne CA dun op het tape gesmeerd en toen er strak overheen getrokken:
De motorkap definitief bevestigd en de paneellijnen op de kist gemaakt.
Over die paneellijnen komen nog klinknagels d.m.v. PVAc druppels:
Van het maken van de klinknagels met PVAc lijm heb ik eerder een tutorial gemaakt:
Is gelijk aan een veelbeproefde methode, behalve dat ik de luchtkamer onder druk zet, ipv de druppels er een voor een uit duw.
Hierdoor kan je gewoon door blijven tippen in een behoorlijk tempo.
Ik ben begonnen met de motorkap, de lijm welke ik gebruikt heb staat op de foto.
Witte Pattex houtlijm van de Action:
Motorkap in een eerste deklaag en een zwarte primerlaag over de wielkappen gekwast:
Alle klinknagels zitten op de kist:
Ze zijn vrij subtiel op het zwart, je ziet ze alleen als het licht er op een bepaalde manier opvalt:
Groeten, Ramses
.
Dank voor de leuke reacties

Kan niet wachten op een de foto reportage van het complete toestel, al die details maken echt het verschil met de standaard ARF kist.
Heel even wachten nog, eerst nog een update, dan steek ik haar weer geheel in elkaar:
.
Begonnen met het maken van de verspanning van de vleugels.
Aan de onderzijde zit flink wat verspanning, maar dat kan allemaal permanent bevestigt worden.
De verspanning van de bovenzijde (4x) moet demontabel zijn van de romp en blijft vast aan de vleugel.
Eerste aanzet voor de vleugel verspanning aan de bovenzijde:
Er zitten niet heel veel details op de Wedell Williams wat eigenlijk ook logisch is, alles wat erop zit is weerstand en gewicht.
Wel drie navigatie lichten, een op de romp en twee op de vleugel (op de bovenkant van de vleugeltippen):
Van balsa een plugje gemaakt en die 3x in een stukje transparant plastic geduwd.
Na het uitknippen liggen er drie navigatielicht glaasjes:
Op de vleugeltips zijn de twee glaasjes deels voorzien van een witte afdekking.
Dit heb ik met witte isolatietape gemaakt, eerst wat dunne CA dun op het tape gesmeerd en toen er strak overheen getrokken:
De motorkap definitief bevestigd en de paneellijnen op de kist gemaakt.
Over die paneellijnen komen nog klinknagels d.m.v. PVAc druppels:
Van het maken van de klinknagels met PVAc lijm heb ik eerder een tutorial gemaakt:
Is gelijk aan een veelbeproefde methode, behalve dat ik de luchtkamer onder druk zet, ipv de druppels er een voor een uit duw.
Hierdoor kan je gewoon door blijven tippen in een behoorlijk tempo.
Ik ben begonnen met de motorkap, de lijm welke ik gebruikt heb staat op de foto.
Witte Pattex houtlijm van de Action:
Motorkap in een eerste deklaag en een zwarte primerlaag over de wielkappen gekwast:
Alle klinknagels zitten op de kist:
Ze zijn vrij subtiel op het zwart, je ziet ze alleen als het licht er op een bepaalde manier opvalt:
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: