Welke STEVIGE KRACHTIGE startbox voor 1:8 offroad buggy? ?

zelf heb ik ook vrij goedkope 3000mah sticks...(panasonic oid)

en die krijg ik in één dag nog niet eens op.....laats had ik 2 dagen achter elkaar een paar uurtjes gereden, en toen ik 'm ging laden, zag ik dat er maar iets van 1800mah bij geladen werd...(dus een derde dag had was nog wel mogelijk geweest)..

dit met 2x540 motors

Die 2000mah zijn nicads. Kosten dus maar 10 euro.
die van 20 euro zijn nimh, maar hebben wel 3000mah.

Ik denk dat ik dan gewoon voor nicads ga, hoewel die vapex tech ook wel lekker klinken,maar toch wel wat problemen hebben zo te lezen.

^@$#^$&$&
Ok, het past NIET op een enigma XS!

Verders een hele mooie stevige box, met plenty of power!

Het enige is da thet niet op mijn buggy werkt!
Dat was 65,50 down the drain.!

Heb alles goed bekeken,uitgelijnd, en mijn ideen de kost gegeven, en kom tot de conclusie dat ik NIET ga frezen in mijn chassis.

Ik kies er voor om ws aan de rotos start te gaan.
Helaas beperk ik me dan wel tot een aantal motoren, maar dat is dan maar niet anders

psygho zei:
Heb alles goed bekeken,uitgelijnd, en mijn ideen de kost gegeven, en kom tot de conclusie dat ik NIET ga frezen in mijn chassis.

Ik kies er voor om ws aan de rotos start te gaan.
Helaas beperk ik me dan wel tot een aantal motoren, maar dat is dan maar niet anders

ik kan 't niet vaak genoeg blijven zeggen....

haal een mugen startbox, en je bent klaar :o

Waarom past het niet ?
Omdat het startwiel aan de verkeerde kant zit ?

Kan je de unit in de box niet omdraaien en daarbij de juiste sleuf in de bovenplaat maken ?

Het past niet omdat mijn gat in het chassis te kort is, wel breed genoeg , maa rniet lang genoeg.

Hierdoor, valt hij als het ware niet diep genoeg erin, en zit je met het probleem dan je het chassis iets door moet buigen om er gebruik van te maken.

Door de voostste uitlijn geval eraf te halen, werkt het wel goed, maa rdan is die wel erg onstabiel, en dat vindt ik een no go, je moet dan heel precies het geval erop drukken, ipv dat die geleid wordt door de nokjes.

Ik bel morgen evne de shop en kijk wat die te zeggen heef,en anders hoop ik hem met niet al te veel verlies te verkopen, en voor een roto te gaan.

Iig bedankt voor het meekijken, maar ik ben erg precies en als me iets niet zint, dan gaat het
gewoon weer weg, en dit zint me niet.

Kan je misschien een foto maken van de onderkant van de auto zodat het probleem "zichtbaar" is.

Jammer dat je een beetje uit de buurt bij mij woont anders hadden we samen kunnen kijken.Ik vraag mij n.l. af waarom per se deze box niet geschikt is voor je auto en een eventuele andere box wel!

Ja das ook mijn probleem, deze box word door velen aangeraden, en krijgt alles rond.

Hij past er ook niet recht op, mijn auto moet ook iets van het midden erop, anders komt het rubberwiel tegen de uitsparing aan van mijn chassis.

Maar dit kan ook komen door het iets groter koppelingstandwiel wat ik erop heb zitten, dan schuif de motor ook iets op.

annyway ik baal wel.

Gewoon even kontakt opnemen met de shop. Misschien dat je hem gewoon kunt ruilen zodat je hem niet met verlies hoeft te verkopen..
En ga gewoon voor de roto, of misschien heb hun een andere oplossing..

Ja ik bel ze morgen even op, mischien kunnen ze er wat mee, mischien ook niet, ik zie het wel.

Ik ga iig zonder verwachtingen bellen, kan het enkel mee vallen.

Btw wat een raar ondertitteltje heb jij...
Kan me iets herinneren over het origineel, dat leek er volgens mij wel wat op, in iets andere volgorde dan wel...... (copyrighted bij mij)

Me ondertitel is gaaf hè? ;)
Maar verstandig dat je i.i.g. zonder verwachtingen belt.

ik zou ook wel wat foto's willen zien, de Qbox is universeel voor alle type buggy's.
hoeveel tanden heeft je koppelingsklok nu ?

het enige wat ik me voor kan stellen is dat het gat in het chassis van de XS kleiner is dan die van de XR, de XR kan namelijk zonder problemen op de Qbox.
sommige fabrikanten die standaard een trekstarter motor op een auto leveren gaan ervan uit dat er geen gebruik gemaakt word van een startbox, het gat zit er dan alleen om ruimte te creeren voor het vliegwiel.

maar zoals gezegd misschien kan je wat foto's online zetten.

paultje zei:
het enige wat ik me voor kan stellen is dat het gat in het chassis van de XS kleiner is dan die van de XR, de XR kan namelijk zonder problemen op de Qbox.
Zou het niet kunnen dat er verkeerde (te hoge) motor steunen in de auto zitten?

Motor steurnen zijn goed, standaard heb 2 xs buggy,s gehad, en allemaal dezelfde motorsteuen, en klopt ook via de tekening.

Deze is standaard geleverd met trekstarter, ik zal eens een foto maken van mijn gat in het chassis

Ok heb nu een 14 tands kopeling ipv de standaard 13.

Als je de motor met steunen op een vlakke ondergrond zet, dan moet het carter van de motor de ondergrond net niet raken, elke mm ruimte, betekend ook een verhoging van het zwaartepunt in de auto, en dat wil je zo laag mogelijk hebben......

Als het waar is wat Paultje zegt dat het vliegwielgat (te) klein is gehouden i.v.m. de trekstarter, dan zul je deze wel groter moeten maken, het is toch zonde dat je alleen hierom jezelf gaat beperken tot de (vaak minder snelle) trekstart motoren.....
Een optie kan zijn om een iets groter vliegwiel te monteren, maar let er wel op dat je dan de bewegingsruimte van de motor t.o.v. de tandwielen weer beperkt.....

Of gewoon je motorsteunen wat afveilen. Dat heb ik ook gedaan met een Protech onroad auto. Het vliegwiel zat veel te hoog en daardoor raakte hij het rubber wiel niet. Na er 3 mm af te veilen start hij zonder problemen op de box.
Ik heb gisteren overigens ook de Qworld startbox binnen gekregen. Nu de buggy nog 8) en dat wordt nu waarschijnlijk de Hyper 7 PRO.

Dirk Jan zei:
Of gewoon je motorsteunen wat afveilen.

Als je heel mooi haaks kunt vijlen, anders maken de motorsteunen niet goed contact met de bodemplaat, waardoor de motor minder koeling heeft......

inderdaad, meestal worden bij trekstartmotoren extra hoge motorsteunen meegeleverd omdat het startmechanisme vaak onder de motor uitkomt.
een idee is om de trekstarter er helemaal af te gooien en dan een normaal carterdeksel te gebruiken, hierdoor kan je dan weer lagere motorsteunen van een XR gebruiken die ook nog eens beter de warmte afgeven.
en waarschijnlijk ook nog iets meer power uit je motor halen al zal dit niet veel zijn.
ik zal hier eens even door mijn restanten bak van de periode dat ik nog met de XR reed kijken, misschien heb ik nog wel XR steunen liggen :wink:

Back