Hallo Bastiaan,
Waar heb je die props vandaan?
Een steiging van 1,6 is de S-serie, niet populair bij de vaarders vanwege hun hoge stroomverbruik.
Je wilt de Graupner 2317.xx props hebben, als directe vervanger van de 42 mm stock prop de 2317.42K.
Betreffende de motor:
Met de stock 1800Kv (het is een Ø36 mm can, toch?) kom je op 3S op rond de 18000 toeren onder last, da's voor een cat erg weinig, maar dat kan ook met het ontwerp van de boot samenhangen.
De motor uit je link geeft je op 3S 30.000 toeren onder last, dat is 'bijna' twee keer zoveel als stock!
Als het ontwerp het aan kan zul je een aanzienlijk kleinere prop moeten draaien om de boel heel te houden en dan nog vraag ik me af of het ontwerp dit geweld aan kan; de romp is maar 23 cm breed, dus een barrelroll als gevolg van het koppel van de motor ligt op de loer...
Ik neem aan, dat je dit filmpje al gevonden hebt:
[media=youtube]QFxjKMTg2XQ[/media]
Deze jongen maakt het nog een tikje bonter met een 3500Kv automotor, op 3S bijna 35000 toeren onder last.
Afgezien van het feit, dat 'ie niet kan varen (linkerbochten met dit vermogen aan boord?) heb ik op het filmpje nog geen twee seconden achter elkaar vol gas gezien, dit is duidelijk over het ontwerp (en formaat) van de boot heengaan.
Een alternatief is deze buitenloper in de 2200Kv versie:
http://bidproduct.com/part/Product_view_BRUSHLESS MOTOR_396.html
Op 3S heb je dan 22000 toeren onder last.
Ik heb deze motor in een 65 cm MHZ Flash gehad en op 3S was de boot onvaarbaar, niet op het water te houden, met een 40,5K
Momenteel zit de motor in de iets grotere ongestepte ARPRO van m'n zoon en die heeft er z'n handen vol aan om de boel op het water te houden.
Op 3S loopt de boot met een gemodificeerde 42 mm metaalprop rond de 50 km/h (waarschijnlijk méér, maar ik heb geen GPS).
Groeten, Jan.