Om eerlijk te zeggen, vind ik ze serieus nog te grof ogen. Ik besef... het geeft op afstand natuurlijk een mooi sterk visueel schaal effect, doordat het bit overdone is uitgevoerd. (Thunderbirds effect, dus mooi!)
Bij een Cessna dient het verzet om constructietechnisch de torsiestijfheid van de plaat te vergroten. (De Golfplaat in de Ciroen HY besteller (uit jaar 0 vorige eeuw), of op de Junkers Tante Ju... ook uit het jaar 0.
In het echt is het alu-materiaal verchrikkelijk dun op zo een kist. Je tikt er zo een buts in, het oogt zo robuust op afstand.

Het is geen auto plaat... Vervreemdend als je het voor het eerst mag betengelen.
Ik zie ook dat je een deel al hebt ingedekt. Heb ik met de foto ook geen besef van schaal... Je moet het soms ook gewoon in je handen hebben liggen om het te beoordelen... Ik oordeel dus op afstand.
Verder zitten er scherpe hoekjes aan. Die kan je nog mooi rond in model schuren en ziet het er veel minder 'schel' uit?
Aan de achterkant lijkt me dat niet nodig? Of er echt lucht doorheen stroomt? Vraag ik me af. Het is meer iets van hoe je wilt dat het er uit gaat zien voor het schaaleffect. Toch?
Ik weet dat de Top-Flite T-34 Mentor kit ook van deze rillen op de stuuroganen heeft. Meen ooit ergens een bouwverslag te hebben gezien... Je zou ze kunnen afdoppen met een druppie lijm?
Heb het draadje gevonden... alle plaatjes zijn weggenomen... jammer!
Wordt echt wel mooi hoor! Daar niet van.
Je motorvraag heb ik gelezen. Verwachtl onder de 400kv, vast 5 tot 6S drieblads prop wegens formaat.
Denk eens aan een Ramoser Prop! Schaal ogend, zeer efficiënt. De spoed is zelf in te stellen. Iets duurder dan doorsnee.
Verder bestaan er ook 3 blads klapprops-hubjes van Aero-Naut. De klapfunctie blokkeer je. Zo had ik het op de Rascal. Vliegen deed het, en hoe!
RC-Network receptje. (Duitsers zijn niet gek.) Ook deze props zijn efficiënt, behoorlijke spoed 13 x 10, 14 x 10, 15 x 10. Ben je behoorlijk onderweg.
Je kan Gerben (NL-F5B kampioen), als hij tijd heeft een berichtje sturen. Is een (v)aardige e-motordokter.
Gr Bas