Weer een cessna 182

Net wat van die sleutelhanger toestanden kunnen scoren en dacht dat het een perfecte maat zou zijn. Dus gewaagd de neuslijst doorgezaagd!

ll.jpg


ll1.jpg


Oops!,....iets te ver,...maakt niet uit, want wordt toch aan de binnenkant van de skins achter de neuslijst verstevigd dmv een latje.



.
 
Een framepje(?) gemaakt van balsa waar de 2 sleutel zaklampen in moeten:

ll2.jpg


Aan de voorzijde voorzien van zwart mat plastiek afkomstig van de bureau omgeving.

Tevens dient deze als extra versteviging waar de neuslijst verminkt is geworden.
 
Ik had nog de blister verpakking, niet weggegooid, maar ik denk dat ik op zoek ga naar iets helders. Deze heeft heel wat vlekken en is niet egaal.

ll4.jpg


Linker helft vleugel:

ll5.jpg


Afwerken, samen met de tips doe ik morgen evenals de bedrading en de besturing voor het in- en uitschakelen.

...Moos
 
Moos... volgens mij behoort dit draadje met trots, prompt en integraal in het schaalforum te worden geplaatst!...
Gr Bas

Verhuizen, ja, heb ik 7 jaar geleden gedaan met dozen etc,...2 keer 40 footers nokkie vol in totaal!...en dan nog 2 koerier autootjes er bij!.....

Maar hoe verhuis ik deze topic dan?
 
Ohw? Laat je door een moderator doen... effe aanschrijven :)

Wat betreft dat geriveteer... niet in het hout, noch in de glaslaag. Volgens mij heb je dan ook meer kans op verzwakken van de rompschaal?.
Je moet het dan echt in een primerlaag invreten/harken. Dat moet het effect dan gaan opleveren.
Met hitte lukt het ook een de gelcoat van een epoxyromp...

Je zou met de lasercutter ook tape kunnen perforeren... opdikkende primer er over? Tape daarna weer wegnemen?

Dat creditcardje gebruik je als plamuurmes. Ik heb hier zo een bakje staan waar al die oude kaartjes van de ANWB etc in staan... je verzameld wat her en der... voor als ik ooit een object ga glassen... Haha :mrgreen:
 
Ah, dan zitten we op 1 lijn.
Maar zo fijn snijden met de LaserCutter gaat niet met tape, lijm smelt zowat weg...
Mn Roland plotter/ snijder heeft laatst de geest begeven, dus voorlopig geen CNC tape plotten.
 
Pfoe!,...
Zóvéél viewers,....less comments...(ben ik met een niet gewild tuigie bezig?)

Anyhows,...mijn experimenten voor vandaag (en ook al zeg ik het zelf :-P)....vraagt naar/ voor verdere uitbreiding...:-D

ri3.jpg


Bij de counterbalance heb ik en panel line aangebracht.
Eerst zitten experimenteren met 1 en 2 laag schilders afplakband.
Eénlaags lijkt het héél dun, met de verwachting dat de overgang nihil zou zijn, niets van waar!
2 laags veels te dik.

2soorten rivets, althans moet er op lijken, aangebracht, omdat er bij de full scale sprake is van drillbit #30 en #40.



.
 
...en ook slagroom ijs smaakt(e) lekker en kan verder nuttig zijn voor de oksel skinning van de flaps :-D

fl1.jpg
 
Ha, verhuist! Goed zeg!
Heck! Verbluffend resultaat... superstrak! Maar hoe heb je nu de klinknagels gemaakt? Wil dat ijsbakselplastic wel plakken? En... later te belakken?
Je kan het ook uit balsa maken en dan weer glassen. Ziet er goed uit hoor... daar niet van..
Gr Bas
 
Ha, verhuist! Goed zeg!...Gr Bas

Hoi Bas,
Ja, het verhuizen is gelukt, maar heb even vluchtig het draadje doorgenomen en heb gemerkt dat sommige fotos missen of juist op een verkeerde plek zitten.
Maargoed dat laat ik ff zo staan totdat er een opmerking gemaakt wordt dat een foto niet klopt. Want daar is JUIST een bouwverslag voor nodig, nietwaar?....;-)

Goed, om terug te komen op jouw vraag over dat ijsbak plastic:

Werkt goed als je overheen spuit. Dat spul is heel dun, denk bijna een fractie dunner dan een 80 grams A4tje. Die krijgt zn oppervlakte stevigheid door de vouwen die erin zitten. In mijn geval de 'boog/ bolling' van de Flap oksel.
Heeft een matte laag, enig wat je moet doen is goed ontvetten met desnoods een zeep oplossing.
Wat lijmen betreft, kleeft als een ziekte als een paar druppels CA tussenin wordt gegooid.
Je moet wel intuitief zijn om zoiets met CA aan te brengen.....dus in positie houden en dan de eerste randen aanhechten met CA....en zo voorts.
Loshalen nadat CA is aangebracht resulteerd in gescheurd materiaal.

Ik had er ook al gedacht 1.5mm balsa beplanking aan te brengen met G4, maar de 1.5mm balsa is veeeeels te dik. Spatie is heel miniem tussen Voorlijst Flap en Oksel.
Ik heb geen andere benaming dan oksel,....zal er wel wezen.
 
....Maar hoe heb je nu de klinknagels gemaakt? ...
Gr Bas

Daarvoor heb ik een injectiespuit moeten aanschaffen voor een ongelovelijk bedrag van 45 euro centen! Wat hebben die junks het toch goed hier in NL!

Met de informatie van Inet heb ik houtlijm gebruikt. Eerste keer verdund en dan steeds minder.
Uiteindelijk kwam ik op een NIET verdunde lijm,....(DUH), logisch, water verdampt uit de lijm.
Eerst leg je een bolletje en na verdamping wordt die platter (paddestoel effect, hahahaha...) kun je ook op de foto zien (glazige druppels lijm)

ri4.jpg


De nozzle gebruikt is gewoon een stukje flexie stuurstang van Graupner waar nog net een T-pin, iets dikker dan een ordinary kopspeld doorheen kan..

ri5.jpg


Hier de druppels nog nat, na droging worden die absoluut platter, m.a.g. de rivets look..

..
 
Als je niet veel reacties hebt:

Betekend dit niet dat het niet aanspreekt.
Lovende woorden kunnen altijd geplaatst worden, is prettig natuurlijk.
Geen commentaar krijgen op je werk is nog veel lovender, teken dat je goed bezig bent en iedereen in stilte volgt.
Maar dat ondervind je zelf wel als je wat nieuws plaatst en het kijkers aantal ziet oplopen in je draadje.

Je bent er werkelijks wat moois van aan het maken, blijf het verder in alle stilte volgen.
En dit draadje staat terecht bij schaalmodellen.

Johan.
 
Vleugel inmiddels helemaal ge'revited en ge'pannel'ed....rest alleen nog de romp aan de onderkant.
Volgende week in de spuit cabine ...
banana-with-bagpipes-smiley-emoticon.gif



...
 
...roomyoghurt dekseltje, dun, stevig, flexie en helder matriaal beter dan de blister verpakking van de zaklampen...

ri6.jpg


ri7.jpg


Notice de lijmdruppels hierboven.



.
 
Back
Top