welke carburateur ??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hilbren, 16 aug 2003.

  1. hilbren

    hilbren Guest

    kijk dat lijkt er wel op en die prijs is ook best aardig, maar
    das dus een stukje duurder

    en er zitten geen schroefgaten in, is dat een probleem of kan ik dat andere systeem ook gebruiken op mij FE.15 motor ?
     
  2. Shit zeg!
    Ik wist niet dat carbs. zo duur waren!
    Sorry, maar welk andere systeem bedoel je?
     
  3. hilbren

    hilbren Guest

    je hebt naar mijn weten twee systemen om een carb. vast te zetten

    1 met twee schroefjes
    2 met een soort veertje (dit systeem word volgens mij meer gebruikt)

    ik heb natuurlijk het systeem met twee schroefjes :cry: , ik zal even kijken of ik wat plaatjes kan vinden om het geheel te verduidelijken

    dit plaatje is dus van een carb met schroefjes, (net onder de carb)
    [​IMG]

    je ziet het niet echt duildelijk (eigenlijk helemaal niet) maar er worden iig geen schroefjes gebruikt (die draaien alleen maar kapot, bij mij iig) plaatje:
    [​IMG]
     
  4. De andere versie is niet met een veertje, maar met een soort klemringetje om de caburateur heen.
    Het andere systeem kun je helaas niet gebruiken op jou motor.
    Je ziet namelijk ook bij de O.S. motor hierboven een moertje zitten als je goed kijkt, als je deze losser draait, kun je de caburateur loshalen.
     
  5. hilbren

    hilbren Guest

    ow zo, net zo al je je zadelpen van je fiets vast zet ??
     
  6. Precies zo ja, er zit dus geen losse ring omheen, het zit echt aan het motorgarnituurvast.
     
  7. hilbren

    hilbren Guest

    hmm, volgens mij kan ik daar wel wat op verzinnen (met een hamer past alles :twisted: , ik ga morgen wel wat modelbouwwinkels af, even kijken of die nog wat tweedehands hebben liggen.
     
  8. HilBren,

    Dat zou ik nou niet doen, probeer gewoon een originele (goede) 2e hands caburateur te kopen.
    Dus niet met een hamer aan het werk gaan, dat weer nare gevolgen met zich meebrengt.
     

Deel Deze Pagina