welke banden voor e-revo ???

• Topicstarter Topicstarter barefoot
  • Startdatum Startdatum
B

barefoot

Guest
Wie heeft er een banden advies om op de baan in Purmerend te rijden ???

Gisteren daar gereden, maar door de kou / vocht erg weinig grip.

Welke band zou hier meer grip kunnen brengen ??

De vraag gaat niet over de revo, maar meer over de baan van Purmerend. Meerdere rijders kunnen/zullen deze vraag hebben.

De vraag gaat niet over de revo, maar meer over de baan van Purmerend. Meerdere rijders kunnen/zullen deze vraag hebben.
Dan zou de titel aangepast moeten worden vind je niet?

Sowieso zou ik er dan een algemeen topic van maken anders heb je dadelijk 50 threads van met welke wagen op welke baan met welke banden.

Ik zal wel de enige zijn die het lastig vind die algemene topics.
Als je een keer iets moet weten over bv de e-revo en je post dat ,krijg je meteen naar je hoofd dat je het topic maar moet doorlezen.
Terwijl we allemaal weten dat die algemene topics minimaal 100 pagina's bevatten.

Af en toe een losse vraag stellen vind ik persoonlijk helemaal niks mis mee.
Ook als die vraag al een aantal keer gesteld is
Er zijn namelijk niet altijd full time modelbouwforum leden online, ook jan met de pet die voor zijn zoontje iets gekocht heeft en niet weet hoe t werkt op een forum en alleen geholpen wil worden.
Het blijft toch een openbaar forum toch?

nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening

Ze hebben dit forum gevonden, kunnen ze die extra stap ook nog wel maken om hier een korte zoekactie te beginnen. Als het niet snel te vinden is in een topic mag je de vraag best stellen, maar om dadelijk 15 threads te hebben over wat zal ik aan mijn ERBE / Slash of wat dan ook upgraden zie ik ook weer niet zitten.

Vind nu nog dat er veel rotvragen worden gesteld die met 5 minuten MBF / Googlen te vinden zijn. Sommige mensen stellen de vragen omdat ze lui zijn zijn te zoeken, maar dan wel verwachten dat andere mensen tijd en energie in hun antwoord gaan stoppen.

Even een EDIT om niet verder offtopic te gaan:

@ hieronder. Niet weten hoe een forum werkt ... tja, ik ben redelijk jong, er deels mee opgegroeid en altijd veel met PC's bezig geweest dus wellicht dat het voor mij logisch is. Maar van de andere kant, iedereen kan lezen en kan dus de knop 'zoeken' zien. Dan is het nog een kwestie van intoetsen wat je wilt weten en op 'zoeken' drukken. Het is geen ''rocket science''.

M.b.t. het niet lezen; het vervelende is dat je pas weet dat het een waardeloos topic / vraag is wanneer je hem hebt gelezen ;).

Laatst bewerkt:
Niet iedereen weet hoe zo'n forum werkt, dus weten mensen ook niet dat er een appart topic voor is. Zijn vaak al blij dat ze dit forum gevonden hebben.

En als je die vragen zat bent dan moet je ze gewoon niet lezen/antwoorden, er zijn er zat die dat wel willen. Of ze gewoon weg wijzen op dat topic zonder bot over te komen! ( niet iedereen weet echt subtiel over te komen , niks persoonlijks)

Die 100 pagina's zijn ook geen probleem meer met de nieuwe forumsoftware...

Je kan namelijk ook nog binnen een topic op trefwoorden zoeken :!:

Nard heeft wat dat betreft gewoon gelijk , d'r zijn/komen er hier gewoon te veel die domweg een vraag neerplempen zonder zelf ook maar enige moeite te doen om het antwoord te vinden.

Of een topic openen op deze manier : brusless-buggy

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap de ophef niet; ik vind het een zeer legitieme vraag. Kennelijk zijn er meerdere die met de vraag over de juisten bandenkeuze rondlopen, want er is na deze vraag een aparte topic over gestart. Topic titel zou iets anders geformuleerd kunnen worden, dat wel.

Ik volg dit forum nu een 9 maanden, en ben volgens mij nog geen informatie over bandenkeus voor een truggy op een kunstgras baan tegengekomen. En als die in het verleden al is gegeven, zal de informatie behoorlijk achterhaald zijn. Bijvoorbeeld doordat de baan gladder kan zijn geworden (er groeit nu wat mos buiten de ideale lijnen bijvoorbeeld), en er zijn weer nieuwe banden op de markt gekomen.
Een ander aspect is: hoe verkeerd kan het zijn dat een paar keer (bijna) dezelfde vraag gesteld wordt? Niet iedere zoekactie zal tot een bruikbaar antwoord leiden, zelfs voor de doorgewinterde forummer. Laat staan voor de meer practisch ingestelde medemens, die liever naar iemand toestapt met een vraag dan dat hij het zelf allemaal opzoekt. Je kan alles wel zelf altijd perse willen uitzoeken, terwijl 3 muisklikken verder iemand de sleutel in handen heeft. Of de jongere garde, die net komt kijken, en nog uitgelegd moet worden wat een spur en pinion is.
Tot slot, er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden.:rolleyes::rolleyes:
P.s., van de zomer komt er volgens de planning nieuw kunstgras in Purmerend, en zal er vermoedelijk weer meer grip zijn.

deze discussie zal altijd blijven bestaan, maar soms kan het een stuk makkelijker/overzichtelijker worden gemaakt, neemt niet weg dat je soms ook zelf even kan zoeken, in dit geval even naar het e-revo topic en daar misschien de vraag stellen , blijft het wel de juiste type auto.

Maar goed , ik hoop dat iedereen zijn mening deelt in het banden topic, want daar zijn vaak veel vragen over , hoewel het vaak onderhevig is aan rijdersstijl en set-up , kan een kleine beetje info geen kwaad.....
Tis maar een idee:cool:

...en ondertussen nog geen antwoord op zijn vraag...
Bij mijn weten niet echt een antwoord in het algemene topic te vinden, alleen welke banden en velg combinaties zouden passen en hoe om te gaan met lijmen en zand in je banden, 3 pagina's hoe je gaatjes in banden moet maken, maar niet over welke band er op welke ondergrond geschikt zou zijn...

...en ondertussen nog geen antwoord op zijn vraag...
Bij mijn weten niet echt een antwoord in het algemene topic te vinden, alleen welke banden en velg combinaties zouden passen en hoe om te gaan met lijmen en zand in je banden, 3 pagina's hoe je gaatjes in banden moet maken, maar niet over welke band er op welke ondergrond geschikt zou zijn...

Je hebt gelijk, veel geOH dus doe ik een poging,
pleur gewoon een paar van die Pro-line BowTie 40 serie erop en gaan...
die doen het trouwens overal goed op. Een maat smaller is misschien nog beter maar het oog wil ook wat :)
http://s932.photobucket.com/albums/ad164/jeam6011/?action=view&current=CIMG0125.jpg

CIMG0120.jpg

Laatst bewerkt:
Dat van de Bow-tie's heb ik in pas nog aangegeven ;) excuus....

Dat brede is juist lekker voor de grip :thumbsup:

Ondanks die vette banden, heb ik veel last van onder-stuur, ik vindt dat de voorkant nogal weinig grip heeft.
Als ik iets teveel het gas erop hou in een bocht dan wil hij voor erg makkelijk weg.
weet jij hier iets op ? ik heb al Toe out van +2 tot Toe In -2 geprobeerd,en ook al met de camber instellingen gestoeid maar hij blijft voor makkelijk uitbreken !
Dank,

Iets stugger afveren zal helpen ;)

De gewichtsverplaatsing zorgt ervoor dat de voorkant (een beetje) lift met als gevolg dat je grip verliest doordat er minder gewicht op de voorkant drukt.

Dat is 1 van de lastigere dingen bij het Revo platform , door de gigantische veerweg duikt ie nogal makkelijk in z'n achterveren als je gas geeft waardoor je aan de voorkant grip verliest.

Ik ging met de brandstof Revo meestal zo hard mogelijk op de bocht af om hem er vervolgens doorheen te laten rollen (al dan niet met een beetje bij remmen) en pas na bocht uit weer op het gas.

Hee bedankt, daar was ik al bang voor.
Toevallig heb ik net wat stuggere veren besteld, ik zal de pushrods van de laagste draagarmen ook eens in ,t verste gaatje steken.
Ik was toch van plan een paar speedruns op de parking te maken, kan ik meteen eens Offroad proberen,

Je kunt beginnen met de veren wat strakker aan te draaien. Ook kan je de swaybar wat stijver zetten, door de link wat lager te zetten of voor een dikkere bar te gaan

Met aandraaien schiet je niet veel op , daarmee verander je hoofdzakelijk de rijhoogte van de auto .... De veren blijven dezelfde sterkte houden en geven dus net zo makkelijk toe ;)

Zwaardere veren en proberen de auto zo laag mogelijk (draagarmen zo horizontaal mogelijk) te houden is het enige wat echt helpt.

Back