Werkschependag 5 Mei 2005 Ekenstein Appingedam

ErwinV zei:
(indien dit mag met een 35mHz zender :oops: )
Niet om de discussie hierover weer op te rakelen, maar hou er wel even rekening mee dat Appingedam ook een vliegclub heeft (Fivelingo).... :roll:

het gaat een beetje off topic
dat bootjes op 35 mhz varen geeft problemen als er in de buurt met vliegtuigen gevlogen word deze zitten namenlijk op de 35 mhz dexe band is speciaal voor vliegende modellen daar zijn al meerdere discusies over geweest
de vliegtuigen kunnen op precies de zelfde 35 mhz frequentie zitten als jij met je bootje en dan heb je een onbestuurbaar vliegtuig

nu weer on topic stel ik voor

Groeten Gerjan

jonathan zei:
Niet om de discussie hierover weer op te rakelen, maar hou er wel even rekening mee dat Appingedam ook een vliegclub heeft (Fivelingo).... :roll:

Dat is nou precies de reden dat ik het geen verstandig idee vind!!

Het kan zijn dat ik mensen hiermee tegen het zere been schop, maar het is tóch ook algemeen bekend dat de 35mhz band voor de vliegeniers is!!
Zie ook de diverse disussies hierover op dit forum!!

En willen we het op ons geweten hebben dat er een vliegtuig/heli crasht omdat er een 35mhz zender bij de werkschependag wordt gebruikt?
Ik in ieder geval niet!
Daarom lijkt t me gewoon de de veiligste manier om alleen 40/27mhz te gebruiken!

Arnold

Als de vliegclub in de buurt is, zijn er dan van Ekenstein uit geen afspraken gemaakt?
De 40 en 27 MHz mogen ook door vliegers gebruikt worden (en dat gebeurt ook, zeker voor de 40MHz.)

Ik weet het, het is een aparte discussie :wink: die we niet meer op moeten rakelen, of voortzetten in de betreffende topic (zie de sticky in het algemen scheepsbouw forum: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9655)
(Overigens ben ik het met je eens dat wij als modelschippers geen gebruik zouden moeten maken van de 35MHz.)

Maar Arnold, wil jij hiernaar informeren?

Wim

Heren scheepsbouwers,

Laten we de topic over wel of niet 35 MHz. hier maar sluiten,
ik zal "gewoon" een F14 op 40 mHz moeten aanschaffen,dit moest er vroeg of laat toch van komen :!:
Ik wil alleen nog 1 ding kwijt: ik heb de zender november 2003 gekocht
bij een modelbouwzaak in he zuiden des lands.(via de telefoon besteld.)
Ik was toen nog volkomen leek op het gebied van zenders,frequenties etc.
Ik wilde de Robbe F-14,echter deze was bij het betreffende bedrijf
niet meer voorradig op de 40 mHz.Dus zei de verkoper: ik heb hem nog wel als 35mHZ. uitvoering.Ik vertelde toen dat ik de zender wilde gebruiken voor schepen.Dit was volgens de beste man geen bezwaar!!!
(NEE,IK KAN HET SCHIP ER WEL MEE BESTUREN,MAAR STOOR ONDER TUSSEN ONZE VLIEGENDE COLLEGA'S)
Zodoende zit ik met een F14 op 35 mHz. de Happy Hunter te besturen.
Het is niet zo dat ik willens en wetens op 35 mHz. ga varen en het me een rotzorg zal zijn als er door mij een heli of vliegtuig zich de grond In boort...
Laat dit graag duidelijk zijn. :!: :!: :!:
Ik vind het echter wel zeer slecht van een winkel, die adverteert al 25 jaar te bestaan,dat ze een leek zo aan een verkeerd artikel helpen.
Dus nogmaals; ik zal op werkschependag verschijnen met een F-14 op 40
mHz. :D

mvg.
Erwin

Lieden,

De discussie over de frequenties ga ik niet oprakelen, maar graag wel even duidelijk "Ja of nee 35Mhz" aan mijn adres. Het is geen dreigen, maar ik ben zeker niet van plan om 3 nieuwe 8 kanaals ontvangers(PCM) en een nieuwe FX18 op de 'juiste frequentie' aan te schaffen nog voor deze dag.

Mocht er toevallig iemand zijn die deze 3 ontvangers inclusief HF-module FX18 35Mhz wil ruilen met 40Mhz, dan OK, en anders een typisch geval van jammer....

En @ ErwinV....ook hier in't Noorden van het land zit zo'n winkel.....

Jos

@toneburst: gezelli dat soort winkels,asof een zender niets kost.... :sniper:

mvg.

Erwin

toneburst zei:
De discussie over de frequenties ga ik niet oprakelen, maar graag wel even duidelijk "Ja of nee 35Mhz" aan mijn adres.

Voor mij geldt min of meer het zelfde. :cry:

en ik vrees dat mijn zoontje dezelfde leverancier heeft gehad als Erwin, maar al een 1 1/2 jaar eerder.

Heren , om via deze manier alle pbtje etc te beantwoorden: er is inmiddels een mail gestuurd naar de voorzitter van Ekenstein over het hoe en wat van dit onderwerp.....ik begrijp dat jullie nogal heftig reageren , maar zoals ook al blijkt in de discussies op dit forum ligtde schuld toch duidelijk bij de winkeliers(volgens mij is dit ook al een keer in de modelbouw actueel aan de orde geweest)

Zodra ik bericht heb laat ik het weten!!!

Arnold

Arnold: geen risico's nemen. 't Is zonde als er iets gebeurd en jullie vereniging (en het forum) krijgen een slechte naam hierdoor.

Heren......... Goed nieuws!!!

Ik citeer uit de mail vande voorzitter:

Arnold,

De mensen die een 35 Mhz. zender hebben is geen bezwaar, wij hebben geen last van de vliegclub.
ook bij ons zijn mensen met 35 Mhz.

Dus.......allemaal welkom!!!

Arnold

Niets te danken ;-)

Ik ga de 16e 's avonds even op vergadering, dan zullen we alles gaan bespreken.

Dan horen we meer over de organisatie van de dag!!

Arnold

Back