Een vraagje wat een nieuweling in deze klasse zich stelt en zeker na het zien van de eerste wedstrijd, nu alweer een dag of 10 geleden, in Swalmen....
Ervan uitgaande dat je in de eerste fase van de toegestane 30 sekonden motorloop nog niet al te hoog wilt gaan (en daar misschien zelfs al een belletje kan oppikken) wil je je vervolgens in de laatste 10 of 15 sekonden zo snel mogelijk naar een gebied begeven waar je goede lucht vermoed. Voor deze taktiek is toch wel een wat pittigere motor nodig. Nagenoeg alle toestellen die ik in Swalmen gezien heb waren weliswaar in staat om binnen de toegestane 30 sekonden (royaal) hoog genoeg te komen maar de sprint kwaliteiten heb ik niet gezien
Een F5D motor o.i.d. komt niet in aanmerking omdat het gewicht van het toestel toch een mede bepalende faktor is. Betekent dus dat een motorgewicht van 150 - 200 gram toch wel het maximum is. Vlgd punt. is natuurlijk de accu en hier denk ik er sterk aan om naar 4s te gaan om zodoende wat meer vermogen te creeeren. (moet de motor weer lichter worden dus)
Tot nu toe heb ik slechts een motor setup kunnen vinden die aardig in de buurt komt van mijn wensplaatje en dat is deze: Scorpion HK 2221/12 2580KV mit Micro Edition 5:1NL
Daar hangt natuurlijk ook een navenant mooi prijskaartje aan. Zijn er onder de motoren experts hier mensen die een aandrijving met deze prestaties weten samen te stellen voor een meer prettige prijs (ik kan het niet omdat ik de motorenmarkt niet ken
)
Ik heb iets horen mompelen van HET motoren met aangepaste vertraging .....
Ervan uitgaande dat je in de eerste fase van de toegestane 30 sekonden motorloop nog niet al te hoog wilt gaan (en daar misschien zelfs al een belletje kan oppikken) wil je je vervolgens in de laatste 10 of 15 sekonden zo snel mogelijk naar een gebied begeven waar je goede lucht vermoed. Voor deze taktiek is toch wel een wat pittigere motor nodig. Nagenoeg alle toestellen die ik in Swalmen gezien heb waren weliswaar in staat om binnen de toegestane 30 sekonden (royaal) hoog genoeg te komen maar de sprint kwaliteiten heb ik niet gezien

Een F5D motor o.i.d. komt niet in aanmerking omdat het gewicht van het toestel toch een mede bepalende faktor is. Betekent dus dat een motorgewicht van 150 - 200 gram toch wel het maximum is. Vlgd punt. is natuurlijk de accu en hier denk ik er sterk aan om naar 4s te gaan om zodoende wat meer vermogen te creeeren. (moet de motor weer lichter worden dus)
Tot nu toe heb ik slechts een motor setup kunnen vinden die aardig in de buurt komt van mijn wensplaatje en dat is deze: Scorpion HK 2221/12 2580KV mit Micro Edition 5:1NL
Daar hangt natuurlijk ook een navenant mooi prijskaartje aan. Zijn er onder de motoren experts hier mensen die een aandrijving met deze prestaties weten samen te stellen voor een meer prettige prijs (ik kan het niet omdat ik de motorenmarkt niet ken

Ik heb iets horen mompelen van HET motoren met aangepaste vertraging .....