Welke carbonband voor staarts+TeXtreme +bouwpraat

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Berrie, 17 mrt 2011.

  1. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Rompje is eigenbouw.
    Vleugel is nagenoeg planform en profielen van de mimi.
     
  2. robertboxhoorn

    robertboxhoorn

    Lid geworden:
    10 sep 2009
    Berichten:
    1.970
    Locatie:
    emmeloord
    Ik vraag me wel eens af hoe je die disser zo klein maakt? Ziet er wel erg mooi uit maar lijkt me echt enorm veel werk!

    En waarom heb je als profiel voor een ag-03 gegaan en niet de speciale ag12 voor composiet vleugels?

    Een paar beginners vragen, ik hoop dat je het niet erg vind ;-)
     
  3. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Het is glas van emc vega met het disser erin geweven. Dus juist minder werk. Weegt wel 40gr/m. Ik gebruik het op op fullsize dbox vleugels; gewoon een laag.

    Ik gebruik de mimi eigenlijk alleen om enthousiastelingen op mijn zweefvliegclub en soms een neefje te laten vliegen. Over de profielen heb ik even nagedacht maar niet de moeite genomen om het te veranderen. Hij vliegt prima zo.
     
  4. Jeroen Kole

    Jeroen Kole

    Lid geworden:
    27 nov 2010
    Berichten:
    302
    Locatie:
    breukelen
    Voor de liefhebbers; ik gebruik als mylars A3 document mappen van de action. Ze zijn even dik als de normale mylar alleen veel soepeler. Je hoeft ze ook niet te waxen. Het. Laminaat valt er zo af. Ik gebruik ze ook voor de fullsize vleugels; je moet er dan wel 2 aan elkaar plakken met plakband. Levert een klein richeltje epoxy op die je zo weg schuurt.
    Het is wel zo soepel dat vouwen en tape etc door het mylar drukt onder vacuum. Ik gebruik voor de vleugels de normale mylar op de action mylar. Laat alleen aan de torsieneus 1 cm vrij zodat het mooi om de ronding gaat.
    Voordat je evt de mylar wilt spuiten moet je wel even ontvetten, anders krijg je ogen in de lak.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Potverdikkie !!! :D Ik heb afgelopen vrijdag met deze mappen in mn handen gestaan ...en dacht ...shit...die moet ik aan elkaar plakken....dus maar niet doen. Jou is het wel gelukt, maandag dus maar naar de action. Want eigenlijk is het mylar wat ik nu gebruik (o.3mm van carbonwinkel) ietsiepitsie te dik/stug voor mijn pompje / mimi vleugeltjes.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013

Deel Deze Pagina