Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
dit?:Lees je eigen berichten maar eens goed door, vooral je tweede. Ik heb hem nog extra gecopieerd vijf berichten hierboven. Blijkbaar lees je alleen datgene wat je wilt lezen. Dat blijkt ook wel uit hetgene wat je hebt gecopieerd uit dat artikel waar je 1 zin uit zijn verband haalt hem je eigen zienswijze te bekrachtigen. Je hebt mijn intelligentie niet beledigd lol. Je zet jezelf alleen maar voor schut hiermee.
:bday::bday::bday: Eindelijk :bday::bday::bday:
ps: EZ je gaat uit van twee verschillende auto's. Dat was niet het uitgangspunt. Het uitgangspunt was dat iemand met dezelfde auto en afstelling sneller was met een 4.5t dan met een 9.5t.
klopt. maar in de praktijk heeft een 4.5T zoveel vermogen dat je als bestuurder misschien TEveel gas geeft, waardoor je wheelspin krijgt en dus inefficient. ik denk dat 2wd's punt is dat een 9.5T nog vermogen genoeg heeft, maar omdat het eenvoudiger te doseren is (daar tussen 0 en 100% een minder grote marge is bij een 9.5T), je minder snel fouten maakt en dus op die manier sneller kan zijn. EZ en mijn punt is inderdaad wat jij zegt, maar daar ga je dus wel uit van het feit dat je je auto nog kan controleren met zoveel vermogen. meer vermogen is moeilijker controleerbaar. it's a thin line...Is het niet zo dat (bij dezelfde spanning) een motor met minder turns meer vermogen heeft? Je zegt dat een 9.5T sneller uit de bocht is, maar als je de 4.5T lichter vertand zou deze toch sneller moeten zijn?
Begrijp me niet verkeerd, ik geef je geen ongelijk, gezien ik van wedstrijden neits af weet, alleen wat ik in dit draadje heb gelezen gaat een beetje tegen m'n gevoel in, vandaar dat ik even vraag.![]()
je hebt inderdaad gelijk... maar dit is een psychologisch spelletje in praktijk (en dus weer de bestuurder)<snip>
Voor je gevoel ga je met een 4.5t sneller, als je dan naar de rondetijden kijkt zal blijken dat er niet veel verschil zal zijn, of zelfs langzamer. Waarom? omdat je alle rijlijnen in de bochten (apex) verkeerd neemt met een stock instelling waardoor je uiteindelijk hogere rondetijden maakt. Rondetijden gelden, niet het feit dat je met een 4.5t iemand voorbij knalt op het rechte stuk en dan de apex helemaal verkeerd neemt waardoor je de opeenvolgende bocht ook weer verkeerd neemt etc etc.
<snip>
Wat je aangeeft klopt helemaal. Een 4.5t is sneller dan een 9,5t. Theoretisch.
Over dat de 9.5t sneller is uit de bocht heb ik niet aangegeven. Je moet het ook zien in het totaal beeld. Zoals ik aangeef zijn er meerdere factoren die rondetijden bepalen. Een 4.5t is sneller maar de afstelling van de auto dient ook veranderd te worden en zal ook kritischer zijn, zij het afstelling van het chassis of keuze in kap etc etc. Daar gaat/ging de discussie over.
![]()