Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ideetjes voor een 100 gram motor? Buiten de schambeck?
Met de iets zwaardere motor kan de accu wat achteruit zodat die op een beter toegankelijke plek zit onder cockpit kapje.
Ideetjes voor een 100 gram motor? Buiten de schambeck?
Hoe zit dat met die smeerbeurten van de reisenhauerr gearboxen?
@F3J-Karel Wat de Schambeck betreft, welke heb jij en met welke prop?
Ja Willy, dat kan zeker maar voor mij geen oplossing daar het gewicht zo goed als gelijk is als de xpower motor. Dan moet er nog lood bij.
Mijn vraag is welke andere opties er zijn op de 40 gram lood of zwaardere accu te vermijden. Dus een motor van rond de 140 gram. In mijn zoektocht kwam ik bij de Poly-Tec motor uit.
Misschien zijn er nog mogelijkheden. Daarom mijn vraag hier
Qua gewicht is die misschien wel goed, maar qua efficientie gaat een niet vertraagde motor het nooooit winnen van een vertraagde. Een vertraagde is veel efficienter, en haalt derhalve (veel) meer hoogte meters uit 1 accu.De MEGA 16/25/4CE F5j weegt 122gr
om maar eens te slimkakken zoals de Duitsers dat zo mooi zeggen, dit klopt niet, een vertraging zorgt voor een paar procentjes extra verlies en is dus altijd minder efficient. Het is wel zo dat je dan een grotere propeller kan gebruiken en dat maakt bij een correcte afstemming het verlies meer dan goed. Waarbij ik mijn twijfels heb of die efficientie bij F5J zoveel uitmaakt , je wint maximaal een paar grammetjes gewicht... En je kan waarschijlijk een kleinere spinnerdiameter gebruiken. Zelf gebruik ik een vertraagde motor met een kleine prop ( 10*6 aeronaut) . Mijn 2.2 kg zware Vulture geraakt daarmee moeiteloos op 200m en meer in 30 seconden...Gewoon omdat ik die motor had liggen en ik ook meer gewicht in de neus nodig had.Qua gewicht is die misschien wel goed, maar qua efficientie gaat een niet vertraagde motor het nooooit winnen van een vertraagde. Een vertraagde is veel efficienter, en haalt derhalve (veel) meer hoogte meters uit 1 accu.
Qua prijs is een onvertraagde motor wel met stip winnaar!