Welke kist wil je (ooit nog eens) bouwen?

Deze dan Robin ;)

merling1.jpg

Tja, dat zijn er hier 2, als eerste een Fokker DR-1, de tekening is al in huis en wordt regelmatig op de eetkamertafel uitgestald en bestudeerd.
Als 2de een grote Pond-racer, in elk geval groter dan de eerste versie en meer schaal. De eerste versie ligt hier nog ergens in de garage en die vloog toen goed met 2 speed 300 motoren, nu moet hij groter en ook weer elektro. Een geschikte vleugel is al klaar, nu nog de rompen en de staart uitdokteren. De aandrijving wordt weer electro, maar weet nog niet welke motoren, dat zie ik wel als ik aan het bouwen ben.

Maar eerst enkele andere projecten afmaken, er liggen nog voldoende bouwdozen en freespakketten.

Na een lange tijd van geen houtbouw gaat het er toch eindelijk van komen. Het freespakket van de Pond-Racer is onderweg. Maar eerst nog even in huis enkele dingen afronden en die f-15 lookalike afbouwen en invliegen. Daarna aan de slag met de Pond-racer. De Fokker DR-1 is iets voor later als ik groot ben.

pondracer.jpg

Voor mij zouden het de Fokker T-V en de G-1 zijn die ik nog een keer zou willen bouwen.

Weet iemand trouwens of er goede plannen beschikbaar zijn voor de T-V?. Er is er eentje gebouwd door/voor Phantasy in Blue heb ik gezien. Hen heb ik reeds een mailtje gestuurd met deze vraag.

http://shop.vth.de/laserteilesatz-pond-racer.html

redelijk prijzig, zeker als je ook nog de andere toebehoren erbij moet hebben. De spinners zijn speciaal gemaakt en kosten 45 euro per stuk en ook de cockpit en koelinlaten zijn redelijk aan de prijs. Ik ben nu zo langzaam aan alles aan het bekijken en inkopen. echter dat gaat helaas niet in een keer. landingsgestel is onderweg vanuit hobbyking en de motoren en regelaars met accu's zal ik ook gefaseerd inkopen van hobbyking uit. De ramoserprops laat ik maar weg, die kosten in totaal ruim 100 euro en vind ik zonde als ze eens stuk gaan.,

Als je niet van hout houdt maar toch een Pond Racer wilt kan je altijd nog 3500 euro naar Duitsland brengen.
Dan krijg je een Pond Racer van 22 Kilo.

407_5.jpg

Back