Welke van de twee, ee, Trex 450 of een Trex 600

samuel speltdoorn zei:
hoe bedoel je aviador?
dat de trex niet vliegt?
en ik hou het het liefst bij bij nieuw spul, dus geen tweedehands, maar ik begrijp jullie niet meer hoor, iedereen zegt dat die heli niet vliegt, maar vliegt de rex 450 echt ZO slecht?

@aaalie: ik heb de 2 andere sg90 servos thuis al liggen ;)

groeten

De 450 vliegt juist helemaal niet slecht. Ik vind hem erg stabiel en zeer fijn vliegen. Als ie zo slecht vloog was hij vast niet zo populair.......

ja ik snap ook niet waar die comentaar op de rex 450 weg komt hoor.
een rex 450 is nu eenmaal niet te vergelijken met een rex 600 of een esky honeybee v2 cp.
alle drie zijn kwa stabiliteid een wereld van verschil
ik heb onder tussen met volgens mij bijna bijna alle formaten heli gevlogen. van pico-z die eigenlijk alleen door de manier van in de lucht bijven als heli aan gemerkt kan worden tot de size 50
een 90 of nog groter blijft dus voor mij uit.
ik vlieg met fp en cp.
ik heb al df 04's df 36's en trex 450 gevlogen. de df 36 is ook totaal niet te vergelijken met een rex 450.
maar stabiel zijn ze wel. beiden. je moet alleen niet denken dat ze net zo stabiel en ongevoelig voor wind zijn als een 50 size.
tuurlijk is het met een grote heli makkelijker leren. behalfe dat je dus ook 2 keer zo veel ruimte nodig hebt.
en een logo 10 is nog half niet zo stabiel als een 50 size of een 30 size wat dat betreft.
ook kan ik dat uit ervaring zeggen.
want ik heb een logo 10 en een raptor 30 en een raptor 50. alle drie gevlogen onder de zelfde omstandigheden.

maar vliegt de rex 450 echt ZO slecht?

Helemaal niet hoor,de T-rex 450 (en dan vooral de SE) is zo'n beetje de enige mini-heli die qua vliegen aanvoelt als een "grote" 50 size heli!
En zoals anderen al aangaven,voor beginners is ie tam af te stellen,maar voor gevorderden ook volledig 3D mee mogelijk,dan doet ie niet onder voor 90-size heli's ;-)

Kheb zelf ook een 450 SE en ben er gek op!
Wat ook handig is,omdat het een kleinere heli is zijn de accu's niet zo stervensduur en je kan makkelijker op kleinere veldjes vliegen...

Groeten,
Marcel

ik vind de t-rex ook een heerlijke heli en ook nog erg stabiel.. maar om nou gelijk als eerste heli mee te gaan vliegen :roll: je kan hem nog zo tam afstellen maar een echte beginners heli is het totaal niet.
nou ligt het ook een beetje aan de aanleg voor helivliegen hoor, waarschijnlijk heb je al flink wat geoefent op de sim en als dat een beetje goed ging zou je misschien best een t-rex 450 kunnen hoveren, maar toen ik het eerst een helizender in me hand kreeg was ik blij dat het geen CP heli was :wink:

ben je een totale beginner (denk het niet want je vliegt met vliegtuigen en waarschijnlijk een sim) zou ik niet aan een t-rex 450 beginnen, heb je al veel ''knuppelgevoel'' dan is de t-rex 450 misschien wel een uitdagende keuze :wink:

ik vlieg al anderhalf jaar met vliegtuigen ja, dus knuppelgevoel heb ik :P
en ik heb aerofly pro deluxe staan ;)
ik ben dus geen noob :P

greets!

Hallo, het lijkt me een aardig draadje te worden. Plots komt de LOGO 10 ter sprake, de 450 komt veel voor en de 600 die in het begin van de tekst nogal populair was is bijna van het toneel verdwenen. Trouwens lijkt me de LOGO 10 ook een interessante piste.

Het lijkt me duidelijk dat de grotere modellen stabieler vliegen dan de kleinjtes. Hetgeen wat me niet erg duidelijk is, is dat een FP stabieler zou zijn dan een CP, omwille van het FP of CP zijn. Bij mijn GWS dragonfly(FP) zit het probleem in de gyro, de staart staat bij het opstijgen dan eens naar hier en dan eens naar daar en als je dan geen ervaring hebt in het nose of side-in hooveren crasht de heli vrij gemakkelijk. Misschien een domme vraag ( vergeet niet dat ik nog maar een beginner ben) maar bestaat er ook een FP met een snelle goede staart-sturing. Verkopers vertellen zoveel.

Ik heb vandaag voor de eerste keer een aantal rollen zowel zijdelings als voorwaarts /achterwaarts kunnen maken op mijn aerofly, zonder een crash te maken :lol: :lol:

een fp is traager met reageren en er bouwd zit minder energie op in de fp heli waar door er nog minder snel iets kapot gaat. plus dat de parts van somige fp veel goedkoper zijn dan van somige cp's
het is dus niet zo dat een fp stabieler is maar dat het gewoon goedkoper beginnen is

onze logo10 3D is ook onze eerste heli en om te leren vind ik em super, zonder vergelijk met andere heli's te hebben !!!

Maar om t zo te zeggen, heb wel andere verhalen gehoord.

Anyways, suc6 met jullie keuze, de mijne staat (want die gaat ook weer komen) al wel vast :)

Jelle

ik ga voor de trex 450 SA gaan, het staat definitief vast, de SE wordt weer te duur, en dat omdat de frame gewoon van alu is, de tailboom anders is en de rotorkop, en het blijft bijna hetzelfde gewicht, en ik bespaar 200 euro, wat denken jullie?

greets!

Je moet toch ergens beginnen. ;)
Ik ben van Piccolo V2 naar Zoom (en binnenkort de Mini Titan) gegaan.
Tevens had ik ook het voordeel dat ik 3 personen bij de hand had die mij konden helpen.
Zodra je je heli hebt, moet je gewoon ff naar een indoormeeting gaan en daar vragen of iemand met ervaring je "werk" kan nakijken en eventueel bijstellen.
We zijn allemaal medevliegers die elkaar graag willen helpen.

zal ik doen, maar wat zijn jullie meningen van de rex 450 SA ?

groeten!

Samuel, als mensen zoals BarnOwl zegt dat het goed is, mag je gerust zijn hoor. Alle succes gewenst met de heli !!!

Trex, mits goed afgesteld (Zoals iedere heli ;) ) vliegt geweldig.
Hetzelfde geld voor bijv. een zoom.
Hier werd ook van gezegd, dat ding vliegt voor geen meter.
In de praktijk vliegt hij wel goed. :)

Kan alleen maar zeggen... veel plezier :D

Ik heb de X-400, prima afgesteld en vliegt ook heerlijk !
Toch zou ik hem nooit aan een beginner toedoen want hij vereist best wat vliegervaring.
Just my 2 cents. :roll:

Hey Samuel,

Ik ben momenteel bezig met het in elkaar zetten van een 450 SA en ik moet zeggen dat het mij tot nu toe erg bevalt. Ik laat wel weten wanneer die vliegt en hoe deze heli vliegt!

Grtz,
Dirk

jellejanssen,
je schrijft "Anyways, suc6 met jullie keuze, de mijne staat (want die gaat ook weer komen) al wel vast ".
Welke heb je gekozen en waarom?

Dflyer zei:
Hey Samuel,

Ik ben momenteel bezig met het in elkaar zetten van een 450 SA en ik moet zeggen dat het mij tot nu toe erg bevalt. Ik laat wel weten wanneer die vliegt en hoe deze heli vliegt!

Grtz,
Dirk

is het niet gewoon S in plaats van SA? :P
zeg me alles, mag ik van men ouders bestel ik hem hopelijk binnen een weekje of twee :P

greets!

Samuel,

Het is eigenlijk de "S" versie, de "A" erbij staat eigenlijk voor "all ready to fly" ofwel "ARF".

Hier in België en Nederland en de ons omringende landen wordt die 450 alleen maar geleverd als "SA", dus je hoeft alleen maar je electronica er in te gooien, voor de rest is de heli reeds volledig opgebouwd.

Maar ik heb die van mijn in Hong Kong besteld en daardoor heb ik de "S" versie, die ik dus nog volledig in elkaar hoefde te zetten, wat trouwens erg leuk is. Doordat ik de "S" versie gekocht heb is die natuurlijk nog wat goedkoper dan de "SA" versie !

Succes,
Dirk

Back