Welke van de twee, ee, Trex 450 of een Trex 600

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, prachtig forum trouwens.
Welk van de twee Trexen kies ik het best, een 450 of een 600 en waarom?
:?:
dank voor de antwoorden.

T-rex 600 vliegt makkelijker, is groter en dus stabieler... kortom beter. Helaas is hij qua accu's e.d. ook duurder.

De 450SE heeft als groot voordeel dat je hem werkelijk waar OVERAL kan vliegen, maar hij vliegt moeilijker en is onstabieler.

Als je bij een club gaat vliegen en je het geld geen bezwaar vind zou ik ALTIJD een T-rex 600 nemen, als je zelf wil gaan prutsen op een veldje is de 450 beter geschikt :wink:

Cheers,

Richard

oftewel een FP beginners heli.
zoek maar eens op dit forum naar dragonfly 04 of corona..

Met een FP micro heli begin je alleen als je geen of maar heel weinig geld in je nieuwe hobby wilt steken. Of als je echt alleen met micro's wilt vliegen natuurlijk.
Als het geld geen probleem is dan is er helemaal niets op tegen om met een grotere heli te beginnen.

tieske

Beste,
bedankt voor de hoopgevende antwoorden.
Ik heb momenteel een GWS dragonfly FP, maar daar maar daar valt niet mee te vliegen. De verkoper heeft hem nochtans afgesteld. Een volgens mij ervaren piloot, heeft er ook mee proberen te vliegen en vertelde me ook dat het een zeer moeilijke helikopter is om mee te leren. Vooral de gyro is niet goed vind ik, dan draait de staart eens naar links, de keer erop weer naar rechts, dan weer eens perfect tail in, allé er is geen lijn in te vinden.
Op de simulator heb ik al vele uren geoefend en dat lukt zeer goed. Een simulator is natuurlijk geen echte heli.
Fred Pfeijffer, je schrijft, geen van beide. Kan je me zeggen waarom niet?

Gewoon omdat de toerentallen bij CP heli's veel hoger liggen waardoor de crashkosten behoorlijk kunnen oplopen. Om nog maar niet te spreken over het gevaar wat kan ontstaan. En crashen ga je gegarandeerd.
Zoek maar eens op het forum, er is al heel veel geschreven over dit onderwerp.
Succes.

Gewoon omdat de toerentallen bij CP heli's veel hoger liggen waardoor de crashkosten behoorlijk kunnen oplopen. Om nog maar niet te spreken over het gevaar wat kan ontstaan. En crashen ga je gegarandeerd.
Succes.

Met wat ervaren hulp vliegt een T-rex 600 100000000000000000000000x makkelijker dan welk FP prul dan ook, hij is gewoon weg VEEEEEEL stabieler en reageert direct op wat je stuurt. Voor een beginner is een 50 size helicopter DE weg om in te slaan, tenzij je genoeg geld hebt en een 90er kan veroorloven... vliegt NOG makkelijker en stabieler.

Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die zeggen dat je beter met een FPtje kan beginnen.... bijna alle 50 size modellen vliegen 100000x beter, zijn stabieler, de gyro is meestal beter en men maakt vaak sneller vorderingen.

Ik kan iemand die op de sim redelijk kan vliegen in 1 middag leren hoveren met een 50 size helicopter.

Ik ben in de eerste 3,5 jaar dat ik heli vloog NIET gecrasht.... en ik begon zelfstandig zonder hulp met een concept 30.

Cheers,

Richard

Hey Gust

Ik heb met de Dragonfly van GWS leren vliegen,eerst een week van warme dagen zonder wind buiten,
ik kon maar een minuut vliegen en dan moest de motor 10 sec afkoelen dus heb er dan maar een brushless motor op gezet,
dan kwam er te veel wind en vloog hij opeens weg tot bij de buren :oops:
Dan heb ik maar op 1 van mijn zolders gaan vliegen(8x6 m) en daar heb ik een hele winter in gevlogen
en heb daar de basis skills geleerd.Toen ik wat meer wou doen dan hooveren ben ik in de lente maar
terug buiten gaan vliegen als er geen wind was want een beetje wind en hij vliegt onbestuurbaar weg.
De gyro was bij mij ook niet alles maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat het een Mixerboard is(3 in 1)
Over de servo's van GWS die er bij zitten ben ik ook niet zo tevreden want heb er veel kapotte gehad
en heb ook veel opgebrande staartmotors gehad :mad:
De Dragonfly was ik na een jaar beu en heb dan een T rex 450 SE gekregen en kon meteen hooveren op
de zolder zonder trainingkruis dus de Mini Dragonfly heeft me toch wat geleerd.
Nu vlieg ik ook nog soms indoor met de Mini Dragonfly maar soms heeft hij last van een 'funkey chicken',
dan beginnen de servo's te flippen en begint hij ineens gas te geven dus hij is niet zo betrouwbaar :lol:
Ze zijn wel heel sterk want heb alleen nog maar 1 paar blades kapot gehad en hij heeft al veel mee gemaakt :D
Heb juist Towerpro's gekocht voor in de Mini Dragonfly en hopelijk houden die het langer vol dan die van GWS :)

Aan jou om uit te maken welke heli je wil,zoals Raptor Rulezzz al zij, als je in je tuin of op een klein veldje wil gaan
vliegen kan je het best de t rex 450 nemen,wil je op een club kan je het best een t rex 600 nemen.

Fred Pfeijffer, je schrijft, geen van beide. Kan je me zeggen waarom niet?

Succes.

Als je niet te veel wil ineens dan ga je toch niet altijd crashen?
We weten dat een heli gevaarlijk kan zijn maar als je oplet is de kans op crashen veel kleiner;
Een crash met een t rex 450 SE heeft me nog niet meer dan 30 euro opgeleverd inc. blades,
met een 450 XL gaat er al meer kapot(de plastieke onderdelen) en dan wordt het al wat duurder maar valt toch nog mee.
Als je geen CP heli mag kopen kan je beter een andere hobby zoeken vind ik en
mag je ook niet met een auto rijden want dat is misschien nog gevaarlijker als heli's.

Een dragonfly is moeilijker om mee te leren vliegen, maar cracht goedkoper.

het wegdraaien van de staart kan je meestal oplossen door batterij effe afte koppelen. het mixerbordje reset dan en je staart mix staat weer goed.

Raptor Rulezzz zei:
Ik kan niet geloven dat er mensen zijn die zeggen dat je beter met een FPtje kan beginnen.... bijna alle 50 size modellen vliegen 100000x beter, zijn stabieler, de gyro is meestal beter en men maakt vaak sneller vorderingen.

klopt, een beginner zal sneller met een 50er kunnen vliegen dan met een klein FPtje, maar wat je vergeet is dat je juist onzettend goed leert sturen door zo'n onstabiel kreng. is je CP een keer slecht afgesteld na een crash en hij blijkt nauwelijks te vliegen, reken maar dat je dan blij bent dat je hem heel neer kan zetten door je FP skils. Ik blijf een FP de beste manier om in deze hobbie te komen, je begint erg goedkoop en hoeft niet elke keer onderdelen te kopen, en je leert er geweldig goed hoveren van. dat is in iedergeval voor mij wel de 100 euro waard.

Totdat je door die FP zo gefrustreerd raakt dat je denkt dat andere heli's ook zo zijn, en helivliegen opgeeft.

Totdat je door die FP zo gefrustreerd raakt dat je denkt dat andere heli's ook zo zijn, en helivliegen opgeeft

Andere raken gefrustreerd omdat ze elke week naar het vliegveld gaan voor 10Min en crashen...Konden ze maar sneller terug airborn zijn,
een andere omdat elke fout hem 100 Euro kost....kon hij maar goekoper vliegen
En nog een andere omdat hij wel tijd heeft om een paar uurtjes te simmen, maar voor het echte werk is het te donker, te veel wind, 't regend...konden ze thuis maar hooveren...
Iedereen heeft zo z'n reden om te stoppen, en ik ken er weinig die stoppen met een smile tot achter hun oren.

In ieder geval om terug on topic te gaan de 450 !
Voor een 600 vindt ik persoonlijk de lipo's nog te duur, en echt de dooddoener.

TM

Als ze 100 euro teveel vinden kan je het beste als advies geven dat ze postzegels moeten verzamelen ofzo.

Ik ken niemand die is gestopt omdat hij 100 euro teveel vindt , of dat ze te vaak crashen. Ik ken wel 2 mensen die met FP begonnen zijn en daar zo gefrustreerd van raakten dat ze er maar mee gestopt zijn.

Voor die 100 euro kostende FP heb je geen fijn vliegende heli die altijd hetzelfde vliegt.

mensen toch Gust Heli vraagt advies en een ieder heeft daar zo zijn eigen mening over.

zo te zien heeft hij al besloten dat het een Trex gaat worden hij wil alleen even weten welke hij dan het beste kan aaanschaffen.

Gust Heli,

ik kan je dat niet vertellen/aanraden ik vlieg zelf met een Walkera dragonfly 04.
ik heb voor ik overging tot de aankoop van een heli eerst heel veel gelezen op het forum er komt nog aardig wat bij kijken voor je zo een heli in de lucht heb/kan houden FP is idd instabieler om mee te vliegen (dat lees je overal) waarom dan toch een FP ?
ten eerste de kosten ik zelf vind het dood zonde om een trex aan te schaffen en deze met de eerste vlucht in puin te laten vallen domweg omdat je onervaren ben en een fout zo gemaakt is, een FP is veel goedkoper in reparatie + je leer meteen de onderdelen goed kennen.
vergeet ook niet dat je hoe dan ook een keer overmoedig wordt en een stunt uithaal waarvan je achteraf denk tja dat wist ik allang dat het ging gebeuren.

maak voor je eigen een opsomming van alles wat er in dit forum te lezen is over heli's en toebehoren reparaties upgrades etc etc. dan kom jij er vast wel uit wat voor jou een goede keus is niemand in dit form kan in jou portomenee kijken (willen wij ook niet) of weten welke ervaring jij heb of dat je iets snel oppik of niet.

wel vind ik het raar dat jou dragonfly niet te vliegen is in de winkel afgesteld en hebben ze daar ook laten zien dat hij wel vliegt ?

Vriendelijke groeten,

Henk

Gust Heli zei:
Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, prachtig forum trouwens.
Welk van de twee Trexen kies ik het best, een 450 of een 600 en waarom?
:?:
dank voor de antwoorden.

Als geld geen rol speelt koop dan een T-Rex 600: Zeer stabiele en kwalitatief goed afgewerkte heli. De akku's zijn nog erg duur, maar op de termijn haal je dat er uit. Bovendien is dit qua onderdelen de goedkoopste 50 size heli en daarom crash je niet duur.
Mocht je er onverhoopt de brui aangeven dan verkoop je deze heli zo weer verder zonder teveel verlies omdat hij immens populair is.

De 450 is goedkoper, onstabieler maar zeer goed in kleine ruimtes te vliegen. De 600 moet je echt op een groot veld vliegen terwijl ik de 450 zelfs in mijn kantoor rondvlieg als het rotweer is.

Ik zou nog wel even serieus naar die Dragonfly kijken: Het bouwen en afstellen is voor IEDERE heli net zo belangrijk als het vliegen en minstens zo leuk. Als je niet in staat bent die Dragonfly in de lucht te houden moet je je afvragen of de aanschaf van een duurdere heli wel zin heeft.............

Ik ben ook begonnen met een GWS mini dragonfly en in het begin (de eerste weken) dacht ik ook vaak dat er met dat ding niet te vliegen viel... Uiteindelijk bleek het toch niet aan de heli te liggen hoor, maar aan de persoon met het kastje :-)
Blijven oefenen gewoon en elke dag oefenen. De heli kan het wel, het vergt alleen veel oefening.

Ik ken enkele mensen die ook een Trex gekocht hebben in de hoop dat dat beter zou vliegen dan hun dragonfly. Resultaat : na enkele dure crashes vliegen ze nu terug met de dragonfly en de Trex staat in de kast tot ze het heli vliegen onder de knie hebben.

mijn mening,

ik heb met die micro dingen nog geen seconde plezier gehad, alleen ergernis.

daarintegen met mijn grotere helies, enkel plezier.

Bedankt voor de raad die jullie me geven. De Trex 600 komt er volgens mij als beste uit.
Ik ben er zeker mee akkoord dat het niet kunnen vliegen van de GWs voor een groot stuk aan mezelf te wijten is maar waarom lukt het met de simulator ( en ik kies zeker niet de gemakkelijkste heli uit) dan wel zo goed, zowel nose, als tail-in.
Naar mijn mening zijn die kleine dingen inderdaad iets waar je heeeel veeeel mee moet oefenen en waarbij de gyro, of beter de kwaliteit van de gyro een enorme belangrijke rol speelt. De prijs van een GY401 komt seffens bijna overeen met de prijs van een FP GWS, het kan dus inderdaad niet dezelfde kwaliteit zijn.
Hetgeen me stoort aan deze situatie is dat men u zo'n dingen niet verteld als je zoiets koopt, je krijgt op zijn minst het gevoel dat men denkt, als het niet werkt of lukt komt hij wel terug voor een Zoom of een Trex 450. Dus dubbele centen weg want als ik de forums zo een beetje afschuim lees ik op veel plaatsen dat met een beetje oefening en een aantal lessen (3a 4 uren) van een ervaren instructuur ( ik hoor prijzen rond gaan van +/-20€ per uur) de kans op een crash vrij klein is, crashen doe je wel altijd eens maar voor laat zeggen 200€ crashen lijkt me al veel.
Besluit: moest ik nog eens de keuze moeten maken zou ik geen Dragonfly meer kopen en direct met een Trex of gelijkaardige starten.
Heel hartelijk dank voor jullie deskundige uitleg.

Back