hallo
@ robbe ???
je zal hier merken dat we om het makkelijk te maken met onze eigen naam afsluiten
zo kan iemand @ raf doen das makkelijker en een beetje beleeft
wat NimH aan gaat het volgende
als je niet op tijd stopt met laden gaan ze hemelen en dit heel snel
na een keertje of 3 kan het reeds zo zijn dat er cellen defect geraken
ook willen ze constant gebruikt worden dus in de winter zou je eigenlijk ze steeds eventjes met een ontlaad programma of een stel auto lampen een moeten ontladen en terug opladen
dat vinden ze lekker
wat er anders gebeurt is dat je na de winter met een dood stel accu's komt te zitten
in de club hebben we nicads de rode sanyo 1200 en die zijn reeds een 15 jaar oud en hebben nog steeds een capasiteit van 1100 die er ook nog uit komt
drie jaar geleden sanyo 3300 gekocht (10 pakken)en die zijn nu allemaal defect en niet meer te gebruiken
nicad's ga je inderdaad moeilijk aan geraken maar die 4500 zou ik dus niet kopen
maar je bent beter af met 2 pakken 2.4
je kan er constant eentje laden en met de andere varen zo heb je steeds een warm pak klaar
je moet je boot ook nog in en uit het water halen en de accu wisselen zo ben je snel een 10 minuten bezig
dit is ervaring over een periode van 30 jaar dat ik reeds vaar
stinger , evo en key west als speed boten
je hebt een yacht dat als speed boot vaart je moet die graupner 3 blads prop eens proberen (neem wel de kleine)het gaat over deze prop maar dan in carbon
groetjes raf