Welk vliegtuig als beginner?

Ik heb op Bali een 3-delig pak laten maken, doet niet veel onder voor mijn Armani pakken (die me niet meer passen) en dat pak heeft me 80 Euro gekost.
En de man werkt onder goede omstandigheden.
Ja als je dan toch in het land bent dan hoeft het buskaartje er niet bij opgeteld te worden.:)
En dan krijg ik altijd commentaar op afmetingen van mijn koffertje. "Moet dat zo groot".
Ik mag meestal maar 1 stuks ruimbagage meenemen.

Op een club leer je niet alleen vliegen maar ook hoe je dingen af moet stellen en hoe je dingen moet laden.
En hoe je accu's veilig in een een fladdertje kunt aansluiten en los nemen zonder met de vingers of ander lichaamsdeel in potentieel gevaarlijke draaiende delen te steken.

Een beetje papa en opa modelvlieger laat de kinderen/kleinkinderen min of meer gratis een kistje uit zoeken in de hangaar.
Dus stuur je fladdertje maar alvast op naar Teis.
Voor en papa/opa familie prijsje.
Verpakking en de verzending dat kun je voor hem toch wel doen voor een tientje of ben je zo'n nep papa/opa?

Een beetje papa en opa modelvlieger laat de kinderen/kleinkinderen min of meer gratis een kistje uit zoeken in de hangaar.
Dus stuur je fladdertje maar alvast op naar Teis.
Voor en papa/opa familie prijsje.
Verpakking en de verzending dat kun je voor hem toch wel doen voor een tientje of ben je zo'n nep papa/opa?

Vliegers met 3-delige maatkostuums kunnen regelmatig eens wat weggeven.

Ik heb al zat weggegeven... of voor heeeel weinig verkocht.
Dat doe ik niet meer.
Ik probeer nu wat bij te verdienen met aandelen, vandaag alweer 30 euro verdiend met 400 Euro inleg.
Gisteren 18 euro...
Ik kan bijna weer een potje secondelijm kopen want wat is alles belachelijk duur geworden!
Je bent er een jaar of 3-4 tussenuit en de prijzen lijken wel verdubbelt.

GJ

Vliegers met 3-delige maatkostuums kunnen regelmatig eens wat weggeven.
Voor zo'n 22 euri, een schijntje kun je een perfect passend 3-delig maatkostuum scoren.
Inclusief paspop.

Ken.jpg

Ipv de poen uit te geven aan de kostums, kun je ook het fladdertje cadeau doen aan Teis.
Dit kistje is je qua moeilijkheidsgraad allang ontgroeid en je hebt al genoeg stuk gevlogen.
Laat je eens van de aller beste kant zien en laat het stuk vliegen aan Teis over.
Dan heeft tie er ook nog wat plezier van.

Wil doet de funcub pas weg als ie zijn brevet heeft.
En zelf weet ik uit ervaring dat het niet te makkelijk moet gaan.
Je moet niet zomaar dingen weggeven.
Het heeft nu ook nog geen zin, hij moet eerst bij de club geweest zijn want anders is elk model meteen weer een bouwdoos.

GJ

Wil doet de funcub pas weg als ie zijn brevet heeft.
En zelf weet ik uit ervaring dat het niet te makkelijk moet gaan.
Je moet niet zomaar dingen weggeven.
Het heeft nu ook nog geen zin, hij moet eerst bij de club geweest zijn want anders is elk model meteen weer een bouwdoos.

GJ
Precies. Ik wil trouwens nu ook nog niet een vliegtuig cadeau. Liever nog een paar weken wachten.

Leer nou eerst maar vliegen. Dat is al lastig genoeg. En als je over een paar jaar zo ver bent dat je met een jet kan vliegen, dan is dit toestel allang niet meer te koop.

En als je dan zoiets koopt, neem dan iets met wieltjes. Kun je rustig snelheid opbouwen totdat je druk op de roeren krijgt. Het kistje van het linkje moet je lanceren met elastiek, anders wordt het erg lastig.

Hallo allemaal,
Als ik later wat groter en beter ben wil ik graag een jet. Ik was al even aan het kijken en vond deze: https://hobbyking.com/nl_nl/stinger-64-mk2-4s-edf-sport-jet-700mm-epo-pnf.html
Ik weet alleen niet of het wel een goed toestel is. Hopelijk weten jullie dat wel. Dit is alleen een idee wat ik heel graag wil.
Mvg Teis
NEE !!
Daar kan je pas aan denken als je minimaal een jaar vliegt.....
Je moet echt niet denken dat je even komt kijken bij een club en na 2 keer zelf in de biesbos kan gaan vliegen.

Dat hele wildvliegen met een normale kist vind ik echt onverantwoord en niet kunnen, een indoorflyer kan nog maar daar houd het mee op, denk je eens in dat je midden in een weiland of biesbos staat en je komt met je tengels in de propellor,,, vingertop eraf.... en dan ??????
Of wat als je crasht en de lipo gaat in de hens midden in de droge begroeing ????
Dan zijn wij onze prachtige hobby kwijt !!

Ik snap dat je enthausiast bent, maar ik krijg steeds meer de indruk dat ik iemand ga helpen die onze hobby gaat verneuken !!!!

Teis,
Het is mooi om een doel te hebben. In jouw geval een jet.
Normaal gesproken ga je dat doel ook bereiken. Alleen niemand weet wanneer. Ook jij kunt dat niet weten.
Mijn advies is daarom, laat het gewoon allemaal ontstaan. En probeer plezier te beleven aan de weg er naar toe.
Voordat je mee kunt doen met de Formule 1, moet je wel eerst je rijbewijs halen.
Pas op voor ongelukken. Je kunt makkelijk schade toe brengen aan jezelf en anderen.
Groeten,
Ome Willy

Back