welke accu voor robbe florida?

hoi,

ik heb afgelopen najaar een robbe florida gebouwd, is verder allemaal goed gelukt. Ik had thuis nog een aantal accu's (tamiya 1750mAh 7.2V) liggen, dus heb er geen accu bij gekocht. Na een aantal keer varen ben ik er toch achter gekomen dat deze accu's een te korte vaartijd hebben, ik kon er maximaal 2-3min volle kracht mee varen en na 5-6 min was de pret echt over (na 3/4 jaar toch eindelijk versleten?:rolleyes:). Nu is mijn vraag, welke accu kan ik het best aanschaffen voor deze boot? Hij is helemaal standaard met een 600/19 motor. Moet ik 7.2 of 8.4 volt nemen, moet ik 2000mAh of 4000mAh nemen etc etc. Ik ben dus een leek op het gebied van accu's/elektronica, vandaar deze vraag. Welke vaartijden zijn behaalbaar met deze boot? Ik wil toch wel minimaal 15-20 min kunnen varen, dit hoeft natuurlijk niet constant vol gas te gaan. Ik laad overigens met een Robbe Lader 2. Deze laad met 2A. Kan ik deze dan ook gelijk beter vervangen?

Als laatste wil ik ook nog weten of het verstandig is om een koeling voor de motor aan te brengen? Ik heb zelf al zitten kijken voor een koeling van Robbe, die je simpelweg op de motor plakt en NIET via de regelaar gaat (zie robbe site).

alvast bedankt,

Lars

Laatst bewerkt:
welkom Lars,

Welke accucapaciteit je neemt hangt van jouw buget af. en de vaartijd die je wilt hebben. Meestal hoe zwaarder de accu hoe duurder.
Als je een 8.4 Volt accu wilt nemen moet je kijken of je regelaar dat wel aankan. Met een 8.4 volt accu zal de boot ook wat sneller gaan.

bedoel je deze koeling?
ro4392.jpg

zoja, ik heb deze ook. Maar ik vind hem niet geweldig werken. meestal maak je bij deze Koeling ook van die koel dingen achter op de motor, waar je ook de kabels op soldeert. Zie de foto hieronder.
full

Maar je kunt beter een koelspiraal nemen.
(ik kom niet op de naam komen)

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi niels,

bedankt voor je snelle reactie.