Welke Warbird zou jij willen bouwen.

Ton van Munsteren

Forum veteraan
PH-SAM
Warbird kiezen, effe een paar plaatjes om je keuze gemakkelijk te maken.

EHHHHH het wordt de Corsair eeeh nee de Skyraider eehhh nee de Spitfire.

Maar die Thunderbold en Yak zijn ook wel mooi.

Hellup ik weet het niet meer, oke dan toch maar de Mustang of die Tiger Cat.

Nu weet ik het het wordt een Wildcat of toch maar de Hellcat.

Watervliegen is ook leuk nou dan maar de Catalina.

:lol:
:lol: mooi he

balbo-dux-01.jpg

spit-dux-07.jpg

balbo-dux-02.jpg

pby-dux-01.jpg

p51-dux-05.jpg

cat-dux-02.jpg

cat-dux-03.jpg

fury-dux-03.jpg

corsair-dux-03.jpg

b17-dux-04.jpg

pby-dux-03.jpg

001582.jpg

t28-trojan-001.jpg

OOOOO nee een Saab ook zo mooi die wil ik ook hebben.
002347.jpg

Of die eh ja ik geef het op.
h75-dux-01.jpg

JA ik weet het dit wordt tem.
yak-dux-02.jpg

Ton

Curtis XP-55?

De skyraider is ook wel een leuke.

Maar de Razorback Thunderbolt of de Grumman Tigercat delen de eerste plaats bij mij met de de Havilland 103 Hornet.

De meeste toestellen in de bovenstaande foto's zijn al zo vaak te zien.

Frank.

Tja, hier bij mij staat nog steeds de P-38 Lightning in de planning, schaal 1:7 met 2x een Saito 56 of 65 (laten we nu 2x een Saito 56 hebben sinds kort ;-) ).

Eerst zal toch eens m`n P-40 Warhawk afmoeten :oops: (en de P-51d Mustang)
Maar voor die tijd zal toch de Do-335 Pfeil (ook een warbird :lol: ) moeten vliegen daar die toch wat "specialer" is om te zien dan de P-40 :roll:

Laat ik maar niet een lijstje posten met de nog liggende projecten want daar komt meer bij dan eraf gaat :lol:
Voor de komende jaren hebben wij eigenlijk al genoeg projecten liggen maar soms kun je iets gewoon niet laten voor bij gaan :oops:

Je noemt nu één van de lastigste keuzes die ik in mijn leven moet maken Ton! Er zijn gewoon veel te veel vliegtuigen! Ik kan ook nooit kiezen, wil ze allemaal wel bouwen :hammer:

Ruben Jansen zei:
Je noemt nu één van de lastigste keuzes die ik in mijn leven moet maken Ton! Er zijn gewoon veel te veel vliegtuigen! Ik kan ook nooit kiezen, wil ze allemaal wel bouwen :hammer:

Eentje per jaar, en dan kom je een heel eind in de richting... :lol:

ERG Prachtige foto's :!: :!: Ton,
Naar duxford geweest ??? of op hun side?
Ik heb het meer voor de meer motorige, De P-38 is ook nog altijd mijn favoriet maar die heb ik al gebouwd (2.14mtr en gechrashed :cry: )
Dus uit deze foto's wordt het de Tigercat , maar een B17 staat ook nog op mijn verlang lijstje.
Maar ik ben al heellang van de XP-67 BAT aan het dromen :oops:
xp-67.jpg

Eric

Hee Eric,

Heb jij nog tekeningen van die P-38?
En wat was jouw motorisering?

Als ik weer naar WW-2 verhuis :? uiteraard de P-47 8)

Schitterend als fotograaf als je toegang krijg om zo dichtbij te mogen komen.....................

Teus

Heel veel warbirds zijn mooi, maar ze beginnen (althans in mijn beleving) pas echt te leven (als model), vanaf een spanwijdte van zo pak 'm beet plm. 2.40 meter. :P

De Ziroly /Smith /Bates etc. klasse, zeg maar.

Bij europese leveranciers/ontwerpers zie je die spanwijdte relatief weinig.

(Toch? :? )

jan.

Tja in Amerika is alles groter... Er is dan ook meer ruimte voor schaal details en nu je het zegt, ik kan behalve Brian Taylor geen Europese ontwerper verzinnen die ''echte'' schaaltekeningen maakt. :?

Ja, Ton, lastig he keuzes maken...

Ik vindt ze ook allemaal prachtig
Persoonlijk op WW2 gebied zou ik voor een Tempest, Hellcat of

Berto zei:
(laten we nu 2x een Saito 56 hebben sinds kort ;-)

Ben HELEMAAL NIET jaloers! :twisted: (hij wel weer, eentje ruilen voor een OS 1.20?)
een Grumman Tigercat gaan

Sterkte met je keuze, kijk uit want het gaat aan je vreten

Ralf

Hee Ralf,

Die P38 vreet al heel lang aan me.
maar de Pfeil vreet harder......................
Die wil ik eigenlijk voor volgende zomer (voor Oss 2008????) weer vliegklaar hebben maar of dat gaat lukken met de komende verhuizing en de overige projecten :roll:
Voor de Pfeil moet ik nog wel een goeie FS120 hebben, heb nog wel een OS FS120 liggen maar die is zonder pomp en de gecrashte van de Pfeil was met pomp.
Maakt op zich niet uit maar weet niet of de FS120 die ik nog heb liggen ook net zo lekker loopt.

Aan de andere kant hebben we ook sinds kort een Saito 125, die kan misschien ook wel voor op de Pfeil en dan de redelijk lopende OS FS91 achterop :lol:
Voor het gewicht is het niet erg, lag iets van 500 gram lood voorin.

Mhh na de verhuizing maar snel aan de Pfeil beginnen :?

Hoi Berto,
Ja , ik heb die tekeningen nog van de P-38
Dezelfde als in dit bouwverslag en hier nog een paar fototjes
Er zaten 2x46SF in, wat eigenlijk net iets te weinig was. (2x 15cc 4Takt zou mooi geweest zijn)
Oeps moet alweer aan het werk de PH-NWG staat voor de deur

Mhhh, zou 2x een FS56 dan wel werken??? zo te lezen mag het dus meer zijn.
Naja, da`s toch toekomst.
Waren die tekeningen van jou een beetje mooi uitgewerkt? zo ja dan heb ik wel interesse in een copietje ;-)

Er zijn wel weinig vliegende P-38`s dus hier of daar toch een uitdaging om daar wekelijks mee te gaan vliegen :D

Doe Marcel van de eend de groeten van mij.

Back