welke accu voor robbe florida?

hallo

gooi die lader in de vuilbak en koop een delta peak lader
anders ga je een heeeeeeeeeeeeeel goeie klant worden wat accu's betreft

het is nie moeilijk ge moet het alleen begrijpen
je lader meet niet de accu spanning tijdens het laden
want hij laad op tijd
en dat is nu juist voor deze cellen verkeerd
je moet de deltapeak meten en dat kan je zo niet doen
en niet denken van het gaat wel effe want het gaat niet
ze zijn veel sneller gaar dan je zelf denkt
je moet deze cellen nog formateren DWZ ze allemaal gelijk krijgen
dus langzaam laden 400 miliamp en dan ontladen onder 1 c das dus een 4.5 amp
en dit zo een paar keer herhalen dan kan je de cellen laden met 4.5 amp

dus eerste werk
KOOP EEN DEGELIJKE LADER

GROETJES RAF en ja ik zit te roepen ik weet het

hallo iedereen,

ik heb op de site van pk racing (dordrecht) een mooie lader voor een redelijke prijs gevonden, de TLP ex-pro 2. Is dit wat voor mij? hij kost daar 59,95 en dat lijkt me nog enigzins een beschaafde prijs.
Maar even in THEORIE: ik zou de accu gewoon kunnen laden met de robbe lader 2, dus 4.5 : 2 = 2.25 uur, of zit ik er nu naast?

groeten Lars

hallo lars

met die lader kan je deze cellen alleen maar naar de kloten laden

moet het nog duidelijker
er zijn hier reeds een paar mensen die dit geschreven hebben dat dit geen goede lader voor NimH cellen is en je aan geraden hebben een andere deltapeak te kopen
ik vermoed dat de lader die je hier boven heb geschreven deze lader is
tlp_chr_proii.jpg

het is niet de beste lader maar je kan er deze cellen dus zeker mee laden
wil je later overstappen op lipo moet je weer een andere lader kopen hou daar dus rekening mee voor later wat sneller kan zijn dan je denkt
je kan er niet veel bij instellen dus volgens mij staat hij steeds in automatische modus
maar 2000% beter dan dat ladertje dat je nu hebt

groetjes raf

ja ik bedoel inderdaad die lader.
I got the point, de robbe lader 2 is gewoon een simpel prul, ik zei daarom ook 'in THEORIE'. Ik moet gewoon nog veel leren kwa accu's/laders/elektro motoren, daarom vraag ik het liever 3 keer te veel, dan 1 keer te weinig;)

Maar dan gaat het die lader worden.

groeten Lars

trouwens @ Raf,

de lader hoeft van mij geen ultra modern beste van het beste te zijn, Lipo laden etc hoeft er van mij allemaal niet op te zitten. De boot is puur voor recreatief gebruik, en ik probeer dus gewoon voor een niet al te groot bedrag de boot goed varend te krijgen. Ik ben zeker geen krent die op elke euro bespaard, maar ik probeer te kosten wel zo veel mogelijk te drukken;)

Toch bedankt voor alle info en tips!

groeten Lars

hallo lars

het gaat niet over hoeveel je kan of wil uitgeven en of je een krent bent of niet hahahaha
het gaat er om dat er steeds meer met lipo /lifepo gevaren/gevlogen /gereden wordt
en dat de volgende stap gaat zijn zoals bij de nicads dat NimH niet meer te verkrijgen gaat zijn
en dan zou je dus met een lader zitten waar je weer niets mee zou kunnen doen

veel merken met accu boor machines zijn op lipo aan het over stappen omdat lipo veel lichter van gewicht is en meer ampjes per kilo bevat
ik zelf heb een powerpeak 2 van de eerste generatie dus ik kan geen lipo laden
en de ombouw heb ik niet laten doen doordat ik het toestel haast niet kan missen want ik vaar haast elk weekeinde

daarom mijn posting of je niet beter een toestel met lipo mogelijkheden zou aanschaffen
en dat heeft dus niets met u te maken hahahaha maar meer met juiste info geven

groetjes raf

haha nee zo bedoelde ik het ook niet. Dat overstappen op lipo zal waarschijnlijk nog enkele jaren duren, voorlopig nog tijd genoeg om een beetje te experimenteren of de hobby echt wat voor mij is. ALS ik dan sneller harder en beter wil varen zal ik toch een nieuwe boot moeten aanschaffen, omdat de florida toch beperkt wordt door de aandrijving met sturende koppeling.

ik zoek voor nu dus gewoon een goedkope en goed werkende oplossing.

groeten Lars

Hey,

ik dacht ook nog een tijd verwijdert te zijn van lipo's maar zodra ik deze cellen heb gemold ga ik ook zekerweten over op lipo's ze zijn tegenwooridg niet zo duur meer en het zal zoals raf al schreef de volgende generatie worden. dus zoals je nu bijna geen ni-cd meer kan krijgen zal dat met ni-mh ook zo zijn.

ik zou die lader bij pk niet kopen en ook niet die van hobbycity maar de ultramat 10 die ik je een paar posten geleden al heb laten zien.

je kunt de deltapeak en het aantal amperes instellen op de ni-mh stand en je kunt bijhouden hoeveel stroom er in je accu's is gegaan. je kunt hem aansluiten op 220 en op 12 volt en hij is licht en compact. ook lipo kan hij laden en hij is nog goedkoper als alle laders die ik in dit toppic heb gezien. wat wil je nog meer??

laders verslijten niet zoals accu's, 2e hands laders is niets mis mee.

Groetjes,

Jelmer

hoi jan,

bedankt voor de tip, maar er staat dat hij maximaal 6 cellen kan laden, en ik heb net een 7-cells accu gekocht. Ik denk dat ik voor de TLP ex-pro 2 ga.

groeten Lars

hoi jan,
bedankt voor de tip, maar er staat dat hij maximaal 6 cellen kan laden, en ik heb net een 7-cells accu gekocht. Ik denk dat ik voor de TLP ex-pro 2 ga.
groeten Lars

Lezen is een kunst, ik weet het; de lader kan 1 tot 6S (da's 6 x 3,7= 22,2V) Lipo laden, 1-15 NiMH cellen en 2-20 V loodaccu's.

Groeten, Jan.

@ Jelmer,

bedankt voor het zoeken, het is inderdaad niet duur voor een lader die alles kan laden. Maar aangezien deze in Groningen te koop staat en ik wat meer in het zuiden woon, gaat dit niet echt werken. Van opsturen ben ik ook geen fan, je weet tenslotte niet in welke staat het apparaat verkeerd, of met wat voor persoon je te maken hebt.
Het gaat er nu bij mij om dat ik de accu die ik nu gekocht heb, de Orion 8.4V 4500mAh nimh goed kan laden. De lader die PK racing aanbiedt, lijkt me daar geschikt voor, kost niet al te veel en ik kom uit Dordrecht dus dat is lekker dichtbij.

Groeten Lars

Hey,

als je niet graag dingen wilt laten opsturen dan is inderdaad die lader bij pk wel een aardige lader maar zijn geld waard vind ik het niet echt.

Jelmer

Laatst bewerkt:
hoi jan,
Ik denk dat ik voor de TLP ex-pro 2 ga.
groeten Lars

Hallo Lars,

Oneerbiedig gezegd is dat net zo'n gebakje als dat overjarige ding uit Leek, je beperkt jezelf voor de toekomst.

Ik maak je geen verwijten hoor, ik heb dezelfde beginnersfouten gemaakt; je koopt iets omdat het dichtbij/goedkoop/ in de aanbieding is en komt er na vrij korte tijd achter, dat het advies dat je naast je neer had gelegd toch niet zo gek was, omdat je inmiddels weer in de winkel staat voor een beter apparaat...

Groeten, Jan.

@ Jan,

ik snap je hele punt, klinkt ook logisch. Maar ik wil eerst gewoon met de Florida kijken of de hobby ook echt wat voor mij is, en mocht ik inderdaad verder gaan, dan zou ik liever overstappen op een boot met brandstof motor, dus vandaar dat de lader geen lipo en dergelijke opties hoef te hebben. Verder wil ik iedereen gewoon bedanken voor de tips en het meedenken, ik heb er al veel aan gehad en ik ga ook zeker niet als broekie in deze hobby eigenwijs doen. Maar the main point voor nu is dus gewoon de robbe varend krijgen met deze accu en een daarvoor geschikte lader.

groeten Lars

hallo

was er verkeert aan het hydro systeem van de floryda??????
menige hydro boot heeft eenzelfde systeem
keywest, systems ,keybiskane ,lightning ,wp b24
dit zijn alleen de boten van robbe en graupner die van hopf en gunderdt nog niet mee opgesomd

je wil op benzine gaan varen maar mag dat wel waar in de vijver waar je nu vaart????
op menige openbare vijver krijg je geen toelating om met benzine te varen
zo ook bij ons het probleem daar we door deze beperking nooit de wereld kampioenschappen naar ons kunnen krijgen

hier in belgië is het eenvoudig
heb je een vergunning dan mag je met elektro varen
heb je die niet en de ordehandhavers (politie ,parkwachter)is in een slechte bui dan nemen ze heel je boeltje in beslag en doe je heel moeilijk dan kunnen ze ook nog je auto in beslag nemen en dan krijg je van die zilveren blinkende armbandjes om maar dan moet je wel extreem uit je bol gaan
ja verschil moet er zijn hahahaha maar hier is de wet nu eenmaal zo

als je ziet dat er door de vliegtuig mensen steeds meer op elektro wordt gevlogen dan zie je zelf dat de tendens naar benzine met de jaren aan het afnemen is
zelfs verstockte benzine vliegers hebben wel een elektro kistje
door de millieu organisaties en lawaai hinder kunnen clubs niet anders dan hun reglement aan passen om te blijven bestaan
maar dat is belgië en jij woont in nederland

groetjes raf
en de floryda vaart werkelijk heel snel want hier bij ons in de club met een brushles en lipo moet hij niet onder doen voor menige speedboot
ik moet stijn toch eens aan porren om wat meer te komen varen hahahaha maar ja hij heeft enorm veel werk en dat gaat nog steeds voor op de hobby

Back