Welke Warbird zou jij willen bouwen.

Mooie foto's Ton! Op Duxford geweest vorig jaar? :wink:

Tja, ik heb inmiddels een FW190D9 af alleen zonder motor, een Spitfire MKV klaar om te vliegen, een Corsair in nog in de prille bouwfase en de Thunderbolt komt aardig in de richting en dan met de nadruk op de P47D-40-RA, die vind ik gewoonweg schitterend!

En dat wordt overigens deze:

Jacky.jpg

Maarrrrrr.... mijn nieuwe voorkeur is eigenlijk al zover dat ik toch als volgend model zal gaan voor de YAK-11 en dan van deze fabrikant!

Is niet goedkoop maar dat wordt ook een project uitgesmeerd over een wat langere termijn :wink:

Tjen

IK hou het bij de hurricane.Heb hem vroeger gehad van Mike Reeves met een O.S 20cc viertakt en retracs erin.Jammer genoeg nooit mee gevlogen door omstandigheden.De uitlaat was ook in schaal werkend.Zou deze grag nog een keer willen bouwen en dan ook vliegen.Ik vindt het een fantastische kist om te zien (robuust)

Weet niet wat jullie in die warbirds zien.
Vind eigenlijk geen 1 warbird mooi.
Ze zijn voor mij allemaal het zelfde.
Een mooi spit gaat nog wel.
Dit zal niet in dank aanvaard worden.
Maar ja ieder zijn smaak.

Han.

Han zei:
Weet niet wat jullie in die warbirds zien.
Vind eigenlijk geen 1 warbird mooi.
Ze zijn voor mij allemaal het zelfde.
Een mooi spit gaat nog wel.
Dit zal niet in dank aanvaard worden.
Maar ja ieder zijn smaak.

Han.

Naaah Han ! Dat meen je niet !
Er zit toch echt wel verschil tussen een P38 en een Zero One ;-)

Persoonlijk zou ik gaan voor die 2 motorige Lancaster, de P 40 E (P47 zien we al zo veel) of de MIG3 dan wel MIG7.

Maar zoals jullie weten ben ik liefhebber van de niet veel gebouwde kisten....dus wat dachten jullie van de

Polikarpov i-17

normal_polikarpov_i-17-3zijden.jpg

polikarpov_i-17.jpg

Of de Polikarpov i-180

polikarpov_i-180-3zijden.jpg

polikarpov_i-180.jpg

:-D Oude tijden herleven !! :D

Mooie lijnen.....vooral de doorloop van de vleugel naar het stabilo ! :-)

WV zei:
Bob Polhuis zei:
Mooie lijnen.....vooral de doorloop van de vleugel naar het stabilo ! :-)

Komt in de buurt van mijn Bugatti P100, maar haalt het daar niet bij :P

Bugatti P100 is ook geen warbird Wouter...hahahhaaaa.....maar ik ben het met je eens dat de Bugatti een mooi apart vliegtuig is. Alleen jammer dat het ZO LANG DUURT voordat het door iemand wordt afgebouwd...hahaha ;)

Ruben Jansen zei:
Mwah, ik hou niet zo van Russische vliegtuigen. Maar een twee motorige Lancaster??

Hahahhaa....zei ik 2 !!!??? :| Ik bedoelde 2 motoren een elke kant...hahahah ;-)
Hmmmzzzz......toch eens stoppen met lijm snuiven :D

heren, heren toch,

de mooiste warbird is die met de meeste spandraden

of doe mij maar de fokker G1
( ik moet maar een draadje beginnen over deze denk ik.)

2.jpg

ik geloof wel dat dit niet de juiste uitvoering is

gr. jacques

Nu we toch al een eind zijn afgedwaald doe ik er nog maar een schepje bovenop.

Bob Polhuis zei:
Alleen jammer dat het ZO LANG DUURT voordat het door iemand wordt afgebouwd...hahaha ;)

Alles heeft een reden: :wink:
Hier heb ik het de afgelopen 7 jaar mee moeten doen

Maar er komen betere tijden, al moet hier ook nog het nodige aan gebeuren.

Zo dan 8O , zet een paar plaatjes neer en voor dat ik kan reageren staan er al 33 reacties :lol: .

Dat is mooi maar wat opvalt is dat velen kiezen voor dat geen dat je niet zoveel op het veld ziet.
Waarom, wil je opvallen of wil je iets bouwen dat de ander niet heeft.

Vind zelf namelijk alle kisten mooi en zeker ook die kisten die je veel op de velden tegen komt.
Wil dan ook zeker nog eens een Piper L4, Tigermoth, Super Cub, Spitfire, P47 of Mustang bouwen, die kisten hebben toch een bepaalde uitstraling.

Vind het namelijk niet belangrijk wat de ander bouwt of vliegt, het gaat bij mij meer om het feit dat ik die kist zelf gebouwd en gevlogen hebt.
Bijvoorkeur dan wel redelijk schaal en vliegen met een mooi realistisch vliegbeeld, zodat je de echte kist ook eer aan doet.

Het leuke van het internet is dat je op de verschillende sites van die spotters hebt, die zulke prachtige foto's maken dat je ook die totaal onbekende Warbird aan je lijst toe moet voegen.

Hier nog een leuk voorbeeld van een kist die velen van jullie niet zullen kennen en toch iets aparts heeft.

d2c9585azd8.jpg

Leuke en unieke kist en eh wat is die T28 groot he op de achtergrond.
d2c9624cropayz1.jpg

Mooi he, goed dan ook maar op de lijst.
dsc2913arf9.jpg

schaffen0020lg8.jpg

Is en blijft toch ook een leuke kist.
schaffen0027cm7.jpg

Ehhh of toch maar deze dan.

235ju8.jpg

Of die AT6 nou nee die is al zo vaak gemaakt nee dat kan echt niet.
Hoewel heb op de WK schaal in '94 Brian Taylor met zijn toendertijd nieuwe AT6 zien vliegen en
had hem bijna om zijn nek gevlogen voor een tekening.
Hij stond die kist zo mooi voor te vliegen dat ook die aan de lijst werd toegevoegd.
wetw0002fp1.jpg

wetw000013xh0.jpg

Is toch wel een mooie kist he.
wetw000029cy9.jpg

wetw000030tx4.jpg

d2c0220cropawk9.jpg

Berto,
Is dit iets voor jou in plaats van die P38 want daar kunnen geen drijvers onder.
d2c0445cropapm6.jpg

Moeilijke keuze? of hou je het toch maar bij de P38.
eaa3.jpg

En dan na veel kijken en zoeken naar mooie plaatjes kom je dit tegen.
Een van de mooiere P40tiggers de Tomahawk met de happer iets verder naar achtere en net dat beetje mooier dan de Warhawk.
dux-2007-001.jpg

dux-2007-011.jpg

002505.jpg

Jammer dat dat onderstel zo lastig is zou een mooie kist zijn voor een 2mtr spanw is en blijft hoog om mijn lijst staan.

dsc02826rh9.jpg

Ach ja wat kan ik zeggen ook wel grappig toch.

morane406kv4.jpg

Zal je niet veel zien op de velden echt iets apparts.

Effe stoppen maar, heb jij nog iets van een Warbird top 10.

Ton

Ton!

Van welke sites pluk je zulke prachtige foto's? 8O

Ongelooflijk! :P

Zelfs lelijke kisten worden zo nog mooi! :wink:

Ben het trouwens helemaal met je eens: het is natuurlijk geen toeval dat veel mensen de Mustang of Spitfire mooi vinden:
het zijn gewoon schitterende vliegtuigen. :yes:

Dat er veel (modellen) van zijn doet daar niets aan af. :nooo:

Ga je nog een poll toevoegen? :pc:

(En dan moet je het zo inrichten dat iedereen bv. drie (3) stemmen kan uitbrengen (wil dat technisch?);
dan krijg je een veel genuanceerder beeld. :D

jan.

Hee Ton,

geen moeilijke keuze daar de romp van een Catalina al "af" ligt in ons berghok.
De Catalina zal dus wel voor een P-38 af zijn, en een P-38 zelfs na heel veel andere projecten.

Maar dat die er eens komt is zeker, vindt het een mooie kist, 2-motorig, retracts en het heeft een apart vliegbeeld.

En opvallen op het veld? Wij? hoe kom je erbij..........

Maar er zit wel iets van waarheid is, Onno en ik hebben allebei iets van "we willen vliegen met minder geziene kisten".
Waarom zou je steeds met die ene standaard kist op het veld verschijnen?

Er zit toch veel meer uitdaging in wat complexere kisten?
Nu hebben wij natuurlijk een luxe probleem, maar veel van onze kisten zijn goedkoper dan de gemiddelde standaard "zondagsvliegerkist".
Zelfs zo`n Nomad met motoren of Pfeil :-)
En het kan alleen maar stuk gaan toch 8)

En als je zulk soort kisten hebt moet je er ook mee vliegen, momenteel wordt de Nomad veel uitgelaten en iedereen op het veld vindt dat geweldig.
Elke vlucht staan ze te kijken en vinden het vliegbeeld mooi en rustig.
Maar zelf beginnen ze er nooit aan, geloof dat wij de enige zijn die meermotorig vliegen (brandstof dan) waarom? geen flauw idee.

Te duur? onzin. Te moeilijk? ook onzin.

Maar ja, als niemand het doet doen wij het maar toch? ;-)

FF weer terug,

Een Corsair is ook een schitterende kist, maar teveel al gezien als model.
Een TF AT-6 hebben we ook nog liggen en het is de bedoeling om die te gaan opbouwen zoals de AT-6 die op Hilversum gestationeerd is.

Naast een warbird, is een Mitchell ook nog steeds een mooi model, maar wat rustiger vliegend dan een P-38.

Verder zijn er teveel mooie kisten als kandidaat, maar naast de "onbekendere" modellen hou ik meer van de bekende versies.

Grt,
Berto.

oh, ga me nou niet op het verkeerde spoor brengen ton! ;)

Meine staat er al tussen zie.. eerst de p51B maar eens afmaken, volgende ideeen en zelfs deels tekeningen liggen al klaar voor volgende projecten.. maar daar ga ik nu niet eens over nadenken :)

Vind zelf van jouw lijstje hier de Wildcat erg tof.. vooral door zijn landingsgestel, de tomahawk, omdat die een iets minder prominente neus heeft dan de warhawk (die ik ook mooi vind).
En iemand riep de Mig3.. staat inderdaad ook nog op mijn lijstje.

A36 vind ik ook erg tof.. om even bij de mustangs te blijven.

Die catalina is ook mooi..

Na de p51 wil ik een duitse kist doen, maar dat duurt nog even ;)

oh bah.. er zijn er zoveel! :)

peter

Ruben Jansen zei:
Mwah, ik hou niet zo van Russische vliegtuigen. Maar een twee motorige Lancaster??

een twee motorige lancaster... kom je dan niet uit bij een Avro Manchester??? want de Lancaster is volgens mij hier een doorontwikkeling van...

ik zou zelf eerder voor deze gaan...
1068270.jpg

gr,
wouter

Ha die Ton en de rest van ( dromerige ) lezers,

Voor ons is het leven te kort om alle modellen te bouwen en te vliegen die we zouden willen hebben... :proost:

Ik zag een foto van een mooie T-28...deze heb ik als 2.30 meter kit liggen incl rectracts.

Een Byron P-47 van 2.20 meter als komplete kit in 2 dozen liggen.

Een Fokker DVII als (arf) kit liggen van 2.20 meter

Een Byron P-51 voor 90% klaar staan van 2.20 meter ( ik zit nog niet zo lang op het forum maar ik maak er nog een draadje van.)

Een fiberclassics spitfire MK 9 voll GFK van 2.60 meter, incl retracts. Motor ZG -62 en Torquemaster :banana: :banana: ( Deze krijgt zeker een draadje als ik begin...)

Naast de bouwtijd heb je ook droom tijd nodig voor deze modelllen :sleeping: En natuurlijk ook tijd om DVD's en boeken te verorberen om tot een mooi schaalkistje te komen...... :thumbsup:

Eerst ga ik na de vakantie de Mustang afbouwen, om vliegklaar te krijgen
Dan Flaps in een grote Corsair makan en stabilo reparatie.......
Dan de Spitfire....
En tussendoor slapen.... :sleeping: :sleeping:

Groet,

Martin

Back