Welke Prop Aquacraft Wildcat EP?

Hallo Bastiaan,

Even zoeken scheelt toch wel, de T120 momenteel vanuit Duitsland voor €56,00 inclusief verzenden, in drie dagen in huis.
(Het scheelt bijna €24,00 met de Seaking 120A regelaar daar...)

Bij de winkel uit jouw link twijfel ik altijd aan de ogen van degene die de gegevens op de site doorgeeft; als er Hobbywing op het plaatje staat en je noemt Traxxas als fabrikant, hoe goed heb je dan je huiswerk gedaan...?

Groeten, Jan.

Dan heb ik inderdaad niet goed genoeg gezocht.

Ik heb trouwens nog geen regelaar gezien, en wordt geen levertijd genoemd.
Als het te lang duurt, ga ik je misschien nog vragen om de link te plaatsen.

Bastiaan

Over de props:

40mm M4 (Graupner): te kleine diameter, geen snelheid;
42mm DD (Graupner): gaat wel goed, maar minder dan originele prop (ook 42mm), motortemp redelijk (60 graden),
X440 DD (diam 43.5mm): Gaat sneller, maar motortemp ook hoger: 85 graden,
45 mm DD (Graupner): Snelheid beter, optrekken ook nog ok, wel lager in toeren, en hogere temp motor: 85 graden;
45 mm DD, spoed 1.4 (Amerikaans merk): Gaat als de brandweer! goede snelheid, goede accelleratie, echter zeer hoge motortemp: 105 graden!!

Dus eerst watergoelde motorspant aanschaffen (meer koeling) en wachten op motor met meer toeren (2200 kV).

Motorsteun watergekoeld, Graupner 2396.1, besteld.

Iemand ervaring met deze motorsteun?
Op de site van Graupner hebben ze het over lijmen van de steun,
geniet dit voorkeur boven het monteren met bouten/moeren?
(In elk geval geen gaten boren),
En hoe maak ik de bestaande gaten (van mijn huidige motorsteun) in het ABS dicht (en mooi glad)?

Mvg Bastiaan

@Ben:

Dat zijn idd pittige temperaturen ja!
Standaard 50A regelaar (65A max surge),
En de 45mm prop is groter dan origineel 42mm,
dus ik had wel verwacht dat deze meer warmte gaat ontwikkelen.

Eerst watergekoeld motorspant monteren (komend weekend?)

Bastiaan

Bastiaan ;

die 2200Kv motor waarvan je spreekt , dat is toch die helicoptermotor met diameter 37mm?
indien ja : dan heb je waarschijnlijk de verkeerde motorsteun besteld

die motor heeft bijna zeker de bevestigingsgaten op 25 mm ( Jan gaat dit zeker weten )
jouw bestelde motorsteun is voor max 19 mm , ik dacht dat de 2396.2 voor 25 mm afstand was

mvg

Ben, you saved my day!

Ik heb de aanpassing net doorgegeven,
op de site van Graupner vind ik de info maar erg karig.
En heb ik ook niet goed genoeg gekeken blijkbaar.

Bedankt!

Groeten Bastiaan

2396.2 niet meer verkrijgbaar via reguliere kanalen?

Heeft iemand er nog ene liggen/
weet iemand nog een adres/webshop waar ik goede kans maak/
weet iemand een goed alternatief product?

Mvg Bastiaan

Ok, sorry, webbrowser was nog niet up-to-date,

bedankt voor de link, ga meten of ik m kwijt kan in mijn bootje.

Bastiaan

Hallo Bastiaan,

Waarom pas je je bestaande motorsteun niet aan?
Die pijpjes, die je er aan hebt 'gesoldeerd' willen er vast wel af, die vervang je dan door een blokje aluminium van 6 mm dik, waar je een 'U' in boort op deze manier:

full

De maat van de koelplaat pas je aan aan de situatie en je zorgt, dat de gaten voor de motorbevestigings boutjes en de motoras niet door de waterkanalen gaan...

Op deze manier heb ik het bij al m'n buitenlopers:

full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb motorsteun en diverse andere onderdelen besteld bij HK,\

scheelt idd een hoop geld, en als de tijd hebt..

Bastiaan

Ha Jan,

bedankt voor foto's, maar ik heb voor een nieuwe motorspant gekozen omdat de originele maar 4, 5 mm dik is. bovendien kan de nieuwe op de bodem geplakt worden ipv vastbouten, wat volgens mij ook een positieve invloed heeft op warmtegeleiding naar de bodem toe (niet gewenst).

Daarbij komt dat ik de bestaande koppeling tussen motor en flexas wil vervangen door een spantang. deze is echt langer dan de originele coupler (simpel alu buisje) waarmee ik in de bestaande situatie niet weg kom door te kleine afstand tussen motorsteun/as motor en buis waar de flexas in draait.

Mvg Bastiaan

Hallo Bastiaan,

Als je motorsteun zó heet zou worden dat de bodem in gevaar komt, dan staat de motor in de fik...

Inderdaad, als je meer ruimte nodig hebt, dan is een nieuwe motorsteun het gemakkelijkst.

De boot is ABS, hoe ga je de motorsteun vastzetten?
Epoxy hecht niet echt goed op ABS.
Je zou de bodem, waar de motorsteun komt moeten voorzien van een stuk glasweefsel, dat je voorzichtig met zo weinig mogelijk aceton aan het ABS hecht (de aceton lost het ABS een beetje op en op die manier werk je het glasweefsel stukje voor stukje deels in de ABS).
Als de aceton volledig verdampt is kun je op het glasweefsel met epoxy en glasweefsel aan de slag om de motorsteun vast te lamineren.

Groeten, Jan.

Hallo Bastiaan,

Laat de instelling maar zo staan, ik heb de timing voor deze motor ook op 15° gezet.

Groeten, Jan.

Back