Welke rare vraag kreeg jij van een omstander?

nergens in nederland heb je voor de wet een brevet nodig om een modelvliegtuig te besturen.
als je lid bent van een vereniging vaak wel maar soms ook niet en bij de knvvl altijd. dat is dan vast gelegd in de regels van de vereniging. maar dat is dus geen wet

was bezig met mn eerste testvlucht van mijn devine(mn eerste toestel)
maar had verkeerd zwaartepunt en vloog daardoor niet ver, dus telkens
oprapen gooien en weer opnieuw proberen(werd daar al moe van) kwam
er een klein mannetje naar me toe met de al genoemde standaard vragen:
- Is dat duur??
- mag ik ook is??
en nog meer van dat soort gezeik waar ik op dat moment niet tegen kon.
zegt ie op een gegeven moment na lange stilte:
Hij doet t niet goed zeker of bent u nog niet zo goed?:evil:
was ook niet zo goed maar dat zou ik nooit toegeven.
leuk dat mensen interesse tonen maar als ze nou is wachten met vragen stellen
totdat je bent geland zou dat een hoop irritatie en loze antwoorden schelen.

In de zomer heel wat uurtjes gebashed met mijn Revo. De standaard vraag is idd altijd hoe hard gaat het? erg hard dus...en hoe duur is het en als je dan verteld dat je inmiddels al bijna 1000 euro erin hebt gestopt staan ze vaak erg raar te kijken. Zeker als je dan sprongen gaat maken van twee meter hoog met een backflip
Maar de leukste vragen, tijdens een bash sessie:
Kan hij daar tegen. Nadat je de tichste sprong met landing op het linkervoorwiel hebt overleeft.

En hoe hoog kan het? Sorry?
Mijn antwoord was trouwens dat ik daar ook wel benieuwd naar was en daarna de hoogste sprong gemaakt die ik ooit met mijn revo heb gedaan waarna de achterophanging afbrak...nou, dat weet ik dan ook weer...

De meeste vragen vind ik trouwens niet echt irritant, vrij logisch dat een leek niet weet dat het een dure hobby is of dat mijn auto niet op benzine rijdt maar op nitromethaan. Vaak willen de mensen gewoon een gesprekje aanknopen omdat ze het wel interessant vinden en dan ga ik echt niet lullig lopen doen.
En in de ogen van veel mensen is het ook gewoon speelgoed, als ze mij maar niet lastig vallen met hun mening.

marder_art zei:
Rij je met de marder op de Festplatz, komt er een verrdwaalde nederlander langslopen en vraagt:
"Is dat zo'n afstandbestuurbare auto?"
nee.... dat is een kabouter op rolschaatsen :D

Een vraag van mijn vader nadat ik mijn eerste crash gemaakt had tegen een hek paaltje na n doorstart waardoor et ding zn staartvlakken miste:
Issie nu kapot?
slap.gif

Freakazoid zei:
Een vraag van mijn vader nadat ik mijn eerste crash gemaakt had tegen een hek paaltje na n doorstart waardoor et ding zn staartvlakken miste:
Issie nu kapot?
slap.gif

Bekend! :evil:

De laatste keer dat ik met m'n yak vloog ging hij een loods op omdat ik eigenlijk met te harde wind vloog. Stond er al de hele tijd een jongetje van denk een jaar of 9, 10 naast me die de hele tijd staat van: kan je ook dit, en dat dan en zo? ( :roll: ) En dan toen die de loods op ging van ineens: Doei! :evil: :sniper: :onweer:

heb ik vrij recent meegemaakt:
1: hoe hard kan ie?
2: ik rijdend en wel antwoorden: 120 hoezo?
1: Ah nee joh die kan toch net geen 80!
2: geloof je me niet?
1: ok, mag ik eens?
2:zeker niet met deze auto!
1: Bots is tegen dat daar
2: ik ben wel gek met een auto van 450 euro
1: doe dit is, doe dat eens..
2: (negeer)

Lees heel vaak bekend voorkomende vragen/antwoorden.

Er zitten echt wel leuke tussen.

Wat ik persoonlijk vaak meemaak:

Ik voeg me bij de omstaanders op het vliegveld, of zet me alleen aan een tafeltje aan de kantine en als er dan mensen(leken) komen doe ik of ik er ook niets van ken. De mensen die er bijkomen die kennen er ook niets van maar vaak doen ze dan of ze er alles al van kennen want ze komen regelmatig kijken. Ze leggen dan uit hoe alles werkt en ik houd me dan voor den domme. Man, man, man, wat voor ongelooflijke onzin je dan te horen krijgt....
Maar moet je die mensen hun kop zien rood worden als je even later de plein opgaat en dan je vliegtuig even vakkundig de lucht inbrengt.

De meeste van de vragen herken ik ook, hoe hoog, ver, diep, snel, hard, duur, etc.
Maar het is bij mij ook wel eens wat verder gegaan:
Was met m'n werpzwevertje bezig, komen er 4 jongetjes aan, van een jaar of 7. Eerst vragen en na veelvuldig "nee" te hebben gezegd begint er eentje aan m'n zender te plukken, want hij moet en zal sturen. Probeer dan nog maar eens je toestel goed naar beneden te krijgen... En dan rennen ze ook meteen naar het toestel als hij geland is, om eens lekker in Oralight bespanning te lopen prikken, wat gelukkig heel bleef. Van dat soort acties gaan mijn handen HEEL erg jeuken.
Ik ben maar weggegaan, met de zender en zwever boven m'n hoofd, zodat ze er niet meer bij konden. Die lui snappen gewoon niet hoe kwetsbaar/duur die spullen zijn, en het is ze gewoon niet aan het verstand te brengen dat ze ervan af moeten blijven.

aan je zender lopen trekken ?? dan had de eerste al een klap voor zn harses gehad van me , ze mogen alles vragen/zeggen ,maar van m`n spulletjes blijft iedereen af !

maar omdit soort narigheid te voorkomen zoek ik eigenlijk altijd een plek uit waar niemand is , op een stuk weiland of een industrie terrein in het weekend kom je bijna niemand tegen .

Laatst ook nog een leuke :

Gaat hij net zo snel als een echte auto?

Als je hem erin zet.. 8-)

Ook wel grappig, als mijn accu's bijna leeg zijn, Laat ik soms een kindje er wel even mee rijden. Gaattie niet meer vooruit, zegtie ; 'De ACTIES zijn op ' ... Uhu..

Ruskenhunter zei:
Laatst ook nog een leuke :

Gaat hij net zo snel als een echte auto?

Als je hem erin zet.. 8-)

Ook wel grappig, als mijn accu's bijna leeg zijn, Laat ik soms een kindje er wel even mee rijden. Gaattie niet meer vooruit, zegtie ; 'De ACTIES zijn op ' ... Uhu..
haha de acties
dan moet je zeggen: nee jij hebt hem kapot gemaakt !!
dan beginnen ze meestal te wenen dat is pas lachen (maar dan krijg je zijn/haar vader achter je aan :P

:lol:

als ze te enthousiast worden komen ze altijd naar ej toe rennen.. maar ik verhinder dat door de auto steeds met 110 voor hun neus te laten rijden :P... wert prima.. zeg je van oppassen komt ie weer ;).. gegarandeert dat ze achteruitspringen ;)

Back