Welke sim is het best?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door BlackBird, 20 mei 2007.

  1. Aad

    Aad Guest

  2. T o m

    T o m Guest

    Bij zwaluwmodelbouw staat een simulator te koop voor 35euro.
    Het is een 4 kanaals zender (usb) met FMS erbij.

    Is dit wat om bv het vliegen (met rolroeren) onder de knie te krijgen?

    Alvast bedankt voor de reakties.

    Tom
     
  3. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    zeker goed om je reflexen te trainen bv als het vliegtuig naar u toe komt etc. maar niet echt realistisch
     
  4. niobos

    niobos

    Lid geworden:
    13 jun 2007
    Berichten:
    38
    Locatie:
    50N 4E
    Ik vraag me af welke sim (voor heli) met welke input werkt.
    'k vind het namelijk "properder" om mijn zender als "joystick" te laten herkennen door windows; kan ik er eventueel nog andere spelletjes mee spelen.

    Reflex XTR heeft als ik mij niet vergis een eigen interface?
    Clearview doet het met "joystick" input, maar is blijkbaar niet erg realistisch momenteel
    Hoe doet PhoenixRC het?
     
  5. deathmeat

    deathmeat

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Giesbergen
    het is ook met een dongle zoals bij reflex.

    Maar ik denk dat er voor de dongle van Aerofly een programma bestaat om de kanalen als joystick te gebruiken voor bvb Microsoft Flight Sim of andere freeware sims (FMS)

    Dit ter info
     
  6. Ik wil een sim aanschaffen. Als ik deze draad lees dan gaat het hoofdzakelijk over helivliegen en komt volgens mij RC phoenix het beste uit de test.
    Ik ga hem veel gebruiken voor modelvliegen. Als is voor modelvliegen een keuze moet maken tussen Phoenix en AFDP wat is dan de beste keus.

    Kan het programma je leren vliegen? Mbv een instucteur in het programma?

    Groet,
    Patrick
     
  7. Grondsnuiver

    Grondsnuiver

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Etten-Leur
    Alles wat hieronder staat is mijn mening.... Dit verschilt gelukkig van mens tot mens.

    Heren, ik ben in het bezit van G2, G3, Phoenix RC en Reflex en heb eigenlijk op alle sims even veel ervaring.....
    Mijn hobby is het verzamelen van flightsims (yeps, heb een hele kast vol PC dozen met evenzoveel meestal dikke "manuals"). En ook uit de begintijd van de pc....

    Nu ben ik een jaar of 3 geleden begonnen met het echte werk (modelvliegen met brandstof heli / vliegtuigen) en vlieg met veel plezier beide (voorkeur voor heli's). Yep, de echte luchtvaart is mij te duur en bij de Luchtmacht

    Wat ik tussen alle meningen van de mensen hier mis is de bruikbaarheid van de orginele controllers van RealFlight G2 en G3 !
    De prijs van G3 is dan wel 175 euro, maar daar krijg je onmiddelijk een (voor mij) bijzonder fijne handzender dummy met USB kabel bij !! Er zitten kabels bij om een moderne Futaba zender (6 pins mini aansluiting of de welbekende din aansluiting) door te lussen.
    Dus eigenlijk heb je dan geen aparte (dure) zender meer nodig en kun je onmiddelijk vliegen !
    Internet vliegen is ook gewoon mogelijk (tja, rara waar PhoenixRC dat vandaan heeft......, dit kon al in RealFlight G2)

    Ok, de computer die je nodig hebt is niet echt mis (goede videokaart nodig !). Maar geen enkele sim crashed zo enorm mooi je heli (canopy eraf vliegen en dan doorvliegen) of vliegtuig (rondvliegende onderdelen en "stofwolk" bij crash in woestijn) !!! Is toch fijner om dit gesimuleerd te zien dan in het echt, toch ? Dus bij schade gewoon doorvliegen en hopen dat hij heel aan de grond is te zetten !

    Tel daarbij op de enorm goede "trainer" mogelijkheiden voor:
    Hovertraining (heli)
    Heli orientation training (heeft mij HEEL veel geholpen)
    Airplane hovertrainging (ookwel torquen)
    Virtual Flight Instructor (waarbij een paar goede vliegers je laten zien met een filmpje + zender controls hoe je een groot aantal dingen moet doen)

    Moet nog even over G3 (onmiddelijk upgraden naar 3.5 is gratis door downloaden update) worden gezegd dat deze wel in "Simulation","Settings", "Physics", "Helicopter Physics Quality" op "Highest" moet worden gezet.
    Anders mag je deze sim niet vergelijken met Reflex.

    Reflex is erg duur (je krijgt er GEEN dummy zender bij, dus moet je toch wat erbij kopen als je niks hebt). Maar het gevoel dat je krijgt voor de heli is enorm goed. In mijn ogen is Reflex zelfs een tikkeltje moeilijker bestuurbaar dan een echte brandstof heli !
    Je computer hoeft hiervoor niet erg nieuw te zijn, dus dat is een voordeel....

    PhoenixRC
    Mijn nieuwste uitbreiding. In mijn ogen heeft deze nog wat updates nodig om aan een goed vliegbeeld te voldoen. De graphics zijn enorm mooi en bijzonder scherp, maar het gevoel is mogelijk beter na wat "updates". Zeker de moeite waard om na aanschaf onmiddelijk te voorzien van de nieuwste patches. Ook hier moet een extra zender voor worden gekocht (en een daarbij aan te sluiten kabeltje tussen dongle en eigen gekochte zender).
    Heli komt beter naar voren wat vliegen betreft dan de vliegtuigen, maar gezien de ontwikkeling en vrij snelle updates kan dit een winnaar worden !
     
  8. deathmeat

    deathmeat

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Giesbergen
    Ook even laten weten dat de phoenix update 1.04c ENORM goed is!!
    Hiermee leggen ze het vuur echt aan de schenen va reflex!

    Het ziet er enorm goed uit, de heli's vliegen enorm strak, ook het tweaken van de heli
    kan je zodanig manipuleren dat de sim-heli enorm sterk gaat lijken op je echte...

    Ook het inkakken van de motor kan je op die manier goed simuleren.

    Ik zou zeggen aan al diegene die leren vliegen... KOOP Phoenix.

    Waarom?
    Vliegt behoorlijk goed
    De prijs is een groot +punt
    Makkelijk in te stellen (nieuwe wizard is super)
    Lage systeem vereisten.
    Online functie...

    Ok reflex benadert een ander soort realisme maar door de laatste update van phoenix is dit product klaar voor beginner en gevorderde


    Mvg,
    Davy
     
  9. XXL66

    XXL66

    Lid geworden:
    10 aug 2007
    Berichten:
    552
    Locatie:
    BE
    Ok, als ik dat zo lees zou ik willen gaan voor de PhoenixRC sim. Maar wat voor een controller (zender) koop ik best ?
    Misschien ff toelichten: ik was zo'n 20-25 jaar geleden een modelbouwfreak (vooral RC car's electro + benzine) ook wat zwevers gebouwd maar da's nooit echt wat geworden. Destijds gebruikte ik Robbe zenders. Nu stel ik vast dat er heel wat veranderd is (pc's bestonden toen trouwens ook nog niet ;-) laat staan internet...

    Bij zenders zie ik nu Spectrum, computer en ga zo maar door...

    Overigens: ik zou met heli willen beginnen op de sim. Heb dus nog niets aangekocht van heli of andere apparatuur.
     
  10. Aad

    Aad Guest

Deel Deze Pagina