Het trekdraadje van mijn richtingroer zit aan de buitenkant, dat kan het niet zijn. Nu is het wel zo dat als ik normaal vlieg mijn richtingroer wel een heel klein beetje rechtsaf staat. Ik dacht dat dit zou komen doordat de linkervleugel wat zwaarder is door de werppen + versteviging. Dat gewichtsverschil zal echter niet deze heftige rol veroorzaken. Dus misschien is er inderdaad een lichte torsie in de vleugel aanwezig. Dat zou wel een aannemelijke verklaring zijn voor dit gedrag. Ik schrok er ook van toen ik de filmpjes zag. Ik wist dat mijn bonsai omging, maar niet dat het zo erg was. Ik ga niet proberen die torsie eruit te krijgen, ik ben bang dat ik het dan eerder slechter maak dan beter. Misschien kunnen de deskundigen op Malden eens naar mijn bonsai kijken. Bij de venus zal ik helaas moeten, die is nu niet te vliegen.
Sietse, mijn camera kan filmpjes schieten met 60 fps, daardoor kan ik het extreem vertragen en toch vloeiende beelden houden. De afspeelsnelheid is 0,2. Overigens is alles aan de staartvlakken stevig, geen verborgen (of heeeeel goed verborgen) knikken oid.
Zijn er verder nog verbeterpunten aan mijn draai / worp? Daar is dit draadje uiteindelijk voor.