Goedendag,
Geprint met ABS van het Poolse Devil design filament op 235 graden zonder brim op een perved bed.
0.35 laaghoogte!
2 perimeters van 0.6 mm is in theorie 1.2 mm maar feitelijk 1 mm dik.
Tja,het gewicht valt dan tegen he?
Heb deze drie delen gepint met het “gewone” STL bestand van de Sabre.
Zelf ben ik nogal verzot op het printen met ABS en zal mijn toekomstige ontwerpen van vliegende ABS modellen met 10,20 of zelfs met 30 % moeten vergroten als ik met 2 perimeters MOET printen.Wel valt er nog wat te experimiteren tussen een 0.2/0.4 nozzle met die 2 perimeters.EN de kunst van het weglaten van de interne delen
zal ook een uitdaging zijn.Maar kan prima opgevangen worden door die relatief dikke en erg sterke ABS wand van 2 perimeters versus de dunne PLA wand van 3Dlabprint.......
Ik ben er sterk van overtuigd dat die grotere dubbelwandige ABS modellen NIET te flexibel zullen zijn!
Wel is het belangrijk om voor toekomstige romp en vleugel delen “steunberen” in te tekenen (Notre Dame,Parijs)
Dat betekent dat men het printstuk met een scherp mes moet nabewerken.
En men moet er voor zorgen dat die steunberen OOK inwendig doorlopen om de inwendige structuur op spanning te houden.
Die inwendige steunberen moet men dus NIET wegsnijden!
Ze maken deel uit van het skelet van het vliegtuig model.
De opgebouwde spanning(door afkoeling)zijn dan een vervanging voor de “spieren” van het ABS model.
Groet:Robin