Welk 3D teken program is het simpelst / meest geschikt voor baggeremmer?

Waarom niet een sketch maken (aan beide uiteinden) zoals rood ingetekend?
En dan een loft langs een 'guide'.
Ddaar kun je één van de 4 edges gebruiken (hier 1 geel getkend).

Wel voordat je de rode sketch sluit goed relaties leggen.
Selekteer een hoekpunt en een van de 3 aanliggende edge's (klikken met de Ctrl-toets).
Zodra je ze beide hebt geselekteerd, verschijnt links de "properties" manager.
Daarin kun je mogelijke 'relations' aanklikken.
"Pierce", indien beschikbaar, is naar mijn ervaring de beste.

06%20aug%202015%20overgang%20mod.jpg
 
Laatst bewerkt:
Probleem is dat de "voeg" die moet worden gedicht niet over de gehele lengte de vorm heeft als op de doorsnede.
Ik zal eens wat gaan onderzoeken met wat je vertelt hebt over loft langs guide, ben het nog niet tegengekomen.

Anders op een zijspoor eens kijken of ik eerst alles kan gladsnijden, dan is de voeg simpeler.
De vorige keer heb ik al ruzie gehad met het herstellen van de bodem, omdat dit in een geheel gemaakt moet worden en niet per halfmodel.
Wat er nog meer niet ging weet ik niet meer.
Dat zal ik vast weer tegenkomen.
 
Je kunt ook alle vier de 'edge's' als guide gebruiken.
Hieronder een romp van een zwever.
De 4 cirkels zijn de profiles van de loft.
De 'guides' zijn wat lastiger te zien, maar het zijn er 4. boven en onder, en links en rechts.

Loft%20voorbeeld.PNG
 
emmers in het echt
Plaatuitslagen uitsnijden, persen en in elkaar leggen, dan klinken.

07%252520aug%2525202015%252520voeg%252520ovaal%252520en%252520hol.jpg

Het lijkt heel wat als je twee schetsen en ovalen gebruikt.
Het deel is weliswaar nog hol, misschien is daar wel een foefje voor, want verdikken werkt niet in een "koker".
07%252520aug%2525202015%252520voeg%252520ovaal%252520en%252520hol%2525202.jpg

Het blauwe zijn de schetsen die ik probeer te loften.

Maar, neem ik de vorm die ik wil als "guide", kan ik die niet combineren met de ovaal (oranje) en krijg je:

07%252520aug%2525202015%252520voeg%252520gegolfd.jpg


SW lijkt niet te kunnen omgaan met korte scherp bochten.
De niet benoemde guide-lijnen raken verdraaid:

07%252520aug%2525202015%252520voeg%252520gegolfd%252520getwist.jpg


:(
 
SW kon het inderdaad niet aan.
Ik heb de afstand tussen de achterkant van de bak en het capje (bodem) verdubbeld van 1 naar 2 mm en nu gaat het wel.
Alleen het strookt nu niet meer, dus zal ik de schetsen moeten aanpassen.

07%252520aug%2525202015%252520voeg%252520bak%252520en%252520capje.jpg


Weer een hindernis overwonnen.
Nu die loft nog tot body zien te promoveren, want het is nog hol.
 
Er zijn 2 soorten loft:
- Insert / Boss/Base / Loft ... (deze staat bij mij standaard in de feature-balk)
- Insert / Surface / Loft ...

De eerste maakt direct een solid.

Let wel: ik gebruik SW2013!!!
 
Ik zal eens kijken, ik heb na 1039 uur wat verkeerd gedaan en niet opgemerkt, merkte ik om 1400 uur.
Kan dus toch opnieuw beginnen.
 
Boss/Base / Loft
Dat werkt, dank voor de tip.

een
twee
drie
.
.
.
.
.
tien

zucht

Heb ik alles naar mijn zin (op wat kleinigheidjes na dan, maar dat is zo te veranderen) krijg ik dit:

07%252520aug%2525202015%252520sw%252520in%252520de%252520war.jpg

Zit er een naad tussen die voeg en de emmer.
Terwijl de schets (oranje) WEL aansluit.
Eerst maar weer wat anders gaan doen.:(:(:(:(:(

biertje op het terras? :D :D

Ik ben er wel achter wat die eerdere fout veroorzaakt heeft.
Als je een plane verschuift, moet je wel kijken of iets anders niet ook verschuift.
Dat plane kan namelijk ook als basis locatie gebruikt worden voor een andere plane.
:)
 
Laatst bewerkt:
Een surface kun je met thicken ook tot solid maken, of een doos van surfaces maken (een afgesloten shape), en dan met Knit surface er een solid van maken, mits alles goed aansluit.

Dat terras en biertje is een aanrader. Ik ben al toe aan nummer 3 :D
 
Na wat ruzie met SW en de laptop (sw reageert zo nu en dan al niet meer)
Ik zie 592 dingen als hij aan het rebuilden is.
Toch een verbetering doorgevoerd:

08%252520aug%2525202015%252520%252520nieuwe%252520bodem.jpg

Al is het maar voor de foto, op ware grootte denk ik dat je er geen **** meer van ziet.
(gaat om het idee dat het perfect is toch?)
 
Het is hier al eerder door andere(n) opgemerkt: meet de grootte van de "foutjes" eens op. Grote kans dat je in het tienden tot honderdsten bereik zit ;)
 
Het ging om minder dan 0.05 naadje (foutje),
maar meer om de eerst rechte binnenkant van de voeg, daar heb ik nu ook een straal in gezet (geen foutje maar zichtwerk).


Eindelijk koffietijd:

08%252520aug%2525202015%252520%252520nieuwe%252520bodem%252520van%252520schuinachter.jpg
 
Beetje "naar" programma is het wel.
Ik heb naar aanleiding van een vraag over wat zet je op tafel als je gaat printen, gekeken naar de schepkant (die wilde ik daarvoor gebruiken) en die was korter dan de inlegbak.
Met andere woorden er zou eigenlijk 0.5 mm moeten worden uitgevuld tussen de tafel en de slijtband.
Dat is natuurlijk niet te doen: kost tijd, kan fout gaan en kost geld.
Daarom een van de eerste schetsvlakken gekopieerd, aangepast en gewisseld met een oudere schets.
Dat lijkt gelukt, maar ik heb nog heel veel rode en groen-gele regels: fouten dus.
Zal dus nog wel een dagje zoet zijn.

10%252520aug%2525202015%252520%252520001.jpg
 
Ik kwam zojuist nog een vuiltje tegen:

11%252520aug%2525202015%252520001%252520naad.jpg

Ik maak een fout, of het programma maakt een loft tussen twee schetsen als een diabolo ipv een recht stuk plaat.
Hoogst irritant.

Maar, gelukkig was ik getipt over het gebruik van een "guide" bij het vormen van een oppervlak:

11%252520aug%2525202015%252520002%252520guide.jpg


11%252520aug%2525202015%252520003%252520naad%252520gedicht.jpg


Alleen moet nu ook de eerder verlengde slijtband WEER opnieuw:

11%252520aug%2525202015%252520004%252520ander%252520scheef%252520stuk.jpg


Blijven lachen zegt men dan...................
 
Back
Top