Welk F3j-model??

heey,

ik vlieg zelf nu 2jaar met de dragon en heb vorig jaar met dit model meegedaan aan het NK f3b. het is geen model waar je een F3B wedstrijd mee kan winnen maar voor het thermiek vliegen en de elektro inbouw is het model zeker geschikt! ik wilde hem wel verkopen maar mocht niet van mijn ouders(helaas). anders had je, als je interresse had, er wel een bodje op mogen doen.

gr dragonf3b

ik heb onlangs een thermik xl gekocht en wil graag wedstrijden doen is dit een goede zwever

denk dat het meer een alrounder is als een volbloed f3j model. bij ons op de club vloog 1 persoon dit model wel, maar hij vond hem eigenlijk te zwaar. maar verder vliegt het model zeker goed ;) maar denk niet dat het model echt geschikt is voor DE f3j wedstrijden. voor de basis daarintegen is het model denk ik uiterst geschikt!

gr dragonf3b

Hoe meer ik er over lees, hoe vaker ik bij Valenta terecht kom.

Weet iemand (of heeft iemand de) iets over de Thermik XL van Valenta?

thermik20xl-b.jpeg

thermik-xl.jpeg

Taco.

Indien je er gewoon voor de fun mee gaat zweven; super rustig vliegen, zeer relaxed.

Op een F3J wedstrijd is hij zo goed als onbruikbaar wegens te zwaar. Op onze club zijn er een 5tal thermik XL's geweest, waarvan er nog eentje als reservemodel op wedstrijden wordt gebruikt.

Indien je hem ombouwt naar electro kan het een leuke allrounder worden. Wel gaat hij flink wat wegen. Indien je hem electro maakt, neem dan een Schmierer romp, deze heeft een cockpit ipv neuskegel. Ik vind die romp stukken mooier en ruimte voor vario en andere prul. Door het hogere gewicht dan andere merken, heb je wel een sterk toestel. Afwerking is best wel goed.

Zelf heb ik een Valenta Sharpwind gehad. Hier heb ik 5 minuten mee gevlogen en toen is hij verkeerd gelost (door de helper) bij het lieren. Op een paal gegaan en een hap uit de vleugel. Gerepareerd en onmiddelijk verkocht.

Nee, ik heb geen wedstrijdambities, maar het gaat me puur voor de lol.
Stuntwerk hoeft van mij ook niet. Thermiekzweven is voor mij het allermooiste.

Daar komt bij dat deze modellen van Valenta zeer mooi zijn. Na ja, dat vind ik. :? :?
Wat betreft de de Termik XL, waar komt bij jullie de vleugelbelasting ongeveer op? Is dat met Lipo?

En what about the Termic excel? :?:

Welke F3j-zwever zou jij nemen als het een electroversie moest zijn? :?: :?: :idea: :idea:

Gr.
Taco.

Dit is de thermic excel die ik bedoel, is nu te koop.

Maar heeft een v-staart :? Ik vind een X-LW mooier, ik heb altijd het gevoel, lees idee, dat de wind onder zo n v-staart wegwil :? :wink:

Onzin misschien, maar die kruisstaarten zijn zo mooi. :P

Taco.

iemand bij ons in de club heeft een alpina maar ik denk dat dat ook niets is

ik heb eigelijk geen thermik gekocht maar ik mag er mee vliegen van mijn vader
even vergist ik heb een alpha 40 niet echt gekocht maar geruild maar die is voor mij en mijn vader

knikvleugeltje zei:
Daar komt bij dat deze modellen van Valenta zeer mooi zijn. Na ja, dat vind ik. :? :?
Wat betreft de de Termik XL, waar komt bij jullie de vleugelbelasting ongeveer op? Is dat met Lipo?

Als je hem tweedehands koopt is het een heerlijke kist. Nieuw zou ik echter afraden. In dezelfde prijs klasse zijn veel betere modellen te vinden.
Vooral het gewicht is een probleem bij Valenta modellen. Google hier eens naar. Elk model is flink wat zwaarder dan ze opgeven. Het zou me niets verbazen als het leeg gewicht van de Thermik XL al boven het opgegeven vliegklaar gewicht van de zweef versie uitkomt.

Kijk eens naar de Vision Sport van Mibo. Volgens mij precies wat je zoekt. Als je alles compleet bij hun koopt maken ze er in de regel een mooi prijsje van.

visionsport11.jpg

Ik lees bij de Vision Sport niets over electroaandrijving :?

Valenta valt dus eigenlijk af vanwege het gewicht.
Ben aan het Googelen geweest, en heb wat F3j-electromodellen op een rij gezet( allen met X-LW):

Mistral van FVK :?:
Graphite 2 van FVK :?:
Pike Superior van Pollack :?:
Elektromaster van... ik geloof MPX :?:
Shark XL van LOGO-team erg duur :?
Elektro-Kult van Tangent :?:
Sharpwind van Valenta :?
Thermik XL van Valenta :?
Thermik XXL van Valenta. :?
Vision Sport van Mibo :?:

Bij die van Valenta heb ik een :? gezet vanwege het gewicht, vooral de XXL springt er uit, 60 tot 70 gram per dm2.

Graag aanvulling, en commentaar.

Taco.

Ziet er mooi uit, deze link had ik nog niet gezien.
Bij deze foto:
visionsport3.jpg

is er genoeg ruimte in de romp.
Ze zeggen dat een Lipo gebruikt kan worden :( , ik zal ze eens mailen of een gewone accu er ook in past.

Taco.

Als ik zo vrij mag zijn, wat houdt je tegen om op Lipo's over te gaan?

Als het om geld gaat is mijn ervaring dat je de uitgave snel vergeten bent als je een 14.4V 2500mAh accuutje van 270gram in je handen hebt...

Van de Vision Sport krijg ik kippevel. Prachtig!

Prijs :( , vlammen 8O , andere lader :( , balancer :cry: en misschien nog meer :roll: , geef mij voorlopig maar de oudevertrouwde cellen. Daar snap ik wat van. :?

Taco.

Back