Weer een nieuw merk FBL--BEASTX--

Discussie in 'Flybarless' gestart door rotored, 10 jan 2010.

  1. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    Bij ons op de club had ook iemand die last had van het scheef staan van de swash na initaliseren, en dit was soms wel soms niet, hij had contact gehad met beastx en die hadden het over meachien defecte temperatuur sensor, en hij moestn hem opsturen en hij heeft een nieuwe gekregen. Ze hebben hem getest en ze kwamen er achter dat die hele beast niet meer spoorde :eek: :eek:

    Als ik jou was zou ik even contact zoeken en meachien een nieuwe krijgen.

    Stef
     
  2. theflyingeagle

    theflyingeagle

    Lid geworden:
    30 mei 2007
    Berichten:
    154
    Locatie:
    Ouderkerk aan den ijssel
    Check ook even je DX8 als het probleem zich voordoet............
    Even naar je Monitor gaan en je Aileron nakijken.
    Ik heb het ook gehad.. tot 3 keer aan toe, de potmeter uitlezing was niet in orde.
    Die ging spontaan van 0 naar -20 of meer... en soms kwam en ging hij, zeer vervelend als je aan het vliegen bent!

    Ik heb er gelukkig geen brokken aan overgehouden, aleen veel minder vertrouwen in mijn zender....
     
  3. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Zoals ik al zei,
    Het zit hem op zeker in de beastX, defecte temperatuur sensor zou zo maar eens kunnen.
    Ik denk ook dat Richard hem ook op gaat sturen.
    Leen had hem al opgestuurd, weet eigenlijk niet of hij hem al terug heeft.
    Dat van die DX8 is nogal erg bekend, deze zijn bij ons allemaal terug gegaan.
    Maar deze heli's werden gevlogen met een DX6 en een FF10
     
  4. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht

    Ik heb een DX8 én een DX6i en deze heli staat nog steeds in de DX6i geprogrammeerd dus die 8 is uitgesloten in dit verhaal.

    Alles werkt op 6 Volt en zoals pardoez al aangeeft gebruikt een vlucht niet meer dan max 180 / 200 mah

    Ik ga ook contact opnemen...
     
  5. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Je geeft het zelf al aan, je denkt het niet. Maar het lijkt mij het makkelijkste te proberen. Al is het "feit" dat het op 1 heli op 2 verschillende servos gebeurt wel een goede reden om aan te nemen dat het niet in de servo zit.
    Maar, geheel toevallig had ik 2 weken na EricW ook een falende DS610 servo dus het is niet onmogelijk....

    Wat ik nog steeds het vreemdst vind is dat het (tot nog toe) alleen een probleem is tijdens het lopen. Daardoor zou ik het zelf eerder in de belasting van de servo zoeken die tijdens lopen anders is dan tijdens het vliegen.

    Defecte temperatuursensor zou vreemd zijn. Tenminste, die bepaalt alleen een compensatiefactor vanwege temperatuurdrift. En dit zou dan ook al een probleem moeten zijn tijdens vliegen.

    Wat is de Bec die jullie gebruiken, Leen en Richard (dacht ik)? Beiden hetzelfde type?
    Qua stroomverbruik zat ik zelf met een 700N eerder op 350~400mah in 8~10minuten. Dus jullie stroomverbruik is niet heel hoog idd. Maar dat zegt niks over de pieken en het daarbij horende spanningsdip.

    Collega piloot hier heeft 2 weken terug zijn protos gecrashed omdat opeens zijn Bec in de YGE slechter ging werken (of de servos zijn slechter aan het worden en trekken meer) Tijdens vliegen kwam het voltage regelmatig onder 4,8V terwijl de Bec op 6V stond (opgelost met extra condensator op de RX)
     
  6. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Tja het zou allemaal kunnen, maar de BEC's die gebruikt worden durf ik van Richard niet te zeggen.
    Die van Leen is volgens mij een 8-15 Amp., deze gebruik ik ook al jaren op al mijn toestellen.
    We zullen het wel horen wanneer de Beasten weer terug zijn.
     
  7. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik heb een mikado fbl v bar kop gekocht voor mijn mini titan.
    Nu wil ik een beastx op de mini titan zetten.
    Iemand nog tips hiervoor........en is er ook nog een externe voeding nodig
    voor de ontvanger.
     
  8. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    Tussen de MB en RX lopen 2 draden (Elevator en Aileron als ik me niet vergis) en deze dragen ook de voedingspanning.
    Voor een 450size zal het voldoen om je Bec op alleen de RX aan te sluiten. Evt 2e bec draad direct op de Sys poort van de MB. Of alleen een Bec draad op de MB.
     
  9. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Deze BEC gebruik ik naar volle tevredenheid op meerdere heli's
    HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly
     
  10. Leen

    Leen

    Lid geworden:
    26 okt 2003
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Dordrecht
    Ik meld me ook maar eens. :)
    Vandaag heb ik een geheel nieuwe BeastX mogen ontvangen. Wat een keurige oplossing en fantastische service. Helaas zat er geen schrijven bij wat het probleem precies is, maar wellicht dat er later meer duidelijk wordt. Ik hoop echt dat het probleem gevonden wordt om verdere schade bij collega piloten te voorkomen. De service is in ieder geval prima.

    Groeten,
    Leen
     
  11. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Mooi, Leen en nu maar afwachten of het allemaal opgelost is.
    Ben benieuwd.
     
  12. Leen

    Leen

    Lid geworden:
    26 okt 2003
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Dordrecht
    Het zal de eerste keren wel wat aftasten worden, maar aangezien de tweede BeastX (nog steeds) prima functioneert blijf ik er wel in geloven. Jammer dat Richard er schade mee heeft opgelopen, maar gelukkig viel het mee, al is elke schade natuurlijk vervelend.
     
  13. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    @Leen, mooi dat je een nieuwe hebt gehad. idd jammer dat je nu de oorzaak niet weet.
    Ik ga het bij die van mij ook afwachten en zal het hier posten zodra ik meer weet.. Toch wel iets om in de gaten te houden.
     
  14. Leen

    Leen

    Lid geworden:
    26 okt 2003
    Berichten:
    110
    Locatie:
    Dordrecht
    Hey Richard,
    Heb je al een nieuwe gehad?
     
  15. richard78

    richard78

    Lid geworden:
    6 aug 2007
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Omgeving Dordrecht
    Nee, nog niets binnen.
    De oude is de 19e afgeleverd in Duitsland.
    We wachten het af.
     
  16. Tribal69

    Tribal69

    Lid geworden:
    1 nov 2009
    Berichten:
    376
    Locatie:
    België
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Vraagje, als de MB last heeft van trillingen in de heli plaats je de MB dan op dikker foam of juist dunner?
    Zelf dacht ik dat je dan juist dikker foam zou gebruiken maar volgens mij ben ik her en der tegengekomen dat men de MB juist op dunner foam plaatst en/of strakker op zijn plek plaatst.
     
  18. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    hangt af van de trillingen en wat het effect is.
    Als de heli omvalt of zelfs tijdens optoeren al de swash scheeftrekt dan zul je op zoek moeten gaan naar de trillingsbron en het daar oplossen.
    Als er een wobble zit in bijvoorbeeld tictocs dan kan het of aan de gain (pot1) liggen, of interactie in de kop of een te slap schuimpje.

    Maar zoals je opmerkt lijkt bij de meeste mensen de MB het het beste te doen met een dun schuimpje of met een strap.
     
  19. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag
    Wat zich bij mij heeft voorgedaan ben ik nog niet tegengekomen. Pas als de heli is opgestegen kantelt de swashplate naar links. Dat komt op zich veel vaker voor maar het niet reageren op tegensturen ben ik (nog) niet tegengekomen. Is dat ook 'normaal' ?
    Wat ik ook niet kan plaatsen is dat de eerste vlucht probleemloos verliep en het zich voor het eerst voordeed binnenshuis; een vlakke ondergrond en geen wind.
    Het nadeel van dit probleem is dat om te checken of het opgelost is je het risico weer moet nemen. De heli is gloednieuw en ik twijfel of ik het risico wil nemen hem, nog voor de maiden flight, voor de derde keer tegen de vlakte te zien gaan.
    Zou weinig backlash (tussen de 0.03mm en 0.05mm /mod1) voor deze trillingen kunnen zorgen?

    Edit: de gebruikte foam is die waarvan je het middenstukje eruit kan halen.
     
  20. DannyvG

    DannyvG

    Lid geworden:
    24 feb 2011
    Berichten:
    1.774
    Locatie:
    Breda
    lijkt nog steeds op trillingen.
    Probeer eens zonder hoofd en staartbladen de heli op te toeren en kijk dan of de swash ook wegtrekt.

    Wat voor soort heli zit de MB op? Wellicht speling op de gyro tray?
    Het is ook altijd nog mogelijk dat de servo een defect heeft ontwikkeld.
     

Deel Deze Pagina