Welk 3D teken program is het simpelst / meest geschikt voor baggeremmer?

Daarvan weet ik de resolutie niet, kan dus best zijn dat dit een (goedkoop) product geeft wat niet aan mijn eisen voldoet.

Library features gevonden, dat is inderdaad handig voor een nagelkopje dat je dan inderdaad als copy en paste kan gebruiken.
Ik zal een kopje maken en daarin opslaan.
Daarna ontdek ik vast dat een plat nagelkopje niet op een ronding gaat pakken.
Maar,
wellicht gaat het wel.;)

Hmmmmmmmmmmm

Ben al 1½ uur bezig

Nagelkopje met een platte onderkant KAN NIET op een rond oppervlak.
(cilindrisch lukt wel maar conisch niet)

Tijd voor wat anders, te beginnen met een bakkie.

Laatst bewerkt:
mad-smiley.jpg

Nog steeds aan het klo*en met "mate" van diverse onderdelen: het werkt niet!

Ik stop met verder onderzoeken, ik doe het wel op mijn manier die kost heel veel meer tijd dan wanneer dat plak-kunstje wel zou werken, maar ik weet niet hoe dat kunstje werkt en mijn manier doet het gewoon.
Op een enkele video laten ze alleen iets simpels zien, daar heb ik niets aan.

Waarom moet het precies aansluiten? Gewoon de klinknagel iets in de emmer laten doorsteken. Als je gaat printen wordt er toch één solid van gemaakt en zie je dat nooit meer terug.

Micropuller heeft het juist. Cilinder door laten steken. De printer ziet het als 1 geheel.
In werkelijkheid steekt het ook door ;)

Haha, misverstandjes.
Heeft niets met nagelvorm te maken maar met de vorm waarop de kop moet komen.
Ik zag op een gegeven moment kans om het nagelkopje te plaatsen op een stuk ronde as.
Maak ik die as conisch, geef ik waarschijnlijk (want weet niet waarop ik moet letten) verkeerde mate opdrachten en blijft de nagel scheef tov het oppervlak en/ of ook nog op een afstand.
Ik heb nu al dat ik toch nog een horizontaal plane moet maken tussen voor en achterkant, zodat ik een constructie lijn kan maken.
Daarop zet ik haaks een ander vlak om een lijn te maken op de loft (tussen voor en achtervlak).
Dan plaats ik op die lijn een punt en probeer ik dan die nagelkop te plakken.

Zo lukt het nu.
31%252520jul%2525202015%252520006%252520%2525201525%252520kopje%252520nog%252520niet%252520vast%252520aan%252520cilinder.jpg

geen idee of het nu vast zit.
mate 1 is ondervlak onderzijde van nagel tangent op loft oppervlak van de emmer
mate 2 is origin van nagel op Sline path
mate 3 is origin van nagel op point.

Gewoon de klinknagel iets in de emmer laten doorsteken

Je brengt me wel op een idee.
Als ik nu toch aan de gang moet met extra plane's, kan ik op de plaats waar de nagel moet komen ook een cut through maken.
(( dan kan ik van de andere kant ook nog simpel een nagelkop plaatsen, want de locatie hoef ik niet nog eens te benoemen))
Een nagel daarin mate n gaat vast soepeler. Weer een beetje blij :)
En dan zit de nagel (ook al sluit de kop niet geheel aan) toch met de schacht vast.
Ik ga er een nacht of paar over slapen.
Van het weekend geen tijd voor de pc.

Je kunt bij preferences > document properties de quality van het mesh verhogen met een slider. Helaas ben ik op vakantie en geen PC hier om een screendump te maken.
Dit gaat wel ten koste van je PC performance, maar ronde zijden worden minder blokkerig.
Overigens is dit alleen grafisch, bij CNC en 3D printen is het gewoon een wiskunde kromme.

In bericht 173 is dat ook zo gedaan, om te voorkomen dat de kopjes ovaal worden (je projecteert zoals op de video een cirkel op een schuin oppervlak) moet je verschillende "plane" benoemen.
Dat is veel werk, maar het werkt wel.
Dat met die nageltjes plakken in zijn geheel zal ik nog een dagdeel bestuderen en kijken of het wel lukt met dat positioneren.
Anders ga ik alle nagels doen zoals ik reeds ontdekt had.

Die opening op de foto in post 192 tussen klinknagel en emmer, blijft die zitten?
In autocad heb je subtract en daarmee kun je van de nagel, als deze in de huid steekt van de emmer, de emmer aftrekken.
Wel rekening houdend dat je dan eerst een copy maakt vav de emmer, want hetgeen wat je ervan aftrekt verdwijnt ook.
Dan hou je daarna in je nagel de juiste aansluiting met je emmer.
Verder moet ik je complimenteren met je kunde met S.W.

Die opening op de foto in post 192 tussen klinknagel en emmer, blijft die zitten?
Dat is (herstel "was") het probleem.
Ik ben nu langzaam aan weer aan het VOORuit gaan.
Ik benoem nu elke plaats apart (zoals ik in eerste instantie wilde gaan doen).
Het gaat mij tenslotte om de emmer en niet om het begrijpen en het optimaal benutten van het programma.
Het kostte me te veel tijd zonder dat er ook maar een beetje zicht kwam op resultaat.

03%252520aug%252520%2525202015%252520001.jpg

Het benoemen van de vlakken met de vectoren is nog het meest tijdrovende, het maken van de schets en en projecteren op de bak en uittrekken en conisch maken van de nagelkop is gewoon "veel keer hetzelfde" en dat gaat steeds sneller.
Verder zijn de koppen IN de emmer allen min of meer glad omdat die in verzonken gaten zitten.
In model mogen die 0.08 mm dik te zijn. (dan valt het toch niemand op als ik die vanwege het vele werk niet construeer)

03%252520aug%252520%2525202015%252520002.jpg

Laatst bewerkt:
Back