Welk 3D teken program is het simpelst / meest geschikt voor baggeremmer?

04%252520aug%252520%2525202015%252520003.jpg


linksboven op de slijtband vind ik niet mooi.:( hoop dat dat nog zonder schade te corrigeren is.
 
Haha, bijna goed.
Onder de emmer moet nog en wellicht in de bak als je er van boven inkijkt.
(bovenkant zie je alleen van heel dichtbij, dus misschien dat ik ze daar "vergeet", hangt van de hoeveelheid werk af.)
Ik zal nog wat proberen met afrondingen voor die binnenkant.
 
big-dancing-banana-smiley-emoticon.gif
big-dancing-banana-smiley-emoticon.gif

04%252520aug%252520%2525202015%252520004.jpg

Er is gewoon een functie om een boss-extrude ook de andere kant op te trekken.
Als dat werkt zoals ik aanneem dan scheelt dat heeeeeeeeeeeel veel werk.
 
Naarmate je vordert krijg je steeds meer in het zicht,
04%252520aug%252520%2525202015%252520007.jpg


dus ook:
04%252520aug%252520%2525202015%252520008.jpg

Klinkrand te smal.
Het corrigeren viel mee :
04%252520aug%252520%2525202015%252520009.jpg


(maar zag wel dat de naad openstaat) :(

04%252520aug%252520%2525202015%252520011%252520naad.jpg

edit: heren deskundigen kan ik met een commando eventueel dit "aansmeren" of "naaien" of "vullen"?

Mogelijk is het niet te corrigeren door alleen de vlakken waarlangs geknipt is te verschuiven.
Moet je misschien eerst het knippen ongedaan maken, dan de vlakken verschuiven en opnieuw knippen.??

Maar:
ook aan de binnenkant zitten "kopjes".
Laptop was wel 10 seconden aan het reutelen na het activeren van elke actie. :rolleyes: ventilator kan nu weer tot rust komen.

04%252520aug%252520%2525202015%252520010.jpg
:D
 
Laatst bewerkt:
Heb je enig idee hoe ze dit destijds oploste in den ouden teijd?

Zo moet je denken. Dichtsmeren kan altijd maar dan krijg je denk ik niet het realistische resultaat wat je nastreeft.
 
Ruim een uur verder, maar de eerste beelden lijken beter, op de plaats waar de platen niet tegen elkaar zaten, hebben de nagels nu langere koppen.

05%252520aug%252520%2525202015%252520001.jpg


Eens verder kijken hoe het ziet, als alles weer in elkaar zit.
Ik kan alleen de nagels niet op zicht corrigeren omdat die extrude bewerking VOOR (in de tijd) de verdikking zit en de verdikking dus nu helemaal niet aanwezig is.
 
Tussenstand voor vandaag.
Net naast de hartlijn (delen zijn gespiegeld) zit er nog een schoonheidsfout aan de bovenkant.
Nagels horen versprongen te zitten en dat is nu (nog) niet zo.
Verder dacht ik dat probleem op te lossen door onder een halve nagel te plaatsen (na het spiegelen zou je immers dan twee keer een halve is ook een hele hebben), maar een 3D schets met boss extrude laat zich niet van te voren dmv "cut with surface" doormidden snijden zodat je hem daarna op de helft kan positioneren.
Een van te voren gehalveerde nagel-schets kan je namelijk weer niet extruderen. :( Nog wat verder proberen.

Maar nu de plaatjes.
Ik zal er nog wat maten bijzetten en dan informeren bij de gieterij of dat dit na uitprinten gebruikt kan worden als model om een mal mee te maken en wat dan de eisen zijn.

05%252520aug%252520%2525202015%252520004%252520zij.jpg


05%252520aug%252520%2525202015%252520005%252520boven.jpg


05%252520aug%252520%2525202015%252520006%252520onder.jpg


05%252520aug%252520%2525202015%252520007%252520achter.jpg


05%252520aug%252520%2525202015%252520008%252520voor.jpg
 
Je heb SW toch snel geleerd.
Ziet er goed uit, Boskalis zou er jalours op zijn.;):D:)
Hoeveel uurtjes geeft de teller aan?

Mvg. Richard
 
Ik heb geen schaakklok naast me gehad, maar ben op 22 juni begonnen.
In ieder geval veel meer dan een expert.
Ik hoorde dat het mogelijk wel in een uur te doen moest zijn geweest.
Misschien spreek ik die expert nog en kan die aan de hand van mijn werkstuk zeggen hoeveel tijd zoiets zou kosten, ben toch wel benieuwd.

Het belangrijkste is dat het me zelf gelukt is. :D

Nog wat "vlekjes" wegwerken hier en daar dan is het naar mijn zin.
 
Aan een ieder die me geestelijk heeft bijgestaan of een tipje van de route heeft getoond:

Hartelijk dank.

Ik begrijp ook wel dat "even zeggen hoe het moet" nu eenmaal niet gaat.
Maar een beetje sturing heeft wel geholpen ergens op een andere manier naar te kijken.



Eerste "vuiltje" verholpen.
Het viel weer niet mee, maar door de tekenlijn 0.01 mm buiten de helft te plaatsen accepteerde SW wel mijn harde hand.
Op de helft ging het niet akkoord en gaf (zoals gebruikelijk) een duistere foutmelding.
Meer op het werkstuk kreeg ik twee in elkaar vloeiende cirkels, meer een sleufgat.

05%252520aug%252520%2525202015%252520009%252520onder%252520nieuw.jpg

(verandering: op de hartlijn op de slijtplaat, de eerste nagels van onderen)
 
Ik ben ook heel benieuwd hoe het allemaal in het printproces tot uitdrukking komt.
Je zit nu op honderdsten te werken, waarvan je straks op het oog nog geen tiende terug kunt zien.
 
Toch weer ruzie met SW

06%252520aug%2525202015%252520overgang%252520romp%252520naar%252520bodempje.jpg


Ik heb een bovendeel met een bak er in gelegd.
Een bus heb ik een joggel in geperst om die plaatdikte overgang kort te houden, anders is de bodem erg lek (blauwe lijn).
Het bolle kapje is gewoon ovaal.(oranje lijn)
Een overgang tussen de bus (met de klinknagels) en het bodempje heb ik gemaakt met een surfaceloft en dat heeft SW geaccepteerd.
De bus is dikker gemaakt tot 1 mm, net als het kapje.
Nu echter het probleem.
Het overgangsstuk kan ik maximaal verdikken tot 0.77 daarboven krijg ik de foutmelding "unable to thicken the surface" .

06%252520aug%2525202015%252520overgang%252520romp%252520naar%252520bodempje%252520doorsnede.jpg


06%252520aug%2525202015%252520overgang.jpg


Enig idee wat ik nu fout doe ?
 
Back
Top