Welke carbonband voor staarts+TeXtreme +bouwpraat

ik vraag me af of je het kan vervangen voor disser.

verder ben ik aan het onderzoeken in de dlg wereld wat ik wil gaan doen.

ik heb al een vol balsa dlg gebouwd later een met cfk hoofdligger en roving op veel plaatsen verwerkt en nu ben ik een dlg aan het bouwen met kevlar en carbon waar ik naar verhouding veel meer composiet wil toevoegen omdat ik het wel heel leuk vind bouwen met dat composiet.

deze mat die heeft een redelijke prijs en lijkt me een veel makkelijkere oplossing dan disser.

ik heb al een vol balsa dlg gebouwd later een met cfk hoofdligger en roving op veel plaatsen verwerkt en nu ben ik een dlg aan het bouwen met kevlar en carbon waar ik naar verhouding veel meer composiet wil toevoegen omdat ik het wel heel leuk vind bouwen met dat composiet.

deze mat die heeft een redelijke prijs en lijkt me een veel makkelijkere oplossing dan disser.

Ik heb net mijn eerste vleugelhelft gelost die met het 38 grams glas carbon disser van EMC-VEGA.
CG 38-D-103532

full

De vleugel is nog niet geheel afgewerkt en heeft een toplaag van 25 gram glas onder 0-90°.
Enkele versterkingen van 20 mm Textreme band.
Ik ben (zeer) tevreden over het resultaat.

Het carbon vlies geeft veel minder stijfheid, maar Kristof en anderen kunnen hier zinvollere dingen van vertellen.

Volgend project wordt een 1.7 meter vleugel met het zelfde disser over de hele vleugel en over de middelste 60% van de spanwijdte 60 grams russisch UD.

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,
@ Jaap, dank voor de fotos, ik ben er jaloers op, ziet er sensazione uit! Zo wil ik ook bouwen, maar ja, er is nog geen meester van de hemel gevallen. Dus blijf ik door oefenen;)
Ja was een leuke spannende dag, maar ik was toch kapot s'avonds:rolleyes:
Was ook leuk de nederlandse f3k creme de la creme te ontmoeten:D

@ Lyckele, gaaf, ben benieuwd naar de vliegprestaties, werphoogte etc. Heb je het RDS zelf gemaakt (Berries methode?) Welke servos?
Heb je de vleugelvorm genomen die ik je gestuurd had?

Hoi,

Wie weet een adresje waar je die Dymond D47 servo's voor een leuke prijs worden aangeboden?

Wat ik tot nu toe heb gevonden lijkt wel onderdeel van een prijskartel te zijn. 19,95 ± 0,10 of zo.

Dirk

Domi,

Deze is geheel door Berrie gebouwd. Mijn brouwsel duurt nog even ;)
In de vleugel zitten D60 van Dymond.

Maiden verwacht ik ergens deze week te doen.

Grt Lyckele

Carbonvlies heeft een nagenoeg nietbestaande stijfheid. Trekkrachten kan het ook niet hebben. Voor de meeste doeleinden is het niet bruikbaar. Ik gebruik het zelf wel aan de binnenkant van schalenvleugels maar dan nog moet je bij de tip een 25grams glasmatje leggen anders scheurt het. 25 gr glas geeft veel meer stijfheid dan carbonvlies. Disser ook mits redelijk dicht. Disser die vrij ver uitelkaar zit voegt nauwelijks wat toe.

Hoi,

Wie weet een adresje waar je die Dymond D47 servo's voor een leuke prijs worden aangeboden?

Wat ik tot nu toe heb gevonden lijkt wel onderdeel van een prijskartel te zijn. 19,95 ± 0,10 of zo.

Dirk

Hallo Dirk,
Volgende link loont zich alleen bij grotere bestellingen! Zover ik weet krijg je vanaf 10 stuks een voor noppes. Was ongeveer een jaar geleden dat ik daar nagevraagd heb. Verzendkosten weet ik niet meer.http://www.rc-dymond.com/index3.php?categoryID=16 Dus eerst nog eens navragen.

Hoi Bas,

de tippen zijn 100 grams spread tow. Werkt heel mooi dat spul. De rest is gewoon gespoten. Vleugels zijn wel erg zwaar (64gr per helft onafgewerkt). Vacuumpomp heeft het begeven, trok niet de volledige druk maar een klein beetje. Als de druk goed was geweest was er nog meer epoxy uit gezogen en was de vleugel nog iets lichter geweest. Verf had ik natuurlijk ook op kunnen besparen ;)

Hallo!

Ik heb net een vacuüm pomp binnen (2e hands), maar ben bang dat hij niet helemaal goed is. Als ik een vacuüm op de slang zet (rechtstreeks aangesloten op de luchtinlaat van de pomp), en ik schakel de pomp af. Dan moet toch het vacuüm blijven staan in de slang? De mijn loopt vrijwel gelijk weer leeg. De slang + drukmeter zijn absoluut luchtdicht. Dan moet er dus ergens lucht lekken in de pomp. Is dat normaal, of moet ik de pomp uit elkaar gaan halen om op zoek te gaan naar het lek?

Alvast bedankt!

Jaap

Je hebt waarschijnlijk een schoepenpomp. Je mist dan een terugslagkleppie in het systeem. Je systeem loopt nu leeg via de schoepen.

Hee berrie, ik heb inderdaad een schoepenpomp. Zie ook mijn supra draadje! Waar zou ik zo'n terugslagklep kunnen kopen?

----------------------
Sent from iPhone.

Hoi allemaal,
#Robert, wat maken jullie toch allemaal mooi speelgoed:) 64 gr. is toch goed.
Hebben we toch een fantastisch hobby. Verder zo en vliegprestaties melden!

domi,
afgewerkt kom ik op 127 gram voor se gehele vleugel excl servo's. moet klaar zijn voor de eurotour in tynaarlo

Hallo,
Vandaag wezen vliegen, helaas vele windvlagen, hetgeen op het einde resulteerde in een landing op een vleugeltip. Natuurlijk de werpkant. De tip is nu 3cm achter de werpstift tamelijk stuk. Is het zinvol dit te repareren met koolstof aan de boven en onderkant. Of zijn de krachten op dit neuralgische punt te groot. Bij voorbaat dank voor feedback.

Back