Mijn indrukken...
Allereerst waar ik mezelf hobbymatig een jaar of 8 mee bezig heb gehouden de 3d graphics:
Deze sim maakt gebruik van hetzelfde grafische trucje als waar Reflex en Phoenix op gebaseerd zijn.
Een fotografisch rondom geprojecteerde achtergrond i.p.v. een ge-modeleerde omgeving zoals bijv. Realflight G2 / G3, Op zich heel goed gedaan.
De 3d modellen (in dit geval gekeken naar de heli's) die beschikbaar zijn in de Demo zien er niet slecht uit maar zijn minder gedetailleerd als in RFG3 of PhoenixRC.
D.w.z. ze lijken uit iets minder vlakjes opgebouwd en de geprojecteerde textures (zgn.face/texture mapping) zijn zeker niet zo mooi als in PhoenixRC.
Wat me een beetje tegenviel was de 3DGraphics engine in zijn algemeen, kan ook niet al te best thuisbrengen hoe dit in elkaar gezet is, volgens mij gedragen door een soort Java aplicatie.
Een Zgn. Graphicsengine kan je zien als een soort module (in het programma) die ervoor zorgt dat er iets Physiek in realtime op je beeld zichtbaar wordt.
Deze kan je als programmeur kopen of kompleet zelf schrijven.
Ik kon in de demo ook niets instellen aan de Graphics.
Bij RFG3 en PhoenixRC wordt gebruikt gemaakt van de nieuwste Microsoft DirectX mogelijkheden en dat verschil valt toch wel behoorlijk op.
De Physics:
Wat ik van de natuurgetrouwheid vind staat nu even los van het feit dat ik een beginnend helivlieger ben.
Ik heb puur de technische kant bekeken hoe het model reageerde op stuurbewegingen en hoe het bestuurde model reageerde op zijn omgeving, in dit geval de grond want er zijn immers geen andere 3dmodellen aanwezig als de heli en de grond en een onzichtbare factor "de lucht".
In de lucht merk ik een groot verschil met Realflight en zeker met PhoenixRC.
De heli is uiteraard over alle assen bestuurbaar als een echte heli, maar wat ik minder vind is hoe de earodynamica gemodeleerd is.
100% realtime aerodynamica is momenteel niet te simuleren, de meeste sims maken daarom gebruik van een soort rekenmodel wat de werkelijkheid probeert te benaderen.
Ik heb het idee dat er nog het een en ander verbeterd kan worden aan dit rekenmodel, FMS is veel minder maar doet er echt niet zoveel voor onder vind ik.
Verder heb ik ook gemerkt dat bij een crash of bij een aanraking van de skids met de grond vreemde dingen gebeuren (met een moeilijk woord "collision detection").
Bij een crash zie je dat het gedeelte wat een crash en de daarbij behorende acties moet handlen nog niet uitgewerkt is.
De heli blijft na een soort stuiter als bevroren staan, weliswaar herkenbaar als een crash maar niet echt netjes.
De actie tussen grond en skids is vergeleken bij PhoenixRC slecht te noemen, RFG3 doet dit trouwens ook niet echt best

Bij PhoenixRC is de grond zacht, je skids zakken een beetje in het gras als je negatieve pitch geeft en je kan realistisch glijdend landen.
Conclusie van even klooien

:
Wat ik wel aardig vond was het geluid, klonk zeker niet slecht.
Op zich een leuke en mooie SIM, niet duur, ziet er redelijk tot goed uit en komt je oriëntatie alleen maar ten goede en geen weggegooid geld dus.
Het is en blijft een Demo die ik gezien heb, dus weet ik niet of het eindproduct verbeterd is en ik heb niet echt de tijd genomen om alles helemaal uit te pluizen.
Maar volgens mij bevind Clearview zich nog niet in dezelfde league als RFG3, PhoenixRC, ReflexXtr.
Die zijn behoorlijk wat verder op veel vlakken.
Eric