Wedstrijdinformatie 2012

16:15 vloog ik preciés boven jullie veld.....ongeveer 9000ft....in een "rechte lijn" ha ha ha;) Pa had het niet gezien, wellicht zaten jullie net binnen voor de prijs uitreiking.

Grtz,

Laatst bewerkt:
Mooie foto's, jammer dat ik er niet bij kon zijn....:(

Bert, vraagje; Moeten toeschouwers zich ook aanmelden voor Valkenburg, is er nog een actieve beveiliging?

En ik zie ook dat de aanmelding voor de wedstrijd op 17 juni te leeuwarden over 3 dagen al sluit, waarom zo vroeg eigenlijk? (en geld dat ook voor toeschouwers?)

Groetjes,
Gerald

Hoi Gerald,

Ja, militaire basis hè, iedereen moet door de mangel dus ook toeschouwers. Dat kan via de site, maar als mensen zich hier op het forum aanmelden dan neem ik ze gewoon mee.

De sluiting, ik heb dat ergens al uitgelegd, heeft te maken met de status van Leeuwarden. Af en toe is het een uitwijkvliegveld en als we tijdig hebben opgegeven is het voor planning e.d. makkelijker.

Hoe zit het met je maatje(s) F4G, weinig van gehoord??

Groeten,

Bert

16:15 vloog ik preciés boven jullie veld.....ongeveer 9000ft....in een "rechte lijn" ha ha ha;) Pa had het niet gezien, wellicht zaten jullie net binnen voor de prijs uitreiking.

Grtz,

Ja natuurlijk hebben we dat gezien :cool: maar een vlucht in rechte lijn is uit het programma gehaald en deze was dus duidelijk niet onder de 6 meter. Geen score dus :wink: .

Zie ook later de jury notes.

Bert

Hi scalefans,

Hier een link naar een kort wedstrijdverslag, natuurlijk met wat foto's.

Wedstrijdverslag BLC Hulten | Subcommissie Schaal

Ook hier zal ik nog wat andere foto's gaan plaatsen, maar voorzitterschap van de subcommissie is door dit soort van werk extra tijdrovend, vooral als je nog weinig ervaring hebt met sites maken en onderhouden.

O ja.... denk eraan deze week sluit de inschrijving voor Leeuwarden, ook voor bezoekers!!

Groeten,

Bert

Hi scalefans,

Met de juryleden overlegd hoe we bepaalde foutjes kunnen verbeteren. Het gaat niet om een discussie, maar puur hoe onze juryleden het vliegen hebben gezien. Puntjes van aandacht voor ons allemaal. Ik zal ook de leden van de statische jury proberen te benaderen om iets dergelijks voor ons op te schrijven. Wat mij betreft ook een goede aanvulling op wat wij op een jurydag hadden willen doen. Ook voor de nieuwkomers gelijk een kennismaking met het jureren.

De reglementen zijn via dit draadje te vinden, maar ook naar de KNVvL site gaan is een optie. Hier volgt het juryverhaal.

[FONT=&quot]Beste deelnemers F4C en Sport schaal,[/FONT]

[FONT=&quot]Ter compensatie van de uitgevallen trainingsdag hebben wij bedacht de jury enige terugkoppeling te laten geven aan de vliegers.[/FONT]

[FONT=&quot]Het eerste wat de vliegjury te melden heeft zijn figuren die niet correct gevlogen worden.[/FONT]

• [FONT=&quot]Iemand vloog een halve "dalende cirkel". Een (stijgende) "chandelle" is een halve cirkel. Een "dalende cirkel" is een hele cirkel.[/FONT]
  • [FONT=&quot]Een ander had een "wing-over" opgegeven, maar wat hij vloog was een "stall-turn".[/FONT]
  • [FONT=&quot]En weer iemand anders vloog een "rechthoek" als een gewoon circuit, i.p.v. van zich af.[/FONT]
[FONT=&quot]Voor dergelijke fouten geld uiteraard puntenaftrek, danwel géén punten. Dat is jammer, want het is helemaal niet nodig. Kijk nog eens in de reglementen hoe jouw figuren gevlogen dienen te worden.[/FONT]

[FONT=&quot]Verder ... [/FONT]

[FONT=&quot]Verschillende personen hadden de "vlucht in rechte lijn" vermeld staan, terwijl deze niet meer in de reglementen vermeld staat. In plaats van de "vlucht in rechte lijn" kan de "fly-past" gevlogen worden ... let op de hoogte.[/FONT]

[FONT=&quot]Een opmerking over de "overshoot" ... een "overshoot" is een afgebroken landing! De aanvlucht dient dus als een landing te zijn, dan voor de jury en ca. drie meter boven de grond geeft men gas, wint even snelheid en stijgt dan weer op. Sommigen vliegen de "overshoot" op snelheid met een lichte knik naar beneden, wat meer weg heeft van een "strafing run". Kijk nog eens in de reglementen.[/FONT]

[FONT=&quot]Sommige helpers roepen geen start/einde, of niet duidelijk. Dit is wel belangrijk! De jury moet weten wanneer de vlieger zijn figuur begint en eindigt. Het is ook belangrijk omdat de juryleden daar urenlang op een stoel zitten en ook wel eens afgeleid kunnen zijn door iets op het veld of nog even met het formulier bezig zijn.[/FONT]

[FONT=&quot]Nog een aandachtspunt voor sommigen is de positionering van het figuur ten opzichte van de jury. Kijk ook hiervoor nog eens goed in de reglementen.[/FONT]

[FONT=&quot]Dan was er nog iemand die even bij een jurylid wilde kijken hoe hij gescoord had. Het was onschuldige nieuwsgierigheid, maar toch moeten we dit niet willen. [/FONT]
[FONT=&quot]Een jurylid doet zijn best objectief te zijn, maar enige subjectiviteit is onvermijdelijk. Daarbij geeft het éne jurylid meer punten dan de ander en per vlucht/deelnemer is het weer een momentopname. Om dit alles eruit te filteren, zitten er drie juryleden. De scores van die drie juryleden samen worden na de wedstrijd bekend gemaakt.[/FONT]
[FONT=&quot]Mocht er een opmerkelijk verschil zijn in de scores van de juryleden, dan wordt dit gezien door degene die de scores verwerkt en gemeld aan de wedstrijdleiding die dit dan navraagt bij de jury.[/FONT]
[FONT=&quot]Individueel moeten juryleden hun werk in anonimiteit kunnen doen en moet daar geen discussie over kunnen ontstaan bij de deelnemers.[/FONT]

[FONT=&quot]Als laatste nog een mening over de Vlakke acht ... deze wordt door sommigen heel ruim gevlogen. Dat is niet fout, maar maakt de figuur wel moeilijker te beoordelen. Hoe groter de bocht, hoe minder het een bocht is. Snelheid maakt uiteraard verschil ... een snelle jet moet de bochten wel ruim vliegen, maar die ligt dan duidelijk in de bocht en de bocht is snel gevlogen. Als een langzame propeller-kist het zo ruim vliegt, dan wordt het haast meer dat het model een vliegtocht aan het maken is dan een figuur vliegt.[/FONT]

[FONT=&quot]Namens de jury,[/FONT]

[FONT=&quot]Bert van Eijk[/FONT]

Hi scalefans,

Alle mensen die zich voor de wedstrijden hebben opgegeven, met name Leeuwarden, willen die mij hun geboorteplaats sturen via een PB-tje. Ik kreeg daar vanmiddag een telefoontje over.

Dit graag voor a.s. maandag!!

Groeten.,

Bert

Hi scalefans,

Leuk verslag van de eerste wedstrijd in Tilburg. Door buitenland kon ik er niet bij zijn. Doordat de eerste bijeenkomst op Deelen werd afgelast ben ik die middag gaan vliegen op de eigen club. En fataal!! Mijn Spacewalker 1/3 in de bomen gevlogen. Verblind door de zon en een flinke crash. Nieuwe vleugels moeten bouwen, achterste gedeelte van de romp en een deel van het Middenstuk. Maar het ziet er toch naar uit dat ik voor Valkenburg de kist weer vliegklaar heb voor de sportschaal waar ik mijn entree zal maken! Bij Bert heb ik me inmiddels opgegeven. Mocht hij onverhoopt niet klaar zijn dan neem ik de Piper met span 2,70 mee.
Grt, Michiel

Niet te geloven....!:bad-words:

Vorig jaar de Dutch Nationals afgelast vanwege slecht weer.......ziet er deze keer even slecht uit.....:onweer:

Weet iemand nog hoe zo'n zonnedansje werkt??:zon:

Grt,
Gerald

Hi scalefan,

Leuker kunnen we het weer (weer) niet maken. De wind wordt oostelijk dus kunnen de buien ook behoorlijk pittig worden.
Laten we hopen dat de langetermijnvoorspellingen niet gaan uit komen.
We rekenen op :cool: en anders :shock: zijn we inderdaad niet blij.

Dat zonnedansje ken ik niet, dus we houden ons aanbevolen.

Groet,

Bert

Wij zijn de indianen
wij houden van de zon
wij dansen in een kringetje
en keren dan weer om

Wij zijn de indianen
wij roepen oe oe oe
wij stampen in een kringetje
en kijken naar de zon

Wij zijn de indianen
wij houden van de zon
wij dansen in een kringetje
en keren dan weer om

Wij zijn de indianen
met veren in ons haar
nog een keer stampen op de plaats
en onze dans is klaar.

native Americans

We roepen van oe oe oe
Wat een vreemde barbecue

Gaar worden doen die knakworsten zo niet
Voor de hongerigen een groot verdriet

We zullen er maar eens flink mee op de trommel rammen
Dat doen ze ook bij andere indianenstammen

Al dat rammen mocht ook niet baten
We voelen ons door de goden echt verlaten

We gaan zo maar langs de Mac
want de meesten hebben na dat rammen toch wel trek ;-)

Hi scalefans,

Ik werd zojuist gewezen op een verandering van het aanvangstijdstip.
Let op: We beginnen om 09.30 uur.

Nog meer kans op goed weer dus!

Zegt het voort, zegt het voort.

Tot morgen,

Bert

Jongens, heel veel plezier morgen!!! :thumbsup:

Ik kan er niet bij zijn, want m'n vrouw viert haar 50e verjaardag en dan kan je ech nie afwezig zijn. :nooo:

Zo, dat was een erg mooie dag. Perfect weer, verbrande kop en een beker op de schoorsteen!! Lekker gevlogen en inderdaad, het gaat er erg gezellig en gemoedelijk aan toe. Organisatie bedankt en vooral de juryleden die toch 30 vluchten hebben moeten beoordelen. Op devterugweg naar huis noodweer!!! En nog steeds overigens.

Back