Welk toestel is dit? Q500 klasse?

image.jpg
 
1150mm, waar vind ik de regels betreffende pylonracers?
Verder zit er een plaatje van getronics in, voorzien van een (pesoneels ?) Nummer.
 
Laatst bewerkt:
Had even wat minder tijd om te antwoorden, als ik het zo terug lees, botte hork dat ik ben.
Doe het maar even opnieuw.

Dank voor uw antwoord M.I.van Doesburg, spanwijdte is 1150mm, nagezocht en inderdaad te klein voor Q500.

Valt dit toestel in een andere klasse of is dit een leuk rag bakje wat niet in een van de pylon klassen te plaatsen is?
Op onderzijde vleugel, plaats waar zo te zien wing spar zit staan paralel aan elkaar 2 streepjes, waarschijnlijk C.G.

Verder ben ik niet zo bekend met dit soort vliegtuigen, graag advies betreffende roer uitslagen om mee te beginnen.
Rolroer differentiatie? . Landings instellingen? Expo?

Gaarne advies.

Vriendelijke groet Hans
 
Ik heb bij Getronics gewerkt.
Dat nummer is een sticker die we op hardware plakten, monitors, laptops, routers.
Geen idee wat ie in een model doet.

GJ
 
grapje van de bouwer dus :D

qua uitslagen:
maak een dual rate.
zet een "gok" instelling onder dual 1.
en groot mogelijke uitslag onder dual 2.

als de servo's er nog in zitten, wordt het simpeler. kun je ff kijken hoeveel de boel uitslaat met de huidige heveltjes en afstanden.

elevator gok ik op 1 cm positief en negatief. dus 2 cm slag, in totaal.
voor volle uitslag, zet hem eens op 1,5 of 2 cm, 3 a 4 totaal.

aileron.. maak er ook eens zo iets van.

de vluchten zullen het uitwijzen.
expo zou ik nu nog niet doen.
eerst kijken of de basisinstellinng een beetje strookt
als het echt een vlot toestel is, zul je kleine uitslagen nodig hebben.

is de motor en prop waar hij mee gevlogen heeft?
zo ja, wat zit erop?
 
Even door de calculator gehaald, je moet wel uitkijken dat de motor niet te heet word, dus niet steeds volgas kachelen.
Hij trekt een ampere of 50 en loopt tegen de 200.
Dus wel vergelijkbaar met een Q500.

GJ
 
Dank je Gertjan.
Regelaar turnigy plush 100, zat dus.
Hele tijd volgas, niet perse, denk dat het een aardige opvolger van funjet & efxtra is.
Ga het meemaken.

Groet Hans
 
Het lijkt veel op een E2K qua grootte en motorisering.
Uitslagen
Hoogte 10mm up en down, 5mm met dualrate
Ailerons ook.
Dus in de buurt van voorgaande advies.
 
ik hou persoonlijk altijd van iets meer bij de maiden :D
1 keer een maiden gehad waarbij de uitslagen echt te klein waren, dan is de eerste landing zo spannend..
 
Ik vind 10mm op dit soort modellen bij de snelheden die ie kan halen best veel.
Ik zou zeker die dualrate schakelaar bij de hand houden.
En maak dualrate rol en hoogte gescheiden, op 2 aparte schakelaars.

GJ
 
Update:

- 1e: Motor was haast overleden, had nog een DYS 3548 900KV op voorraad, deze er opgezet.

-2e: Vanmiddag getracht te vliegen, niet verder gekomen dan al rijdend 180 graden bocht links af.
Er zit geen richtingsroer op, tegensturen met richtingsroer is dus geen mogelijkheid.

Iemand een idee welke een bodemstart mogelijk maakt?

Groet Hans.
 
Bij de start een zetje meegeven wil soms helpen, dan gaat er al wat lucht langs het kielvlak en gaat ie als windvaan werken.

GJ
 
En ook rustig gas geven, als je in 1 keer een dot gas geeft draait de neus naar links.
Dus zorgen dat het windvaantje achterop zijn werk kan doen.
Halfgas, zetje meegeven en dan gas erop.

GJ
 
Veld is niet bepaald een biljart laken.
Hobbels, gras en kleine wieltjes. Pas bij halfgas komt hij van zijn plek.
Misschien dat wat grotere wielen ook helpen, gaat wel ten kost van snelheid.

Hans
 
Back
Top