Welke boten gaan op 3 cell 2200mAh?

Ook mijn (reeds verkochte) Micro Kat van H&M liep op 3s 2200. Zou zeggen, kijk maar gewoon, was dikke fun! Maar je moet wel van mini houden.. je moet het echt zien als fun bootje. Daarnaast ben ik uitermate blij geweest met een kantelkamer :)

DSC_1687640x426.jpg

DSCI0310640x480.jpg

DSCI0003.jpg

DSCI0013-2.jpg

Filmpjes:
MB661F14sjA[/media] - Micro Kat run 3
fETqUOHStIM[/media] - Groningen 01 05 2009 (Vanaf 1.00 min ongeveer)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is algemeen bekend met speedboten dat je alleen Futaba Fasst kan gebruiken op 2,4ghz ?
Dan neem ik aan dat iedereen een Futaba Fasst 2 ch heeft ?

of gewoon 40Mhz, werkt ook prima.
Maar voor 2,4Ghz moet je idd Futaba FASST hebben.
Spektrum staat er redelijk berucht om dat de reikwijdte slecht is.
Er is een nieuwe marine ontvanger maar die is nog niet breed getest.

Maar voor bootjes die 3s aan kunnen is Spektrum ook goed, je kan toch niet ver weg, dan zie je ze niet meer ;)

Marcel

Dat is algemeen bekend met speedboten dat je alleen Futaba Fasst kan gebruiken op 2,4ghz ?
Dan neem ik aan dat iedereen een Futaba Fasst 2 ch heeft ?

1) Ja, 2,4 gHz heeft in water een doordringingsvermogen van een paar millimeter
2) Ja, speedboten met een grote "roostertail" er achter kúnnen er last van hebben dat de ontvanger geen contact meer heeft met de zender omdat de "roostertail" het signaal blokkeert
3) Maar om nu meteen te stellen dat alleen Futaba Fasst een goed systeem is voor raceboten is niet correct. Andere 2,4 gHz sets hebben zich ondertussen ook bewezen.
4) Aangezien frequentiebanden met een langere golflengte een beter doordringingsvermogen door water hebben, zou je (in theorie) het beste een 27 MC-set aan kunnen schaffen. "In theorie", want in de praktijk is deze band nogal redelijk vervuild.

35 MC is voor schippers verboden, dus die valt af, 40 MC is ook een prima optie.
Zolang je je componenten electronisch goed inbouwd en onderhoud, alle storingsbronnen elimineerd en je spulletjes op orde hebt, hoef je je echt geen zorgen te maken op het verlies van signaal. Zeker niet met een kleine raceboot. Verder dan 100 meter vaar je toch niet; dan zie je haar namelijk niet meer.
Er voetstoots vanuit gaan dat "iedereen" nu al op de 2,4 gHz zit, is een verkeerde aanname.

Ok bedankt voor de uitleg mensen.
Als ik met zo een speedboot over de kop ga, flipt ie dan ook vanzelf weer recht overeind ?
bijvoorbeeld met de hype offshore warrior?

Hallo Mo,

Of een boot terugkantelt na een flip hangt af van een paar dingen:

- Rompvorm, een bootje als de Hype Offshore Warrior (pff, wat een boel woorden voor zo'n klein bootje...) zou met een gunstige gewichtsverdeling (laag linkslastig zwaartepunt) uit zichzelf kunnen terugkantelen door de relatief hoge kap.
Hoe platter de romp, hoe groter het vloedkanaal moet zijn en hoe lastiger het is om het werkend te krijgen.

- Een vloedkanaal er in maken aan de linkerkant van de romp lukt niet in alle rompen zonder dat je drastisch aan het ombouwen moet slaan, de motor, lipo e.d. moet ook nog plaats hebben en de gewichtsverdeling moet linkslastig zijn zodat het vloedkanaal z'n werk kan doen.

Groeten, Jan.

Standaard kantelt de hype niet terug.

Ligt ook beetje aan de plaatsing van je accu en gewicht van je accu uiteraard.

Met t nieuwe motortje wat ik heb, als ik in 1x vol gas geef, draait ie zich wel om.

Let er met de hype wel op dat je aan de binnenkant het afdekplaatje even goed dichtplakt, elke x dat je gaat varen, en zou ook 'n randje taper over het kapje doen. Het is namelijk wel 'n snel bootje, maar niet zozeer geschikt voor beginners. (niet meest stabiele bootje namelijk, en draait en vaart echt hard, zeker voor z'n formaat!!) En dus ook alleen varen als het water SPIEGELGLAD is!

En voor de zekerheid kun je natuurlijk ook beginnen met 2s lipo ;)

bwhaaa, straks ligt is mijn heli gecrashed en mijn boot gezonken,
ik wil wel iets wat niet kapot kan en geen upgrades nodig heeft en op 2200 mah ,
ik vraag weer eens het onmogelijke ! was te proberen tog!
Spiegelglad water, o nee . met windstil is het vliegweer voor helikopters!!!
Ik zoek een boot die ook op ruig water kan! , en zo snel hoeft ook weer niet want de vijver is zo groot niet hierachter.
En de motor waterdicht! lol belachelijk
Zo te horen moet je veel tijd hebben wil je varen. zelfbouwen

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je in t vliegen ook veel tijd stopt?

Lijkt me toch stug dat je na 5 minuten al succesvol bezig was met loopings, rolls etc. Ik deed dat ook binnen 5 minuten maar dan wel gevolgd met 'n harde klap hehe :D Nagenoeg iedereen die begint met RC wagens heeft binnen 'n week 'n nieuwe voorkant nodig.. Al doende leert men, en is deel van de lol :)

Ja, varen kost veel tijd. En als je ook nog hard wilt heb je gewoon vlak water nodig. Wil je een grotere en stabielere boot, neem dan 'n supervee27, 'n traxxas villain oid. Proboat blackjack is ook leuk, als je 'n boot voor de fun erbij heb.

Die hype vaart uit 't doosje al tegen de 60! Voor 'n rompje van 50cm is dat natuurlijk verschrikkelijk hard. En ja, met elke boot heb je ook problemen met waterdicht :) Elektronica en water zijn nou eenmaal geen vriendjes..
Daarom heb ik in die hype t motortje en regelaar van 'n slash zitten, die zijn waterdicht. Het is echter geen vereiste. Snelheid schat ik nu tegen de 75-80km/h, maar is bijna niet te halen, simpelweg omdat t rompje dan gaat stuiteren. Het model verdwijnt af en toe 'n seconde of 10 onder water, in 1x volgas betekent bij mij nu dat ie de lucht in springt of rolls maakt... Het is dus vooral fun :)

Iets wat niet kapot kan... Moet je maar duplo halen :D

Laatst bewerkt:
De vraag die iedereen een beetje lijkt te vergeten, hoeveel packs heb je?

Dat komt ook een beetje omdat de TS zo 'scheutig' is met informatie.
Ik denk, dat iedereen dit al de gedachten heeft laten passeren.

Een beetje meer eigen initiatief en het gebruik van google en de zoekfunctie zou misschien leuk zijn, in plaats van als een jong vogeltje op het nest blijven wachten tot er iemand een dikke worm komt brengen...

Groeten, Jan.

Ook kan ik die Supervee 27 niet in NL vinden voor de normale prijs.
Als die in amerika nog geen 300 dollar kost, ga ik er hier geen 400 euro voor betalen.

Als hij 4 pakketten heeft is een 6s setup net haalbaar.
Je hebt met een grotere boot echt minimaal 4500mA nodig om een redelijke vaartijd te krijgen. en dan is 30C wel het minimum. Dus met 4x 3s 15C pakketten kan je het net aan.
Krijg je wel een leuke laad opstelling ;)

Kleine boten kunnen trouwens best wel leuk zijn, dus er is niet perse een reden om voor grote boten te gaan. Alleen geld gewoon, hoe kleiner de boot hoe vlakker het water moet zijn.

Marcel

Ik snap niet dat je blijft vasthouden aan het feit dat je 4 pakketjes lipo`s hebt en daarbij een boot zoekt , op deze manier kom je er nooit met wat je werkelijk wilt bereiken en moet je een compromis sluiten met de beperkingen van je lipo`s.

Ik snap niet dat je blijft vasthouden aan het feit dat je 4 pakketjes lipo`s hebt en daarbij een boot zoekt , op deze manier kom je er nooit met wat je werkelijk wilt bereiken en moet je een compromis sluiten met de beperkingen van je lipo`s.

Snap het heel goed, waarschijnlijk vliegt hij een trex 450 of kloon en heeft hij veel pakketten liggen en vind het zonde van het geld om weer andere lipo's erbij te kopen.
Misschien wilt hij helemaal niet een top boot maar gewoon een leuke speedboot waar hij plezier aan kan beleven zonder dat het veel geld gaat kosten, een bootje voor erbij dus!

Ach.. heb zelf ook zo gekeken.. Voor m'n vliegtuig+heli had ik 3s lipo;s van 2200 mah...

Aangezien ik er daar 5 van had liggen, vond ik het niet erg als t bootje t daar ook op doet ;)

Back