Welke Warbird zou jij willen bouwen.

zo bedoel ik het niet echt, ik bedoel, dat ik nergens laser cut kits vind vanzo'n stuka die rond de 1,6meter zit waarmeer ik electro (3-4cellen) mee kan vliegen, tenzij jullie tips hebben nattuurlijk :D

Van die modellen van CAP heb ik ooit een aantal tekeningen bij Tower Hobbies USA gekocht.

Leuke modellen met alle onderdelen op tekening, de Stuka heb ik daar ook tussen zitten.

Heb dat altijd leuke bouwkits gevonden van CAP nu van Anglia, weet alleen niet wat de qualiteit is.

Ton

mooie kit, maar als ik die prijs van die stuka zie :o dan zoek ik toch een goedkoperer op hoor, die prijs is abnormaal hoog!

sam

De foto staat op de kop, de bovenzijde is de schaduw kant en de onderzijde is verlicht door de zon.
Ondergaande zon zorgt voor belichting van de onderkant?

Voor een kist die op de kop vliegt vind ik dat 'ie veel up geeft! 8O

jan.

Jan,

Lastig he heb effe de foto omgedraaid en twijfel toch nog steeds :? .

img8844tnqt2rqk9.jpg

Lijkt mij dat je bij ondergaande zon niet zoveel :zon: licht op de vleugel aan deze zijde hebt.
Ook de schaduw van het scharnier lijkt mij te weinig voor een lichtval met een bijna onderzijnde zon.

Ik denk dat tie aan de top van een loop zit, de antennedraad staat namelijk ook iets rond naar boven door de centrifugaalkracht.

Ton

Een DH98 Mosquito en dan mk IV variant. Tekeningen van Brian Taylor gekocht en een hele serie foto's gemaakt Engeland. Prachtig vliegtuig, het origineel is gebouwd van triplex en balsa hout.. met metalen beplating waar nodig. Van de winter begint de bouw.
1074569.jpg

Gait,

Prima keuze hoor, wat is de spanwijdte.
Heb je ook de bij behorende delen als motorkappen en cockpit.
Weet niet welke delen allemaal leverbaar zijn, maar je moet er snel bijzijn want Brian Taylor is gestopt.
Als je alles wel hebt zou ik zeker even een afdrukje maken, kan altijd handig zijn voor later.

Er is ook nog een Moskito TA154, heeft ook wel wat en jawel heb daar nog een mooie tekening van.
163254813120.jpg

163254813101.jpg

Heeft vorig jaar ook in dat duitse electro tijdschrift gestaan, heeft iemand dat artikel toevallig.

Ton

Berto zei:
Maar er zit wel iets van waarheid is, Onno en ik hebben allebei iets van "we willen vliegen met minder geziene kisten".
Waarom zou je steeds met die ene standaard kist op het veld verschijnen?

en daarom heb je een calmato :lol:

mijn lievelingskisten...

FW190D9
ME262
ME109 ( E4 en G6)
Stuka
Fieseler Storch
P38
C47
Me110

allemaal wil ik ze nog eens bouwen, misschien zelfs op de aangegeven volgorde :wink: de FW190D9 hebben we in ieder geval al :)

Tja, met de Calmato wordt lesgegeven en kunnen we zelf lekker raggen.

En er zijn nog zat modellen die wij ooit eens zouden willen bouwen, maar ik denk dat daarvoor ons leven te kort is :-(

@Ton,

De spanwijdte is 1,8 meter. Ik heb alleen de cockpitkap bij de tekening gekocht. De motorkappen niet. Deze zijn vrij zwaar uitgevoerd en dat is voor een elektroversie natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil de motorkappen geheel van hout maken.

Op RC groups vind je een building blog van Phil Noel designs van een DH98 mosquito. Deze heeft een spanwijdte van ca. 1,3 meter met 2 speed 400 vertraagd 3:1. Naar mijn gevoel is dit model te klein om bijv. de cockpit verder te detaileren etc. Zie ook
http://www.philipnoel.co.uk/downloads.htm

gait

Niet per sé te klein voor een cockpit.
In een grijs verleden heb ik wel eens een geheel scrap F-16 cockpit schaal 1:32 gemaakt van plastic card en sprue, compleet met alle schakelaars en knopjes, maar ik begrijp wat je bedoeld; hoe groter, hoe makkelijker te detailleren.

Danny,

Leuke lijst van kisten die allemaal zeer bekend zijn en veel gebouwd worden.
Maar kom je ze veel tegen op de velden, dan is het antwoord nee, wel in de tijdschriften.
Hoewel ze dus zeer bekend zijn zie je toch maar weinig op de velden, hoe zou dat toch kunnen.

De ME109 en de ME110 staan ook heel hoog op mijn lijst, was al bijna begonnen aan een ME109E.
Maar met zo'n onderstel is het landen lastig en niet wenselijk voor de wedstrijden.
Heb de tekening met motorkap en cockpit van Brian Taylor en moet bekennen is de moeite waard.

Rob,

De MIG3 is zeker een mooie kist, is goede documentatie van te vinden voor een mooi schaalmodel, pas nog een mooi boek gekocht.
Maar waarom juist 1,24 mtr wat een vreemde afmeting, zou zelf zeggen 1 mtr of anders minimaal 1,5 of beter nog meer.
In mijn geval zou ik dan kiezen voor een uitvoering van 2 mtr.
Waarom de TDM MIG niet x1,5 doen dan heb je toch een leuke kist met spanw 1,2 mtr.

gait,

Gevoelsmatig vind ik de spanwijdte 1,8 mtr te klein en zou voor 2,5 willen gaan maar twijfel.
Lastig beoordelen want wanneer is het model te klein of tegroot.
Voor de wedstrijden zou ik dan graag naar 2,5 mtr. willen maar mijn bouwhok heeft ook beperkingen.
Je had natuurlijk ook van de motorkap een mal kunnen maken en een lichtgewicht kap kunnen trekken.
Zo nu eerst maar even kijken hoe dat model van Noel eruit ziet.

Dit nieuwe model van RBC-kits de Tigercat lijkt mij ook wel wat.
tcatwolk%20(Custom)%20(2).jpg

Ziet er veel belovend uit komende winter met al die nieuwe projecten.

Ton

Ton van Munsteren zei:
Rob,

De MIG3 is zeker een mooie kist, is goede documentatie van te vinden voor een mooi schaalmodel, pas nog een mooi boek gekocht.
Maar waarom juist 1,24 mtr wat een vreemde afmeting, zou zelf zeggen 1 mtr of anders minimaal 1,5 of beter nog meer.
In mijn geval zou ik dan kiezen voor een uitvoering van 2 mtr.
Waarom de TDM MIG niet x1,5 doen dan heb je toch een leuke kist met spanw 1,2 mtr.

Ton

Hoi Ton,

De ZLIN-XIII die ik heb (VOL GFK) is ook 1.24m
Dat is een mooie maat, ook vanwege de wingtips.
Natuurlijk 1m zou ook kunnen, maar door de ronde wingtips is rond 1.20 beter.

Een versie van 1.60meter en dan met OS-91 4takt zou ook gaaf zijn.
Helaas ontbreekt me de kennis om een model gewoon 2x groter te bouwen. Want het is toch meer dan alleen 2x de tekening vergroten.
De MiG-3 is echt heel zeldzaam. Op zich erg vreemd. Hij is echt "heel" cool.

Efin.... ben benieuwd wat het word.
Zelf ik nu eerst verder met de Pat Trittle "TigerMoth". Een zeer mooie kit van 1meter.
Als die klaar is ....volgende kit.
En misschien....1.60m versie van de MiG-3. Maar dan moet ik eerst wat informatie inwinnen over het hoe en wat.
En misschien kan ik Bob vragen...die bouwt gewoon een ZLIN-XIII vanuit niks.... 8O

Rob

Zo forumjunkies,

Ben weer terug van vakantie. :cry: :cry:

Voor belangstellenden voor de T-28 Trojan...kijk een op de volgende link :P :P
Toen Byron, een grote amerikaanse modelbouwer failliet ging in de jaren 90 is het overgenomen ( in ieder geval de mallen) door:

http://www.ironbaymodelcompany.com

Met de huidige dollarkoers is het bekijken de moeite waard. :banana: :banana:

Martin

Ton,

Die Tigercat van RBC kits zien vliegen ( met rob als piloot)....indrukwekkend :thumbsup:
Geweldig vlieggezicht en een top geluid van die 2 synchroon lopende electro's...( dat ik dat ooit zou zeggen over electro) :?:

Martin

Back