Wedstrijden F3K in Nederland

Hi Eric,

Wacht nog ff met dit vast te stellen totdat daadwerkelijk alle organisatoren bekend zijn (deadline 31 mrt ?)
Zoals al eerder gezegd: laat alle wedstrijden meetellen voor de kampioenscompetitie.
Op 31 mrt. kijken hoeveel wedstrijden we hebben en dan pas vaststellen of er één of twee gescrapt mogen worden.
Gewoon lekker flexibel.

Arno

Sietse is nog steeds met 2 essen ;)

Maar verder vind ik het een goed plan. Moet nog even iemand te pakken zien te krijgen bij zoetermeer, maar als zei het veld regelen wil ik verder wel de rest regelen. Moet lukken dus lijkt me :)

sietse zei:
Sietse is nog steeds met 2 essen ;)

Maar verder vind ik het een goed plan. Moet nog even iemand te pakken zien te krijgen bij zoetermeer, maar als zei het veld regelen wil ik verder wel de rest regelen. Moet lukken dus lijkt me :)

Heb je nog nieuws Sietse?

Goed dat je het ff zegt Eric, ik had nogal een druk weekend (weer).. Nog wel even gebeld, alleen diegene die over de evenementen gaan, nemen tot nu toe niet op.
Heb Jaap van Duijne en Martin Barbier geprobeert. zal het later nog wel een paar keer proberen. Anders als het niet heel erg is, ga ik er na 21 dec mee verder. dan heb ik wat meer tijd. 21dec moet ik mijn eindverslag inleveren...

Ondertussen ga ik dus nog wel ff bellen. was ik gewoon ff vergeten van het weekend... srry

Als we maar een afstemming hebben dat wij dan (exacte datum heb ik even niet bij de hand, een zondag was het eind september 2007) het veld mogen gebruiken, de invulling kan best wachten tot na 21 dec.

Loet Wakkerman zei:
arvaa zei:
Ha lui,
Het kwam tijdens de vliegersvergadering zondag 10 december ook al even ter sprake. De open duitse kampioenschap F3K is op 26, 27 en 28 mei 2007. Hier vind je overige info: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=605649

Lijnbesturing en DLG lijken elkaar te bijten. Net als de Nederlandse DLG wedstrijden die al een overlap van 3 LB-wedstrijden hebben. Jammer.

Tja Loet,

Dat heb je wanneer je twee klassen vliegt. De vrije vlucht wedstrijdkalender is nog niet uit maar ook daar verwacht ik de nodige overlaps....:(
Eentje heb ik er in elk geval al te pakken. Van 31 augustus t/m 2 September staat de Eifel Pokal, een internationale VV wedstrijd op.
Nou moet ik daar vliegen op de zaterdag dus in theorie zou ik op de zondag in Swalmen kunen zijn :banana:
Benieuwd welke doublures er nog meer te voorschijn gaan komen. En dan is het simpelweg een kwestie van prioriteiten maar bovenal van de "mood" van de dag :):)

Arno

Arno

Hi,

Onze voorlopige wedstrijddata zijn nu ook bekend bij onze oosterburen.
Ze staan daar in de kalender van het rclineforum.de, waar recenteljk een hele discussie gevoerd werd over het wedstrijdgebeuren ......... (vooral over het ontbreken van voldoende wedstrijden)
Ik heb al toezeggingen van enkele van onze duitse vrienden binnen om deel te neme aan onze wedstrijden !

Arno

Arno,

Ben je niet bang dat onze wedstrijden overspoelt zullen worden met "oosterburen" nu zij niet zoveel wedstrijden hebben?
Niet dat het erg is, maar van een kleinschalige start van onze NK wedstrijden is dan niet echt meer sprake.
We zullen er in iedergavel rekening mee moeten houden, dat er ook "oosterburen" komen vliegen.

Hi Eric,

Dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik..... Veel praatjes vooraf zeg ik dan maar.
Maar een man of twinig tot vijfentwintig in totaal zorgt in elk geval voor een leuke wedstrijd.

Arno

Ja, dan moet de werktijd per ronde maar omlaag:

15 min per ronde... bij 25 deelnemers (5 per groep)... 5 rondes.... dan ben je dus van begin tot eind zo'n uur of 7 bezig.
Wel iets om over na te denken, denk ik...

laten we maar eens afwachten hoeveel deelnemers we krijgen voor de eerste wedstrijd.

Zelf ga ik uit van 4 groepen per ronde; daarvoor heb je dus minimaal 20 man nodig.
Als je er vanuit gaat minimaal 5 ronden te willen vliegen (vanaf 5 ronden mag je het slechtste resultaat immers wegstrepen) zal een wedstrijd inderdaad minimaal 5 uur gaan duren.
Vandaar ook mijn kommentaar op het "voorlopige draaiboek" waar gesteld wordt/werd dat de wedstrijden pas om 13.00 zouden moeten beginnen.
In Weert wil ik beginnen zodra het VV gedeelte voorbij is; dat kan inderdaad 13.00 h gaan worden. Houdt dus in dat de wedstrijd dan op zijn vroegst om 18.00 afgelopen is.

Arno

Hallo allemaal.

We praten hier nu wel de hele tijd over F3K maar we vliegen in Nederland ook fanatiek met mini's (tot 1 mtr. spanwijdte)
Deze mini's voldoen aan de eisen die gesteld worden in de klasse F3K. Vandaar dan ook dat er gewoon met mini's ingeschreven kan worden. Voor de wedstrijd in Weert zal ik in elk geval een apart klassement opmaken voor de mini's. De mini's vliegen echter samen met de "grote jongens". Al is het alleen maar al uit tijdnood.
Misschien is het wel een optie om voor mini de max. vliegtijd aan te passen. Bij het gross van de F3K taken is 3 minuten de maximale vliegtijd. Ik kan me voorstellen om hier bij mini 2 minuten van te maken. Dit om te voorkomen dat de verschillen (door één lucky flight") te groot worden.
Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat het voor de mensen die met groot èn klein vliegen nogal druk gaat worden. Vooral wanneer je in opeenvolgende groepen moet aantreden.... Maar ja; een beetje sport kan geen kwaad :)

Arno

Hallo,

Vanaf de FAI/CIAM site kunnen de nieuwe reglementen voor 2007 gedownload worden.
Voor het jaar 2007 is er eigenlijk niets veranderd voor de klasse F3K. F3K is nog altijd een zgnd. "provisional" klasse wat inhoudt dat er vooralsnog geen Wereldkampioenschappen georganiseerd zullen worden.
In maart 2007 vind er nog een FAI/CIAM vergadeing plaats waar besluiten genomen kunnen worden over hoe verder te gaan. Maar dat wordt dan pas geldig vanf 2008....
Maar zoals gezegd is het internationale reglement nagenoeg gelijk gebleven. De enige verandering die doorgevoerd is, is het instellen van een windsnelheidslimiet van 9 m/sec. Bij deze windsterkte heeft een organisator het recht een wedstrijd stil te leggen. (of niet eens te starten)
jammer genoeg, maar dat is dan mijn mening, is de lijst met taken ook onveranderd gebleven. Persoonlijk vind ik dat jammer omdat er nogal wat taken instaan uit de HLG era. Met de huidige DLG modellen zijn deze taken eigenlijk een lachertje en worden op de Contest Tour dan ook helemaal niet meer gevlogen. Misschien een idee voor de nederlandse wedstrijden...........

Arno

Back