Welke zender?

Met een kaartje erbij in kun je tot een onwerkelijke hoeveelheid modellen in het gehuegen zetten. Denk dat zelfs Douglas niet het maimum gaat halen van ruim 3000 ;-)

Groeten Peter

Dat haal ik echt niet hoor... Al doe ik nog zo mijn best!...;) Maar het zou wel mijn volgende zender kunnen gaan worden.

de nieuwe standaard

mx32.jpg

Wat ik kan zien en lezen heeft deze alles wat hier gevraagd wordt, van telemetrie tot de extra bedienelementen aan de zijkanten

Met ''maar'' 24 modellen word de spoeling wel dun... :mrgreen:

Wel en mooie zender, met alle fucties/en behoeftes. Aleen de prijs...:rolleyes:

Maar dat is net als bij de andere HoTT-modellen. Er zit een SD-kaartje in, je kunt onbeperkt modellen aanmaken en opslaan. Alleen in het directe geheugen kunnen er 24. De kans dat je op één vliegdag méér dan 24 verschillende modellen wilt gebruiken zonder vanaf het kaartje te hoeven laden lijkt me gering. En zelfs als dat wel het geval is ben je in 30 seconden klaar met het importeren vanaf het kaartje.

Nog even wat je mist; ik heb een MX-16 HoTT en mis eigenlijk niks.
Elektrozwevers vlieg ik met het gas op een schakelaar en remkleppen of flaps op de gas-stick. Schuifregelaars aan de zijkant lijken me handig maar zonder gaat het ook prima.
Goedkope kloon-ontvangers mis ik niet, daar zou ik mijn modellen toch nooit aan wagen. en de prijzen van HoTT-ontvangers en modules zijn prettig te noemen. Kwaliteit heeft zijn prijs denk ik.

Wel en mooie zender, met alle fucties/en behoeftes. Aleen de prijs...:rolleyes:

Hij staat in de Graupner Catalogus voor € 999 ; zal dus wel een winkelprijs van rond de € 850 worden .......

Ik vindt zelf dat je op een Cockpit SX verbazend veel kunt voor dat geld! M'n 4 klappen Furio vlieg ik er zonder problemen mee en dan is er nog een kanaaltje over voor een motor.

Maar ja, wat verslaat een stoeptegel he!

Arno, nu je toch met high-end zenders komt. Dankzij (of moet ik zeggen: 'door') jouw staat deze boven aan mijn wensenlijst:

Nog even geduld, dit voorjaar op de markt? DS-16 van Jeti:

ds16updated.jpg

Arno, nu je toch met high-end zenders komt. Dankzij (of moet ik zeggen: 'door') jouw staat deze boven aan mijn wensenlijst:

ds16updated.jpg

De Jeti staat bij mij ook nog altijd op 1 (met stip). Alleen gaat het erop lijken dat de Jeti bijna het dubbele gaat kosten van de MX32:rolleyes:
Maar dat is nog eventjes afwachten want er is nog niets echt duidelijk over de prijs van de Jeti.
En aangezien ik al een hele poos met Graupner vlieg (in combi met ACT) had deze MX32 meteen mijn aandacht.

en wat dat high end gebeuren betreft..... voor mij is het een optelsommetje van de wensen die je hebt afzetten tegen wat de markt biedt.
Wil je wat meer, kost het wat meer :rolleyes:

Ik vindt zelf dat je op een Cockpit SX verbazend veel kunt voor dat geld! M'n 4 klappen Furio vlieg ik er zonder problemen mee en dan is er nog een kanaaltje over voor een motor.

Maar ja, wat verslaat een stoeptegel he!

ds16updated.jpg

ik heb de grote broer hier van de dc-16

maar de ds-16 komt er ook om mijn 12fg te vervangen

enigste wat ik mis op deze zender is en 5e en 6e trim die de 12 fg wel heeft
dit om bv tuning van mixers te vergroten of verkleinen kan ook wel op een draai schakelaar alleen die onthoud het niet per vluchtvase

dit om bv tuning van mixers te vergroten of verkleinen kan ook wel op een draai schakelaar alleen die onthoud het niet per vluchtvase

Volgens mij staan ze bij Jeti erg open voor wensen van de klant. Is jouw wens niet software matig op te lossen? Mogelijk nemen ze het dan mee in een volgende software update...

Volgens mij staan ze bij Jeti erg open voor wensen van de klant. Is jouw wens niet software matig op te lossen? Mogelijk nemen ze het dan mee in een volgende software update...

die schakelaars zitten er niet op

dus het is niet alleen sofware matig helaas

die schakelaars zitten er niet op

dus het is niet alleen sofware matig helaas

je zegt zelf dat je via een mixer een draaischakelaar daarvoor kunt gebruiken.
Dan moet diezelfde draaischakelaar toch ook softwarematig geprogd kunnen worden (incluis de settings per vluchtfase) of mis ik hier iets ??

je zegt zelf dat je via een mixer een draaischakelaar daarvoor kunt gebruiken.
Dan moet diezelfde draaischakelaar toch ook softwarematig geprogd kunnen worden (incluis de settings per vluchtfase) of mis ik hier iets ??

ja dat is zo alleen je wilt per vluchtfase je kleppen kunnen stellen bv termiekstand en speed stand.

ik zet dat op een draaiknop ik verstel hem in de termiekstand als ik nu overschakel naar speed is daar de kleppen stand ook weer veranderd maar dat wil ik niet.

maar op de 12fg had ik het om trim 5 staan en die onthoud zijn stand per vluchtfase om dat hij digitaal is en een draaiknop/schuif niet die moet je mechanies verstellen

en nu kan je het wel op 2 schuifen zetten maar vond het via de trim wel makkelijk

zal ze eens mailen of ze de butterfly/gasknuppel trim die niet los kunnen koppelen

ja dat is zo alleen je wilt per vluchtfase je kleppen kunnen stellen bv termiekstand en speed stand.
ik zet dat op een draaiknop ik verstel hem in de termiekstand als ik nu overschakel naar speed is daar de kleppen stand ook weer veranderd maar dat wil ik niet.

Mij is het Jeti taaltje om te proggen niet bekend maar dit is wel zo'n basic functie dat ik mij niet voor kan stellen dat dit niet ergens in het menu ingebakken zit :confused:

Hoe meer ik in dit draadje lees, hoe verliefder ik wordt op mijn stoeptegel. Elke 'gever' (knuppel, schuif, drie- of 2-standen schakelaar) heeft een softwarematig in te stellen middenstand, en de twee echte knuppels (4 gevers dus) hebben ook nog een handmatige trim.
Voor elke vliegfase kan ik voor elke 'gever' apart de middenstand programmeren, en het bereik.

Dus voor de thermiek-vliegfase: flap-middenstand een tikkie naar beneden, en Ho, Ri, Ro iets grotere uitslagen.
En voor de speedstand flap-middenstand een tikkie omhoog, en die andere uitslagen iets kleiner.

Ik kan nog allerlei spelletjes doen met vertraging: flaps naar beneden in remstand vertraagd, maar de mix naar het Ho-roer niet vertraad (zodat hij niet 'omhoog springt'). En als ik de flaps weer terugzet gaat de flaps snel, maar hoogte onvertraagd (zodat hij niet al te abrupt vaart opneemt).

Heerlijke zender gewoon.
Dirk.

Hoe meer ik in dit draadje lees, hoe verliefder ik wordt op mijn stoeptegel. Elke 'gever' (knuppel, schuif, drie- of 2-standen schakelaar) heeft een softwarematig in te stellen middenstand, en de twee echte knuppels (4 gevers dus) hebben ook nog een handmatige trim.
Voor elke vliegfase kan ik voor elke 'gever' apart de middenstand programmeren, en het bereik.

Dus voor de thermiek-vliegfase: flap-middenstand een tikkie naar beneden, en Ho, Ri, Ro iets grotere uitslagen.
En voor de speedstand flap-middenstand een tikkie omhoog, en die andere uitslagen iets kleiner.

Ik kan nog allerlei spelletjes doen met vertraging: flaps naar beneden in remstand vertraagd, maar de mix naar het Ho-roer niet vertraad (zodat hij niet 'omhoog springt'). En als ik de flaps weer terugzet gaat de flaps snel, maar hoogte onvertraagd (zodat hij niet al te abrupt vaart opneemt).

Heerlijke zender gewoon.
Dirk.

Dat is precies wat ik bedoelde Dirk. Jouw stoeptegel is uitgekomen in ik meen 1996. Mijn MX22 stamt ook uit die periode en dat zijn gewoon standaard settings. Het lijkt me stug dat Jeti dat niet zou kunnen zoveel jaren later .....

we begrijpen elkaar verkeerd denk ik

tuurlijk kan ik verschilende fasen programeren grote kleine midden alles kan

maar nu wil ik mijn speed stand klepen omhoog standaard 2 mm up. ik wil hem in mijn speed stand meer of minder kunnen geven van 0,5 mm tot 3mm. dat kan geen probleem.
ik heb dat nu op mijn draaiknop zitten op 12 uur is het 2 mm up op 5 uur is het 3mm up en op 7 uur is het 0,5 mm up

voor termiekstand heb ik het pressies het zelfde alleen dan negatief. 12 uur 4 mm neg, 5uur 8 mm negatief, 7uur 2mm negatief.

allen op zelfde draaiknop

nu komt het ik vlieg in termiek stand wil minder kleppen draai de knop naar 9 uur dus 3 mm kleppen negatief vliegt goed oke tevreden in de vlucht.

ik schakel naar speed nu wil ik dat de kist harder gaat lopen dus zet de draaiknop op 3 uur ik krijg meer kleppen 3 mm up dat doet hij goed.

ik schakel weer terug naar termiek nu heb ik weer teveel termiek stand want de draaischakelaar staat nog op 3 uur.

en ik had dit zelfde op mijn 12 fg alleen dan om een extra trim, trim 5 en die was digitaal dus hij onthield de stand per vlucht fase

daarmee had ik dus als ik terug schakelde naar termiek dat ik dan weer 2 mm negatief

en dat lukt niet met de dc16 niet zo'n heel groot probleem ik heb het nu gewoon op 2 draaiknoppen maar zou het graag op 1 schakelaar/digi trim willen hebben

ik hoop dat we elkaar begrijpen

erik

(let niet op mijn leestekens en maten van kleppen is bv
)

Als je zo verknocht bent aan je "stoeptegel",waarom dan niet gaan voor de Profi Tx.
Wordt voor mij ook de opvolger van mijn Royal Pro.

Back